Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: BSR Konverteringssats !

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Åsa, Kungsbacka
    Inlägg
    17

    BSR Konverteringssats !

    Hej på Er,

    Har idag en 9-5:a 2005 2.0t med steg 1 från Nordic som jag haft i min ägo i tre månader. Är sugen på att konvertera denna så man kan köra E85.

    Nu till min fråga, är det bara att tex köpa en konverteringssats från BSR och trycka in denna i sin bil för uppgradering av mjukvaran? Kan man även köpa dessa konverteringssatser begagnade under förutsättning att de kommer från en identisk bil som sin egna? Sista frågan, vad händer med mitt steg 1 i bilen, kan man göra "backup" på det för att använda senare om konverteringssatsen inte är tillfredsställande?

    Många frågor men nån kanske kan ge tipsa

    //Jonas

  2. #2
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    8689

    Re: BSR Konverteringssats !

    jag skulle nog säga att det bästa är att ta kontakt med någon trimfirma som du tycker verkar vara bra, finns massor, och söker du runt lite så finns det massor av åsikter här på forumet om de olika firmorna med.

    så kontakta någon firma så har de nog alla svar du letar efter.

    och angående begangnade boxar så tror jag de är lurt med startspärrar osv. tror man måste gifta in den nya boxen.

    om du vill komma undan billigare skulle jag kunna tipsa om att kolla in t7 suite, där du kan programmera bilen själv, eller ta hjälp av någon som har grejerna redan. så kan du få ett likvärdigt program vad trimfirmorna har, du får dock ingen garanti då självklart.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Åsa, Kungsbacka
    Inlägg
    17

    Re: BSR Konverteringssats !

    Tackar !

    Rent spontant så kändes inte en begagnad box så bra men man vet juh inte
    Klart man vill komma undan billigast möjligast. Får väl börja läsa den där lååånga T7-tråden

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 198

    Re: BSR Konverteringssats !

    Prata med Nordic. Firmor brukar ha ett specialpris när man redan har ett "steg" från dem.

    /F
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •