Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med ingiftning av ny larmdosa 9000 cse-97

  1. #1

    Problem med ingiftning av ny larmdosa 9000 cse-97

    Hej,fick ett litet problem då min larmdosa lade av helt men kom in i bilen allafall så nu låser jag med nyckel endast.
    Köpte 2 larmdosor av en här på forumet som funkar kanon så beger mig till saab i uppsala för att dom skulle koppla upp sig mot bilen.
    Men han får ej kontakt med larmet på bilen men kan koppla upp sig mot ac o airbag mm.
    Han kliade sig i huvet han oxå o jag fick åka hem igen ofixat.
    Nu till min fråga:kan det vara problemet att jag har en annan chippad styrbox utan startspärr som lurar den(frågade mekanikern oxå o han sa att det inte beror på det???)
    Nån som är insatt i detta med larm o dosor som kan komma med tips är jag tacksam.
    Har ej kopplat ur nån kabel vid imobilizern eller nått så inget mixtrat alls utan dosan gick sönder bara men kunde larma upp så jag kom in i den.
    Nu vill jag ej sätta i orginalboxen med startspärr utifall den går i,då vore det grant.
    Tack på förhand,peter.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 075

    Re: Problem med ingiftning av ny larmdosa 9000 cse-97

    Vet du att de "nya" dosorna funkar?

    Normalt måste du ha en dosa som är inpassad till larmet för att kunna programmera in fler. Men att inte få kontakt med larmstyrenheten verkar vara tjall på linjen nånstans. Har samma setup som du men inga problem alls.

    Förresten just saab i uppsala verkar ha problem då polarns ng900 inte heller verkar få kontakt med larmet och det är samma larmkonstruktion.

    Men det löste jag genom att plocka larm, dosor och styrbox från en krockad kärra som skulle skrotas.
    40 minuter senare så starta vi bilen o åkte hem.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Liknande ämnen

  1. Batteri larmdosa 9000-98?
    Av Mr Aero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 16:14
  2. Behöver larmdosa 9000
    Av Cabmange i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 14:22
  3. Problem vid ingiftning av annan programvara - 9-5 Aero
    Av AxlSam i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 15:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •