Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Måste ha itunes och dator för att starta en Ipad, knäppt

Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006

Post Måste ha itunes och dator för att starta en Ipad, knäppt

Hjälpt en att skaffa en ipad. Personen i frågan har ingen dator utan valde en ipad istället.

Är jag helt ute och cyklar eller är det så att man måste ha en dator samt itunes för att överhuvudtaget kunna starta en ipad?

Verkar så då jag inte får igång den. Om så är fallet så verkar det ju knäppt. Tanken är väl att man skall kunna köpa en ipad istället för en dator om man vill.

Grundladd
    Reg.datum
    maj 2009

Re: Måste ha itunes och dator för att starta en Ipad, knäppt

Av någon anledning måste man koppla in den i datorn och skaffa ett Apple-ID vilket innefattar utlämnande av kreditkortsnummer, varför de nu behöver veta det innan du ens bestämt dig för att köpa en app.
    9-5 2,3t Vector SportCombi -02, numera "fejk-Aero" BioPower

Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003

Måste ha itunes och dator för att starta en Ipad, knäppt

Tanken är nog att man använder datorn för synkronisering och backup. Man behöver inte ha ett kredit/kontokort för att skaffa ett apple id. Har skapat några sådana konton tidigare.

//Göran
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006

Dåligt, man borde kunna gå ut på nätet via ipaden för att kunna skaffa ett id.

Grundladd
    Reg.datum
    maj 2009

Re: Re: Måste ha itunes och dator för att starta en Ipad, kn

Citat Ursprungligen postat av Helios
    Tanken är nog att man använder datorn för synkronisering och backup. Man behöver inte ha ett kredit/kontokort för att skaffa ett apple id. Har skapat några sådana konton tidigare.

//Göran
    Aha, sist jag fixade ett (i somras) fanns ingen möjlighet att gå vidare utan ett kreditkortsnummer.

Steg 4
    Reg.datum
    mar 2003

Citat Ursprungligen postat av markuz85
    Aha, sist jag fixade ett (i somras) fanns ingen möjlighet att gå vidare utan ett kreditkortsnummer.
    http://support.apple.com/kb/ht2534 - främst sektionen "Creating an account on iPhone, iPad, and iPod touch" kanske är intressant för den här tråden.

Jag gissar att TS hjälpt någon att skaffa en iPad 2 med iOS 4. I och med iOS 5 så behöver man inte en dator längre för att komma igång fullt ut => http://www.apple.com/ios/features.html ( With iOS 5, you no longer need a computer to own an iPad, iPhone, or iPod touch. Activate and set up your device wirelessly, right out of the box. )
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006

Citat Ursprungligen postat av root
    Citat Ursprungligen postat av markuz85
    http://support.apple.com/kb/ht2534 - främst sektionen "Creating an account on iPhone, iPad, and iPod touch" kanske är intressant för den här tråden.

Jag gissar att TS hjälpt någon att skaffa en iPad 2 med iOS 4. I och med iOS 5 så behöver man inte en dator längre för att komma igång fullt ut => http://www.apple.com/ios/features.html ( With iOS 5, you no longer need a computer to own an iPad, iPhone, or iPod touch. Activate and set up your device wirelessly, right out of the box. )
    Finns iOS 5 bara på 3:an?

Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003

Måste ha itunes och dator för att starta en Ipad, knäppt

Nej det går att köra 5an på 2an också

//Göran
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

Steg 6 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004

Bara att låna en dator, dra hem iTunes om det behövs & starta upp iPaden, uppgradera till iOS 5 sen klarar sig personen genom att kunna uppgradera i framtiden utan dator, men ska man lägga in musik osv måste man ju ha tillgång till iTunes.

"Tanken är väl att man skall kunna köpa en ipad istället för en dator om man vill."

Det är ju inte riktigt sant, en iPad ersätter ju inte till 100% en dator, men är det endast surfandet man gör på en dator så kan jag ju förstå det, men det normala är nog att man även har en dator.

Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006

Jag får väl dra med min laptop, har för mig att man kan koppla upp sig via mobilen
    för att komma åt internet hur nu det funkar. Dvs göra om mobilen till ett "modem"

O-T: Någon som vet om även android plattor har dator som krav?

Steg 6 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004

Citat Ursprungligen postat av -Rickard-
    Jag får väl dra med min laptop, har för mig att man kan koppla upp sig via mobilen
    för att komma åt internet hur nu det funkar. Dvs göra om mobilen till ett "modem"

Personen som ska ha iPaden har väl internet med wifi hemma? För finns det inget wifi blir det ju drygt, finns ju iPad med 3G men det känns ju som en rätt kass lösning att köra med hemma... eller?!?!?

Grundladd
    Reg.datum
    maj 2009

Citat Ursprungligen postat av -Rickard-

Android har inte dator som krav.

Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006

Citat Ursprungligen postat av Börne
    Personen som ska ha iPaden har väl internet med wifi hemma? För finns det inget wifi blir det ju drygt, finns ju iPad med 3G men det känns ju som en rätt kass lösning att köra med hemma... eller?!?!?
    Nix. Är ipad med 3G. Skall endast användas till basic, typ mail. Så det behövs ingen wifi.

Liknande ämnen

1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 23:54
  2. Måste srs lampan släckas med dator på tidiga saab 9000?
    Av Filbrun i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 23:02
  3. iTunes
    Av Cabmange i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 10:57
  4. Separata bibliotek i itunes?
    Av benke_berguv i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 00:21
  5. Svar: 12