Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Glappar i lamphållaren p-ljus

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Glappar i lamphållaren p-ljus

    Problem med glapp i parkljuset höger fram, bilen i sign. Trodde först att det var lampan som var paj. Bytte och mikklade med lamphållaren. Kunde konstatera att pluskabeln gick att rucka fram och tillbaka ett par mm. Glappet ligger i att pluskabeln/kontakten inte ligger dikt an mot lampans pluspol. Jag kan för mitt liv inte förstå hur detta uppkommit.

    Någon som råkat ut för samma problem? Frågan är om jag fått tag i en felaktig lampa som inte bottnar i sockeln?
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  2. #2

    Re: Glappar i lamphållaren p-ljus

    Hej! Har du eftermarknads "kinalyktor" såsom jag möjligen..? hade exakt samma problem, min systersom grejade det genom att fixera pluskabeln så den fick kontakt, tryckte in en bit tandpetare på baksidan så kabeln inte ruckar sig. Lycka T

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: Glappar i lamphållaren p-ljus

    Citat Ursprungligen postat av Saab-Mange
    Hej! Har du eftermarknads "kinalyktor" såsom jag möjligen..? hade exakt samma problem, min systersom grejade det genom att fixera pluskabeln så den fick kontakt, tryckte in en bit tandpetare på baksidan så kabeln inte ruckar sig. Lycka T
    Tack för tipset Har förmodligen en Kina-kopia(Mekonomen). Snappade inte riktigt det där med tandpetaren ... men har nu fått bättre koll på hur problemet skall lösas. Återkommer när jag fixat en permanent lösning.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  4. #4

    Re: Glappar i lamphållaren p-ljus

    Jo, baksidan av lamphållaren där kabeln går in. där fixerar man kabeln så att den har kontakt med hållaren och ger ström, tryck dit en bit tandpetaredär kabeln alltså går in så låses den i sin position och ger ström hela tiden. hoppas du hänger med..:-)

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: Glappar i lamphållaren p-ljus

    Citat Ursprungligen postat av Saab-Mange
    Jo, baksidan av lamphållaren där kabeln går in. där fixerar man kabeln så att den har kontakt med hållaren och ger ström, tryck dit en bit tandpetaredär kabeln alltså går in så låses den i sin position och ger ström hela tiden. hoppas du hänger med..:-)
    OK!
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

Liknande ämnen

  1. Bypasslang glappar
    Av Svensk bil i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-08-22, 12:18
  2. 9000 C-lås glappar, vad e fel?
    Av popeye i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 15:02
  3. GTBB30 Glappar
    Av Fernis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 21:42
  4. Knäpper/Glappar
    Av Voret i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 19:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •