Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: PM (information om funktionen Privata Meddelanden)

  1. #1
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    PM (information om funktionen Privata Meddelanden)

    Eftersom det återkommande är så pass många frågor om utkorgen i PM-funktionen kommer här en förtydligande/förklarande.

    * Du skickar ett PM genom att trycka på någon användares namn för att se dennes profil och där finns en knapp med "Skicka privat meddelande". Ett annat sätt är att använda länken "Skicka nytt meddelande" i er PM-inkorg som ni når antingen via "Aviseringar" i verktygsmenyn längst upp till höger eller via knappen "Privata meddelanden" i snabbfältet under menyraden ("Vad är nytt?" "Hem" "Forum" osv). Väl där kan ni fylla i användarnamnet på den ni vill kontakta.

    * Förutsatt att Inställningen "Spara en kopia av skickade meddelanden i min Skickat-mapp som standard" är förbockad i "Inställningar" och "Allmänna inställningar" så hamnar ditt PM i "Utkorgen" när du trycker på "skicka". Om inställningen istället är "Spara inte en kopia av skickade meddelanden" så får du ingen bekräftelse på att PM,et är skickat.

    * PM,et skickas till mottagaren i det ögonblick du trycker på skicka-knappen och kan inte ångras. Används radera på PM,et i skickat-korgen så raderas bara din lokala kopia av meddelandet - mottagaren har fortfarande fått det.

    Mvh/
    Kongo
    Senast redigerat av Kongo den 2014-02-04 klockan 17:03. Anledning: Uppdaterad text på grund av byte av forumprogramvara.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    404
    Hej!
    Jag har försökt skicka PM via min smartphone...
    Trodde att det inte blev något... så nu skickade jag via datorn istället..
    Men när jag tittar närmre på menyerna så har jag ingen " UTKORG" ..??
    Så nu misstänker jag att jag kan ha skickat flera PM med ungefär samma innehåll..
    Hur kan jag komma åt och åtgärda det snarast?

    MVH / Peter
    201m: 8.333s, 139,07km/h
    Egen FRÄS i garaget ;-) Planar topplock & deckar block...

  3. #3
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av Kongo Visa inlägg
    Eftersom det återkommande är så pass många frågor om utkorgen i PM-funktionen kommer här en förtydligande/förklarande.

    * PM-funktionen fungerar inte i dagsläget på precis samma sätt som mail, utan mer som ett privat inlägg på forumet som bara de personer du skickar meddelandet till kan läsa. Alltså:

    * Ett PM hamnar i "Utkorgen" när du trycker på "skicka". PM,et stannar i utkorgen till dess att mottagaren har öppnat sin PM-inkorg och läst meddelandet. Meddelandet flyttas då till din "skickat" korg.

    - Ligger meddelandet i "Utkorg" = Mottagaren har inte läst meddelandet.
    - Ligger meddelandet i "Skickat" = Mottagaren har läst meddelandet.

    * Det är alltså inte fel på forumet att PM "fastnar" i utkorgen - Det är mottagaren som inte har läst PM,et.

    * När du trycker på "skicka" så är det samma sak som när du postar ett inlägg men där bara personerna du skickar till har möjlighet att läsa inlägget. Så länge PM,et ligger i "Utkorg" så har du alltså möjlighet att ändra eller stoppa (ta bort) meddelandet. När meddelandet ligger i "Skickat" har personen läst meddelandet och då går det inte längre att ändra på meddelandet utan vill du meddela något annat måste du skicka ett nytt PM.

    Mvh/
    Kongo
    Denna text gäller väl hur det fungerade i gamla forumet, och om jag förstått rätt fungerar det inte exakt lika längre.
    Forum-admin: Läge att uppdatera texten??
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156
    Jo, helt rätt att vi får rätta till texten till hur nuvarande nuvarande forum fungerar vad gällande PM. (Ska försöka komma på det först bara).
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156
    Sådär, nu (tror jag) texten stämmer överens med nuvarande programvara.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Får inga meddelanden i SID.
    Av Steelcapped i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 21:36
  2. Inga meddelanden på displayen - vad beror det på?
    Av GaFFe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 17:01
  3. Funktionen HSA på nya 9-3 SC?
    Av Björnen i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-09-06, 16:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •