Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Tips på styling

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    18

    Tips på styling

    Hej!

    Tänkte bara höra om någon har lite tips om hur jag kan "snygga" till min röde baron med lite styling?
    Finns ju så många här som grejat med sina saab bilar.

    Bilen är en SAAB 9-3 SPORT EDITION 2.0T (2002)
    http://egetfoto.se/images/Wzxyp.jpg

    Nu sitter det ett par svarta 17" spokefälgar på istället för dom silvriga.

    /
    Cazzman

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 961
    Medlem#
    Dolt

    Re: Tips på styling

    För det första, välkommen till forumet.
    För det andra, bilden får inte direktlänkas säger länken. (Fungerar inte att trycka på med andra ord.)
    För det tredje, gogglade "Wzxyp.jpg" och hittade en bil som ser riktigt fin och färdig ut.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    18

    Re: Tips på styling

    Hej

    Tack så mycket, mioh

    Hm, händer det inget när man klickar på länken? för den visar fotot när jag klickar.
    Finns det något att sätt att lägga upp foto så andra kan klicka, jag bara använde mig av en sån sida man laddar upp foto på och använde Img- koden.

    /
    cazzman

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 961
    Medlem#
    Dolt

    Re: Tips på styling

    Testade och såg att den fungerar i IE. (Är kanske min dator med firefox som knasar sig bara.)
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Tips på styling

    Får också det meddelandet i ipoonen (safari).

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    57

    Tips på styling

    Om det är en röd og9-3 med 17" five spoke twin så ser jag den utan problem på min iPhone (safari)

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    18

    Re: Tips på styling

    Hej

    Yes, J.W. Det är min lilla racer.

    mioh: jag kör också med Firefox i lap topen Men man ska inte fundera på sånt som är M$.

    Hoppas någon har lite tips vad jag kan göra för att styla bilen lite? finns ju hur mycket som helst att göra och även om jag är händig o hemmafixare vet jag inte så mycket om just bilar. Så jag tar tacksamt emot tips.

    /
    cazzman

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Sävsjö
    Inlägg
    371

    Re: Tips på styling

    http://<a href="http://forumbilder.s...&#91;/img]</a>

    för mig funkade länken
    lägger up bilden på forumet.
    Saab 9-5 Turbo 4 BioPower 2011
    Saab 9-3 2.0t Hirsch -06 Sommarbilen

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    22

    Re: Tips på styling

    snygg bil finns hur mycket som helst

    men tonade rutor. måla dörr handtagen större hjul måla grillen eller bytt ta bort ala saab märken m,mm,m,m
    Saab 9-5 2001 "Thunder"

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    18

    Re: Tips på styling

    Hej

    Kul att någon mer tycker den är snygg, många skakar bara på huvudet hur jag sköter den o håller på. Tvättar, putsar, o håller på.
    En kompis hörde nyligen på tv att man ska tvätta bilen två ggr per månad, hålla den ren o snygg så den håller längre m.m. Han tänkte för sig själv att såna personer finns inte men så kom han o tänka på att det gör det, jag.
    O när jag var på besiktningen frågade kontrollanten om jag putsat hela förmiddagen på den. Nej sa jag, den ser alltid ut sån.
    Inte vanligt vid den här årstiden sa han, det var mitt i vintern.

    jonnyfrej, så den skulle se fräckare ut med röda dörrhandtag? gäller det även den svarta listen som sitter på sidan också?
    Annars så har jag tyckt just dom svarta detaljerna går nice ihop med den röda lacken men det kanske bara visar hur lite jag kan,

    Grillen är faktisk det jag har tänkt på själv, hittat två olika på nätet. Med silvrigt nät bakom istället för det svarta plastgallret.

    Tonade rutor har den redan bak, ordentligt mörka så det behöver jag nog inte tänka på för mörkar då ser jag nog inte ut.

    Fortsätt gärna med tips, är en hejare på PS så jag kan alltid testa o se hur bilen ser ut

    /
    cazzman

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Tips på styling

    Citat Ursprungligen postat av cazzman
    ......................men det kanske bara visar hur lite jag kan,
    BIG NO NO
    Smaken är som baken. Vissa har massor och andra nästan ingen alls.
    Bästa sättet, om än lite tidskrävande, är att du letar efter bilar du tycker är snygga, exempelvis på garaget.org, och kollar vilka förändringar du tycker blir snygga.

    Nu kör jag förvisso 9-5, men jag kommer ha lackerade dörrhandtag, eftersom jag tycker det är stora svarta blaffor på sidan, medan jag ska låta den svarta listen finnas kvar då jag anser att det ger lite "spänning" i designen. Tittar man på nyare 9-5or så tycker Jag att de blir könslöst med allt lackerat.

    Fälgar är enligt mig A och O. Återigen är garaget.org en bra inspirationskälla, men glöm inte att det finns avsevärt mycket mer att välja på än standradalternativen som de flesta har.

    Men för att lyckas måste du tro på dig själv och ditt egna tycke och smak.

    Så leta runt och titta på detaljer. Det mesta går att lösa, det handlar bara om hur många gånger man får misslyckas och hur dyrt det får bli för att lyckas.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    18

    Re: Tips på styling

    Hej

    Tack Rodder76, ska göra som du sa. Kolla runt lite o se hur andra har gjort. Nu när både du och jonnyfrej påpekar det med dörrhandtaget så har ni nog rätt, och jag ändrade dom till röda i PS och det ser coolare ut.
    Den svarta listen vill jag ha kvar, tycker nog som du att den gör ändå sitt i att bryta av allt som är rött.
    Och fälgarna vill jag nog inte byta, tycker 17" räcker och nu har jag precis haft inne dom hos lackerare och fått dom omlackerade till svarta. Funderar dock på hur bra Wheel Stripes funkar på fälgar, om någon har testat. Ser ganska colt ut med en röd stripe runt fälgkanten.

    Även funderat en hel del på sänka bilen, men hur avancerat är det. Kan man lämna bilen till en verkstad som fixar det om jag köper sänkningssats?

    Har ju inte så stor kunskap om bilar men är ganska hyffsad på hemmafixa så jag kan ju göra en hel del om jag bara kan googla till mig lite hur man ska göra.

    /
    cazzman

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    22

    Re: Tips på styling

    Det kan du nog lämna in tror jag att sänka bilen gör så att du kan vara snabb i kurvorna plus ser bra ut.. skickar med en länk där du kan kolla på min bil.. är sänkt målad front m,m ska måla dörrhandtagen i sommar.. Ett tips som vissa andra sa kolla på garaget google m,m sen finns det en del firmor med ex speedparts maptune m,m


    http://forum.saabturboclub.com/viewt...1516&start=100
    Saab 9-5 2001 "Thunder"

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Tips på styling

    Som sagt. Alla har vi olika tycke och smak. Själv anser jag att fälgar och sänkning är de absolut viktigaste sakerna för att få till utseendet.
    En sänkningssats av standardmodell garanterar inte på något sätt att du kan öka din kurvhastighet. Chassiinställning är avsevärt mer komplicerat än så....

    Om jag hade valt att åka med originalfälgar hade jag nog satt spacers för att få ut hjulen lite, samt skälvfallet en sänkningssats för att få bilen att "sitta" snyggare. Vissa är rädda för att hjulen ska skrapa i, eller att markfrigången blir för låg. Detaljer som dessa kan bara ägaren/brukaren själv avgöra var gränserna går.

    Wheelstripes har jag en bekant som kört med med bra resultat. Helt klart värt att testa! Om de lossar i tvätten så är de ju hur som helst lätta att riva bort. Annars kanske din lackerare kan lackera dit de röda ränderna i efterhand.

    Kan du demontera dörrhandtagen för att låta lackera dem så är jag övertygad om att du kan montera en sänkningssats! Att skruva/meka är inte så svårt. Sunt bonnförnuft, en del självförtroende och läsa på lite innan så löser man mycket själv!
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 036
    Medlem#
    10604

    Re: Tips på styling

    jonnyfrej, grymt snygg bil. Vilken strlk har du på däck & fälg? Ser enorma ut Inget som skrapar imot vid gupp eller svängar?


    Någon för övrigt som har tips på hur man lackar dörrhandtagen med hållbart snyggt resultat?
    Ska man plocka bort och lämna in till någon? Eller kan man som okunnig klara det själv
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

  16. #16

    Re: Tips på styling

    Snygg bil men finns väl alltid saker man kan göra

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Tomelilla (Skåne)
    Inlägg
    18

    Re: Tips på styling

    Här fanns ju många tips
    har en liknande bil hemma fast vit
    den förra ägaren hade lagat stenskott och repor med grå färg så jag har lite att göra
    ska ner till skroten och plocka dörrhantag och se hur det blir när det är lackat.
    Inte den finnaste bilen och inte den snabbaste men den är min
    9-3 02a

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    86

    Re: Tips på styling

    om du vill ha någon snygg stripes, flamma eller liknande så kan jag fixa det. det är ett väldigt billigt och bra sätt att förändra utseendet på bilen.
    bara att säga till

  19. #19
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Hillerstorp
    Inlägg
    95

    Re: Tips på styling

    Tjena!
    Snygg bil du har.
    Alla andra har ju redan nämnt de vanligaste som toning, sänkning och lackning av diverse delar.
    Du kan ju alltid riva bort dekortejpen på dörrarna om du vill de. Jag har gjort de på min om du vill se hur det ser ut.

Liknande ämnen

  1. Styling tips
    Av fredrikejnarsson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-11-12, 17:16
  2. Styling tips 9-3 2,0T -99
    Av Dunder3000 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 22:53
  3. Tips på styling till 9-3x?
    Av Länsman i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 08:55
  4. Styling tips?
    Av SAAB_POWER i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 23:18
  5. Tips på gratis styling
    Av rallywille i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •