Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Stereon har gått sönder!

  1. #1

    Stereon har gått sönder!

    Skulle löda dit aux-ingång på min originalstereo (ng900) men på något sätt lyckades jag paja en av komponenterna som sitter på kretskortet för slutsteget i stereon (där ISO-kontakterna sitter). Har dammsugit internet på scheman men inte lyckats. Finns det någon som har en aning om komponentens beteckning? Tyvärr är den osynlig då den blivit överhettad. Bifogar bild. Lite surt om jag skulle behöva byta stereon... Tacksam för hjälp!


  2. #2
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162

    Re: Stereon har gått sönder!

    Oj, det där kretskortet såg modern ut.

    Ett tips kan ju vara att försöka kolla i en annan likadan enhet som inte brunnit för att se komponentbeteckningen. Antar att det är i huvudenheten?
    Får du någon här att göra det kan det ju underlätta med en bild på hur fronten ser ut och typskylten för att vara säker på att det blir på samma modell. Eller så slänger du skrotet och köper en beggad enhet som borde finnas gott om för en billig peng.
    Jag gav bort min gratis med CD-växlare (6 skivors Clarion) och bilen följde med på köpet (900 -94 Turbo Cupé inkl. all el utr, skinn, sportstolar och rostiga skärmar och dörrar)

    P.S Underbara bilder du har i ditt galleri på din hemsida!!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #3

    Re: Stereon har gått sönder!

    Ja det är huvudenheten. Tror att det bara finns en modell av den vad jag sett, för ng900. Tyvärr är begagnade enheter dyra enligt mitt tycke, från 600 kr och uppåt plus frakt känns för mycket för en gammal bandare. Däremot är det mer estetiskt med en originalstereo! Känner heller ingen som har en sådan stereo så jag kan kolla kretskortet.

Liknande ämnen

  1. Vad har gått sönder???
    Av Fredrik.j i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 18:57
  2. Har dumpen gått sönder?
    Av Sternviken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 20:30
  3. stereon har gått i lås.
    Av nixe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 20:46
  4. hur vet man om katalysatorn gått sönder?
    Av skalman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 00:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •