Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 76

Ämne: Köpa nyare bil, men vad för någon?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Nu har Saaben gått in på sitt 14:de år och det börjar bli dags att byta upp sig.

    Har 3 krav som är guidelinjer.
    1. Inte äldre än 2008
    2. Inte rullat mer än 5000 mil
    3. Maxpris = 90.000:- (ni kan ju självklart rekommendera andra prisklasser!)

    Dessa 3 krav går självklart att tumma på, förutom miltalet!

    När det gäller bilen i sig så är det nog något i Golf-klassen jag är ute efter.
    Har kikat lite på Kia Ceed CRDi men vet ju inte hur det är med begagnade Kias.

    Utrustningsmässigt så är det väl AC, USB-stereo, elhissar och löstagbar dragkrok som är måsten...

    Tacksam för alla tips och råd som ligger inom mina ramar, även vissa som avviker lite lätt.
    Kom bara ihåg att det är en bil som du verkligen vill rekommendera, inte bara ta första bästa Blocket-annons.


    EDIT1:
    Kia Ceed har jag tyvärr inte hunnit provköra ännu så vet inget om körglädjen där, men det är den typen av bil jag är ute efter.
    När det gäller Saab så vet jag inte riktigt vart jag står någonstans, har ju haft min og9-3 i 3 år nu och den har ju gått bra men när det väl strular så är det inte lätt att fixa, trots att det är en "gammal" bil.
    Både Skoda Oktavia och Ford Focus är bilar som intressanta, och i det fallet leder det mest åt Focus hållet eftersom den designen tilltalar mig mer.

    När det gäller vad bilen ska användas till så är det allt.
    Kommer pendla med den till och från jobbet (2 mil ToR), åka och handla, någon roadtrip, lite buskörning om humör och väder tillåter.
    Brukar köra runt 2000 mil om året.

    EDIT2:
    Både A3 och Golf har jag kollat på lite, mest Golf.
    Nu de senaste dagarna har även Ford Focus kommit upp på listorna med.
    Någon som har erfarenhet av denna bilen?


    Citat Ursprungligen postat av Lostmygun
    Hej igen,
    att fråga vilken bil man ska köpa på detta forum och vara seriös spekulant på Audi, VW, KIA och Ford är lite som att knalla in i en moské å fråga "öh, grabbar, vilken religion tycker ni jag ska välja, jag har funderingar på kristendom eller möjligen buddism..."

    Hur som helst, Ford focus är inte min hemmaplan.

    När jag väljer bil så har det blivit ganska snävt i och med att märket varit förutbestämt. Men, givet måste ju bilen matcha de behov jag har. Hur ser dina behov ut? Du nämnde drag bland dina krav, vad ska du dra med bilen? Hur många ska sitta bekvämt? Går den långresor eller bara i stan? Hur långt kör du (hur viktigt är bränsleekonomin)? Måste du få in en gräsklippare i skuffen när ni ska till landet? Hur viktigt är prestanda för dig? Hur viktig är passiv och aktiv säkerhet för dig?

    Jag var faktiskt nära att köpa en bränslesnål småbil för att spara pengar, men efter att ha sett vad en älgtjur gjort åt en Aygo så förblir det SAAB så länge det går.
    Kia har jag minskat mitt kollande på efter att fått garantivillkoren förklarade för mig.

    Behoven är för bilen är följande (tar ett frågetecken i taget)
    Drag behöver jag för att slippa leta lånebil de gångerna man ska fiska med polarna eller åka och storshoppa på IKEA, typ.
    Med tanke på att jag är 196 lång så är det i de flesta fallen omöjligt för personen bakom mig att sitta bekvämt, så 3 personer men helst 4 ska sitta bekvämt, det är ju något man kan göra i KIA med tanke på deras gigantiska benutrymme i baksätet.
    Den kommer mest gå på resor inom stan i en radie på 4 mil men även användas på längre resor som t.ex. Ullared, Stockholm, Tyskland, Danmark.
    Brukar ligga på runt 2000 mil om året så bränsleekonomin är ju relativt viktig, SAABen drar 1 liter milen och det känns!
    Att få in en gräsklippare i bagagen är inte särskilt aktullet men att få in några möbler från IKEA utan att skaffa släp/skåpbil är ju rätt skönt.
    Prestandan är viktig men inte viktigast, huvudsaken är att det rör på sig när man gasar men jag behöver inget monster.
    Säkerheten är självklart viktigast, behöver visserligen inte alla dessa airbags som finns nuförtiden men 2-3 stycken per person är ju inte fel
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 423
    Medlem#
    3020

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Citat Ursprungligen postat av MartinAberg
    Nu har Saaben gått in på sitt 14:de år och det börjar bli dags att byta upp sig.

    Har 3 krav som är guidelinjer.
    1. Inte äldre än 2008
    2. Inte rullat mer än 5000 mil
    3. Maxpris = 90.000:-

    Har kikat lite på Kia Ceed CRDi men vet ju inte hur det är med begagnade Kias.

    Tacksam för alla tips och råd som ligger inom mina ramar, även vissa som avviker lite lätt.
    Kom bara ihåg att det är en bil som du verkligen vill rekommendera, inte bara ta första bästa Blocket-annons

    Är du galen en KIA? vad bidrar det till världssamfundet, varför skall de tillverka bilar i Korea när de görs så bra i andra delar av världen.Låt de kriga istället i brist på annat så andra länder kan sälja vapen!!!

    Det måste finnas så mycket bilar att välja på innan man nämner Kia på ett forum för entuiaster.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Det inlägget hjälpte mig ju mycket med mitt bilval...
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Sävsjö
    Inlägg
    371

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Saab 9-5 Turbo 4 BioPower 2011
    Saab 9-3 2.0t Hirsch -06 Sommarbilen

  5. #5
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Bara för att jag vill vara lite diplomatisk och försöka vara alla ovanför till lags så frågar jag vad trådskaparen tycker om en sådan här? Bara för att utgå från något.

    http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?r...82&look=anabil


    Ett år för gammal, tusen mil för långt, 10000 kr för mycket men extremt mycket säker bil för under 100.000 kr.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 423
    Medlem#
    3020

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Citat Ursprungligen postat av MartinAberg
    Det inlägget hjälpte mig ju mycket med mitt bilval...
    Så du menar på fullt allvar att vi skall stötta dig i ett val om en jävla skitbil från från Korea på ett forum för entuiaster av ett märe som har gått i konkunrs.

    Det är bara att välja skall du ha en Saab 9-3 eller 9-5 och sedan är det upp till dig att välja viken motor och utrustning du vill ha, vissa nöljer sig med en linear och vissa vill ha en Aero.

    Så det är upp till dig själv att vad räcker dina pengar till för Saab du vill ha, och kom inte här och vänta dig att få ett possitivs bemötande om du nämner sådant skit som kommer fårn Korea. De är till för folk som inte vill ha bil utan bara ett transportmedel, men har vi tur så blir bensinen tillräckligt dyr så att sådant folk inte har råd eller intresse för att andvända bilen så att det till slut blir bara oss riktiga entuister som har råd och vill anväda bilen till det glädjeämne som det är.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  7. #7
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Är du galen en KIA? vad bidrar det till världssamfundet, varför skall de tillverka bilar i Korea när de görs så bra i andra delar av världen.Låt de kriga istället i brist på annat så andra länder kan sälja vapen!!!
    Sydkorea, som Kia kommer ifrån, bidrar en hel del till "världssamfundet".
    Dom är fullvärdig medlem i både FN och WTO, en av dom grundande länderna i APEC, och jag tror faktiskt dom är med i G20 också. Dom är en demokrati, styrs av en folkvald president och deras levnadsstandard är inte alls olik vår.
    Bortsett från deras gräns mot den bråkiga grannen Nordkorea så är det en fredlig, civiliserad och välutvecklad nation.

    Och vad gäller att tillverka bilar så ska kanske inte vi svenskar vara så stora i käften? Det är väl rätt uppenbart att dom flesta asiatiska länder gör det fan så mycket bättre än vad vi gör (gjorde). Saab har precis gått i konkurs och Volvo är numera kinesiskt, medan Kia säljer bättre än någonsin.
    "Andra delar av världen" torde alltså syfta på bl.a. USA, men sist jag kollade så gick det inte direkt lysande för vare sig Ford eller GM. Dom enda som kanske kan spöa asiaterna i bilbygge måste alltså vara tyskarna, fast det är ju lite annan prisklass på dom bilarna.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  8. #8
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Så du menar på fullt allvar att vi skall stötta dig i ett val om en jävla skitbil från från Korea på ett forum för entuiaster av ett märe som har gått i konkunrs.
    Nu kan jag bara svara för mig själv, men nog är jag vuxen nog att kunna diskutera andra märken än Saab så länge tråden ligger i off topic. Jag är inte så naiv att jag tror att Saab är det enda märket i världen värt att köpa, även om jag verkligen älskar Saab och själv inte köper något annat.

    Om du på fullt allvar är okapabel att acceptera andra bilmärkens existens så föreslår jag att du håller dig borta från off topic delen av forumet.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Jag har en granne som har en -07 Ceéd och han är väldigt nöjd med den. När nu garantin går ut, så tittar de på en ny.
    2 st på jobbet har en Ceéd, -09 och en -10. Båda är väldigt nöjda med bilarna. Allt verkar fungera som det ska. Men, båda tycker att bilen är ett sömnpiller, ett fordon som enbart tar dig från A --B, inget mer. Billigt och bra, men usch så tråkigt...
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  10. #10
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Sitter i samma sits då min börjar säcka ihop rätt bra nu & har ingen motivation längre att fixa till bilen då jag kört med den sen Sept -04! Har dock precis köpt fyra nya däck så måste köra lite till med den... hehe

    Inte äldre än -08, max 10000mil & max 160000kr

    Saab 9-3 Aero 2,0t Biopower... + Det är en Saab, snygg - saab har konkat, känns sådär pga det

    Audi A4 1,8 eller 2,0 TFSI... + 1,8TFSI är snål, snygg som fan - Kan inget om dessa kärror

    Volvo V70 2,5FT + Stor, bekväm - Törstig

    Kan f*n inte bestämma mig, lika mycket som jag vill testa hur det är att äga en tysk ådi vill jag fortsätta att köra svenskt Även om varken Saab eller Volvo är helt svenskt längre så känns det ju bra att stötta dom som bygger bilarna!

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    204

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Hej!

    Jag som tycker det är trevligt med lite äventyr hade letat mig ner till norra Italien för att titta närmare på den här

    9-5 Aero som gått 5 200 mil. Servicebok + fakturor från SAAB-verkstad. 10 000 Euro.

    Lite lång resa hem, men å andra sidan stannar man och lastar i ett 30-tal flak öl och en skvätt vin inför vårens grillkvällar. Sen får du frysa om arslet nästa vinter för stolsvärme får man inte...

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    570

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Citat Ursprungligen postat av MartinAberg
    Nu har Saaben gått in på sitt 14:de år och det börjar bli dags att byta upp sig.

    Har 3 krav som är guidelinjer.
    1. Inte äldre än 2008
    2. Inte rullat mer än 5000 mil
    3. Maxpris = 90.000:-

    Har kikat lite på Kia Ceed CRDi men vet ju inte hur det är med begagnade Kias.

    Tacksam för alla tips och råd som ligger inom mina ramar, även vissa som avviker lite lätt.
    Kom bara ihåg att det är en bil som du verkligen vill rekommendera, inte bara ta första bästa Blocket-annons
    Dina krav tajtar till urvalet en smula. Ok jag är aningens subjektiv här, men det är faktiskt så att vill du ha maximalt bil för pengarna just nu så är en 9-5 helt ohotad. Du hittar INTE lika mycket storlek, komfort, säkerhet, utrustning och krut under huven för samma pengar just nu. För 90.000 finns inte så många fräscha 08:or, speciellt inte under 5000 mil men kanske finner du en sådan.

    Har du toppflyt kan du kanske finna en Volvo V70 07:a för de pengarna.

    Annars får du kanske kika på en Kia Ceed, har bara hört positivt om dessa. En grovt underskattad bil är också Renault Laguna av senaste generationen. En helt annan, och mer pålitlig bil jämfört med de tidigare generationerna.

    Ford Mondeo är också helt klart värd att kolla närmare på.
    Honda Accord 2.2 iDTEC Automat Tourer 2009
    9-5 SC Vector 2.0t Biopower 2006 Såld.

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 423
    Medlem#
    3020

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Är du galen en KIA? vad bidrar det till världssamfundet, varför skall de tillverka bilar i Korea när de görs så bra i andra delar av världen.Låt de kriga istället i brist på annat så andra länder kan sälja vapen!!!
    Sydkorea, som Kia kommer ifrån, bidrar en hel del till "världssamfundet".
    Dom är fullvärdig medlem i både FN och WTO, en av dom grundande länderna i APEC, och jag tror faktiskt dom är med i G20 också. Dom är en demokrati, styrs av en folkvald president och deras levnadsstandard är inte alls olik vår.
    Bortsett från deras gräns mot den bråkiga grannen Nordkorea så är det en fredlig, civiliserad och välutvecklad nation.

    Och vad gäller att tillverka bilar så ska kanske inte vi svenskar vara så stora i käften? Det är väl rätt uppenbart att dom flesta asiatiska länder gör det fan så mycket bättre än vad vi gör (gjorde). Saab har precis gått i konkurs och Volvo är numera kinesiskt, medan Kia säljer bättre än någonsin.
    "Andra delar av världen" torde alltså syfta på bl.a. USA, men sist jag kollade så gick det inte direkt lysande för vare sig Ford eller GM. Dom enda som kanske kan spöa asiaterna i bilbygge måste alltså vara tyskarna, fast det är ju lite annan prisklass på dom bilarna.

    Nu är det så att det råder överkapacitet på biltillverkning så det är jävla tragistk att dessa sydkoreaner skall tillverka bilar även de, de borde birdraga med något nytt och inte en kopía på vad som tillverkas i väst. Inte konkurerar vi med risodlingar direkt.

    Det är bara tragiskt att KIA säljer 400.000 enheter i europa 2011, när de fakstiskt inte behövs överuvudtaget, det finns tillräckligt med aktörer på marknaden och att då ge dessa aktörer som startade med kopior på mazda 121 sådana möjligheter är tragiskt.

    Det finns aktörer som gör enheter som är bra låt då de tillverka desa istället för att importera dessa till oss i europa. Det är bara tragiskt att se dessa ägare som har näsan i vädret övrer att de har köpt en ny bil, men vem imponerar de på, INTE MIG i alla fall. bara tragisktk att se dessa, själv hoppas jag att de blir arbetslösa pga av att deras företag ser att det är billigare att tillverka i asien istlället för här i Eurpa.

    Nä jag är inte bitter bar avskyr dessa asiatiska fordon som inte behövs, kom med något nytt istället för kopia på vad vi gjort de senaste typ 100 åren.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  14. #14
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Lite OT: Inte för att det gör bilen varken bättre eller sämre men den där Cee'd är designad i Frankfurt, Tyskland, av Miklós Kovács. Den tillverkas av KIA (som ägs av Hyundai) i Teplička nad Váhom, Slovakien.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Köp du en KIA om du tycker det duger. Det faktum att du hänger på et motorforum indikerar motsatsen. KIA säljer bilar till kunder som bara vill ha ett transportmedel med garanti.
    Fredrik J

  16. #16
    Grundladd Herr Thomass avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    437

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    He he, jag är snart i samma sits. Bilen är tolv år gammal och kommer inte hålla i evigheter. Självklart ska man kunna diskutera andra bilmärken i forumets OT del.

    Hur jag går till väga när jag byter bil (bla när jag bytte till SAAB):

    Gör en lista på de egenskaper du är ute efter. I mitt fall betydde det tex stor kombi med plats för fem personer. Har man inga barn kanske en mindre bil fungerar bra. Lista alla egenskaper så objektivt det går utan att tänka specifikt bilmärke.

    Säkerhet, kolla antal stjärnor i EuroNCAP. Finns ingen orsak att välja mindre än fem stjärnor. Kolla även med Folksam och det verkliga utfallet vid trafikolyckor.

    Svensk bilprovnings årsstatistik. Bättre än medelbilen ska det självklart vara.

    Rostregistret, minst betyg 4, helst full poäng.

    Skatt/försäkring/bränsleförbrukning/miljöbilsklassning är inte heller ointressant.

    Reparationer/verkstäder/reservdelar. Finns det verkstad på orten som servar tex?

    Ovanstående metod fick mig att välja SAAB för ett antal år sedan. Däremot är det inte säkert att jag hade gjort samma val idag.


    Lycka till i valet och kvalet!
    Tidigare: 9-5 SE 2.3t Kombi -00 Nordic steg 2
    Nuvarande: 9-5 2,3t Kombi Vector -08 steg 1, 9-3 Linear SS 2,0t -05

  17. #17
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Köp du en KIA om du tycker det duger. Det faktum att du hänger på et motorforum indikerar motsatsen. KIA säljer bilar till kunder som bara vill ha ett transportmedel med garanti.
    Det är nog det enda bilmärke som man typ retar sig på, alla dessa j*vla Kia man ser på vägarna idag, var kom dom ifrån!??!? Det började med att man såg någon enstaka sen bara fanns dom där.. överallt, varenda vägsträcka ser man dom & varje parkering står dom på! Vad hände med alla Svenskar som körde Saab eller Volvo?

  18. #18
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Nu är det så att det råder överkapacitet på biltillverkning så det är jävla tragistk att dessa sydkoreaner skall tillverka bilar även de, de borde birdraga med något nytt och inte en kopía på vad som tillverkas i väst. Inte konkurerar vi med risodlingar direkt.

    Det är bara tragiskt att KIA säljer 400.000 enheter i europa 2011, när de fakstiskt inte behövs överuvudtaget, det finns tillräckligt med aktörer på marknaden och att då ge dessa aktörer som startade med kopior på mazda 121 sådana möjligheter är tragiskt.

    Det finns aktörer som gör enheter som är bra låt då de tillverka desa istället för att importera dessa till oss i europa. Det är bara tragiskt att se dessa ägare som har näsan i vädret övrer att de har köpt en ny bil, men vem imponerar de på, INTE MIG i alla fall. bara tragisktk att se dessa, själv hoppas jag att de blir arbetslösa pga av att deras företag ser att det är billigare att tillverka i asien istlället för här i Eurpa.

    Nä jag är inte bitter bar avskyr dessa asiatiska fordon som inte behövs, kom med något nytt istället för kopia på vad vi gjort de senaste typ 100 åren.

    //MH
    Jag antar att du tycker att Saab bara borde få säljas i Sverige också?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  19. #19
    Grundladd Herr Thomass avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    437

    Re: Köpa nyare bil, men vad för någon?

    KIA har uppenbarligen lyckats med något som SAAB inte har lyckats med. KIA säljer bilar och tjänar pengar medan SAAB har konkat. Detta borde leda till någon form av eftertanke och lärdom kan man tycka.

    Personligen kör jag SAAB men jag har full respekt för alla dom som i stället har valt KIA eller något motsvarande.
    Tidigare: 9-5 SE 2.3t Kombi -00 Nordic steg 2
    Nuvarande: 9-5 2,3t Kombi Vector -08 steg 1, 9-3 Linear SS 2,0t -05

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    243

    Köpa nyare bil, men vad för någon?

    Oj vilken storm det blev för att jag kollat på en KIA som är väldesignad, välutrustad från start och lagom kul att köra...

    Egentligen lockar en VW mer men har max 130k att lägga på bil, därav budgeten på 80-90k.

    Typen av bil jag är ute efter är något i Golf-klassen eller liknande.

    En till SAAB är inte omöjligt, men är sjukt trött på Svenska Bils bemötande vid de tillfällen man varit i kontakt med de och det har fått mig att tappa hoppet...

    Hoppas vi kan hålla oss mer On Topic nu så jag slipper bli ännu mer påmind om hur korkad jag är
    Bruksbil och ögonsten, og9-3: Projektsida

Liknande ämnen

  1. Passar någon nyare motor i 9-5 2,3t -98?
    Av soulprovider i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 13:24
  2. Rätt att köpa nyare 9-3 just nu?
    Av Gerling i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 13:09
  3. Vågar man köpa en 9-5og från 98-01? (ev nyare)
    Av Reagger i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 15:18
  4. Vågar man köpa en nyare 9-5a 03-??
    Av Indalsman i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 19:28
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 00:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •