Har en 1,5bars VDO mätare nu, men behöver en 2bars.....och denna var ju prisvärd.
http://www.maptun.com/webshop/shop_info.php?id=264
Eller ska man satsa på en dyr (och snyggare) VDO-mätare?
Mvh Magnus
Har en 1,5bars VDO mätare nu, men behöver en 2bars.....och denna var ju prisvärd.
http://www.maptun.com/webshop/shop_info.php?id=264
Eller ska man satsa på en dyr (och snyggare) VDO-mätare?
Mvh Magnus
jag höl i en sådan senast i går ser ut som samma som BRL säljer med annan logga från UBP men den duger säkert men vill du ha 100% värde som stämmer så kanske det inte det bästa alt men det är det aldrig med så biliga klockor
mvh martin
Är också intresserad av denna...ingen med erfarenhet?
9000 cde 2,0t
Corolla 1,4
Utan att kasta skit på någon eller något, men den mätaren (och samma mätare med andra loggor) kommer från en och samma leverantör. De som är graderade till 2 bar är ren dynga. Verkligen åt helvete kass. Jag provade 5 st och alla visade fel (samtliga visade 1,6 bar när referenstrycket var 2,0 bar och vid 0,3 bars absoluttryck visade mätarna 0 bar (totalt vacuum)).
Mest prisvärda mätaren idag, alla kategorier är i mitt tycke (efter gediget testarbete för X40 Nordic) denna mätare:
http://www.bsrab.se/products//544599/
Visade aldrig mer än 0,05 bar fel mot referenstryck från 0,2 bar absolut (-0,8 bar) till 3,2 bar absolut (2,2 bars övertryck på mätaren).
Finns även hos Speedparts med "annan logga".
http://www.speedparts.se/prod/sp_instr_turbo.shtml
M.v.h. Testingenjör'n
Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.
Jompa, en sådan har jag. Den funkar bra.
Min har nålen gått i botten på när bilen var trimmad av en annan trimleverantör
2.2bar+ med andra ord.
Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
Den kör jag med.... men jag gillar inte loggan.. hade helst haft utan.. känns bra och veta att den visar rätt...
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
av egen erfarenhet som jag nämnt en massa gånger tidigare så hade jag speedparts mätare som går till 2.2 bar och den miss visade på 0.3bar! för lite....
Hmmmm, tror det får blir en VDO iaf...
Kör själv med en av dom som Jompa visade, men utan ngn av dessa loggor.
Visar enligt lite test mkt rätt, tror det skillde 0.02 mot referensen.
Mvh
Ursäkta en gnällspik men hur tusan lyckas ni läsa av mätaren med sån noggrannhet, det borde väl vara mindre än bredden på ett skalstreck eller tänker jag fel?Ursprungligen postat av Kasumi
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Jodå, det är du som tänker rätt. Men det går om man bara villUrsprungligen postat av LM
Mvh
Då laddar jag sjukt mycket,...Ursprungligen postat av M frändberg
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
heh nja när jag laddade1.7 bara på mätaren och gemförde med en Riktig mätare så laddad den 2.0 bara istället monment uåå till 1.9 respektive 2.2 nått mätaren tog slut
Jompa>> Dags att testingenjörn styr upp denna debatt med repeterbarhet, noggrannhet osv.
Bara för att en mätare av ett visst fabrikat& modell visar fel behöver ju inte alla göra det, en mätare kan ju visa rätt vid 0 men fel i andra änden av skalan & vice versa.
Hjälp till att förklara på ett pedagogiskt sätt Jompa!
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
HÅller med till fullo!