Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Bildilemma

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Bildilemma

    Jag har lite huvudbry gällande bilar... (som vanligt då)

    1. Jag saknar min senaste 9-5a något enormt, bästa bilen hands down. Vill ju dock gärna ha en kombi. Morsan o Farsan beställde nyligen en Insignia ST 195hk Diesel 4wd automat med allt lullull. Verkar ju vara en riktigt trevlig bil. Jag har möjlighet att köpa en OPC ST automat med allt lullull för ett riiiiiktigt bra pris. Är det något som man kommer bli nöjd med? Någon med erfarenhet? Kan den gämföras med 9-5an? Bilen som i så fall kommer ersättas är S5an. En riktigt grym bil på alla sätt och vis, och troligen den tillsammans med 9-5an och RS4an som ligger högst upp på min "Nöjd bilslista", men den har ju bara 2 dörrar och ett inte allt för stort bagagerum

    2. Föräldrarna har för många bilar, och vill avyttra sin Saab Cabbe. De vill väldigt gärna att den skall stanna inom familjen, och det vill man ju själv också. Kan dock inte köpa på mig ytterligare en bil till, och i så fall är det GT3an som måste flytta på sig. Jag kan ju känna rent spontant att användningsområdet på Saab cabben är mycket större än GT3an, och troligen skulle den användas mycket mer. Samtidigt så blir jag ju utan "banbil" såvida jag inte fixar och donar med Coopern. Dock kommer jag ju få radikalt minskade bilkostnader om jag skulle göra ett sådant byte (bort med GT3an, in med en Saab cabbe) och då kan man ju göra en massa annat kul för pengarna.


    Vad säger panelen? Jag är bara allmänt snurrig...
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Bildilemma

    Vad säger frugan???
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Bildilemma

    Fredrik B på Maptun valde bort nya 9-5 och kör en Opel OPC. Vilken modell är jag osäker på. Sist jag hörde något så höll han på att se över tuningmöjligheterna för den kärran. Kanske kan vara något att kolla upp?
    Säljer du Porschen får du kompanistryk
    Have you ever seen horses pushing?!!

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Bildilemma

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Vad säger frugan???
    Hon orkar inte med mina bilbyten längre... :P så hon skiter i vilket. Hur jag än gör så blir det osämja på hemmafronten. Men en familjebil ligger bättre till än en 2 dörrars, och en saab cab ligger bättre till än en porsche. Den är ju billigare och då blir det mer pengar över att slösa på henne (svårt fall att argumentera för att porschen är billigare att äga och köra :P)
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Bildilemma

    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Fredrik B på Maptun valde bort nya 9-5 och kör en Opel OPC. Vilken modell är jag osäker på. Sist jag hörde något så höll han på att se över tuningmöjligheterna för den kärran. Kanske kan vara något att kolla upp?
    Säljer du Porschen får du kompanistryk
    Hmmm, det låter ju positivt. Är faktiskt riktigt jäkla sugen på att byta ut S5an mot en Insignia OPC kombi...

    Porschen, ja det är ju ett annat kapitel. Men det är ju inte direkt så att jag VILL göra mig av med den, men jag vill ju inte att Saab cabben ska försvinna heller, och rent användarvänlighetsmässigt, men även ekonomiskt skulle det ju egentligen vara bättre med Saab cabben än GT3an... :S
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  6. #6
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: Bildilemma

    Ett till garage någonstans så du kan behålla Porschen och även använda cabben ibland.

    Men S5:an hade jag missat
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  7. #7
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Re: Bildilemma

    Insignian är ju verkligen toksnygg så jag skulle inte skämmas i en sån.

    Ja Porschen är ju en drömbil för många, nu vet jag inte hur mycket bana du kör utöver Lunda? Är det inte mycket mer än så per år hade nog Saaben kännts bättre som "overall" entusiastbil. Kanske inte banbil direkt men en skön glidare samt som du själv säger...
    Mer ekonomiskt försvarbar.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    279

    Re: Bildilemma

    Fredrik köpte en vit Insignia OPC kombi.
    Riiiktigt grym bil det där. Han är löjligt nöjd med den

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Re: Bildilemma

    Hade köpt Opeln om det är så att man inte kan ha en 3-dörrars, och för friden i huset!
    Sedan kommer nästa dilemma, är som du! Gillar Saab otroligt mycket, men en Porsche väger tungt. Men om man säg inte kör mer än några hundra mil om året så vet jag inte. Visst de milen är ju himmelriket men det finns alternativ som kan ge mycket tillbaka men inte fullt ut! Om det är racing du vill åt, Saab-cabben är ju en skön sommarbil men inte vidare mycket racing.

    Hade köpt OPC:n och sett om jag fått någon stimulans eller om abstinensen blivit dödligt stor och då hade nog Porschen fått vara kvar.

    Alternativ 2, har du en kappssäck med pengar så säljer du Porschen köper OPC:n och lägger lite cashmoney på Saaben och får en hyffsat rolig sommarbil!
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    Bildilemma

    Såg din S5a igår och en så ful bil kan du ju inte åka runt i

  11. #11
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Bildilemma

    Nej en Opel kan du inte ha

  12. #12
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: Bildilemma

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Nej en Opel kan du inte ha
    Håller med dig Sportsedan. Det heter ju en Aero är en Aero är en Aero. Byt ut Aero mot Opel så gick all luft ur den ballongen.

    Är man på den nivån kan man ju lika gärna åka Passat eller Mondeo

    Det har ju varit Opelreklam på radion. Tekniskt försprång och dittan dattan. Avslutas med orden. Tänkte du på en Opel, det borde du göra. Mina tankar har aldrig snuddat vid en Opel i dessa stunder. Till och med speakerrösten i reklamen lyser igenom och tror inte på vad han själv säger låter det som.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •