Hejsan!
Har en 9000 2.0t -98 som ska få sig lite mos till sommaren. Lite kortfattade info om bilen och vad jag läst här o var.
Konceptet är:
B204 block borrat till 1:a överdim, 90.5
B204 vevaxel
B204 Topplock
B205 Smidda JE 90.5 och Verdi stakar
Läste en sorglig och ganska rörig tråd om packningar fram o tillbaka: viewtopic.php?f=3&t=236443
1. Går det att åka med T7 stålpackning med denna setup?
2. Behöver man borra några nya hål, storlek?
3. Ska man satsa på att borra upp småhålen som i tråden jag nämnde ovan?
4. Loopar bort spjällhusförvärmningen och vevhusventilationsförvärmningen direkt till utgående vatten till turbon med en dubbelbanjoskruv, blir detta ett problem på en renodlad sommarbil?
5. Är det meningsfullt att O-ringa blocket eller möjligtvis limma packningen som många BMW-åkare gör för att undvika rörelser eller är pyramidringa det enda som håller?
6. Är det någon som provat KL-racings kamdrev någon längre tid?
7. Om man nu inte ska åka varken KL eller Speedparts drev, har det någon betydelse om man väljer Trollspeeds eller Racestuffs justerbara ståldrev?
Hoppas någon kan ge mig lite klarhet i detta så man slipper harva i en skrotfärdig BMW hela sommaren