Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: ng900 startade inte idag alls?

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    Har ju fått tips angående kan vara vevaxelgivaren. Jag har gjort en koll på det där med att varvräknarnålen skall röra sig när man nöter på starten när jag har det där felet och den rör sig INTE alls nånting !!!! Så det kan vara den då?

    Update: Nu har jag bytt vevaxelgivaren igår, men inte vart till garaget ännu o prova starta den ännu skall göra det så håll tummarna att min kompis inte har rätt att han tror det är nåt med tändningslåset eller vid nyckeln

    Update Igen:

    Nee bilen starta inte nu heller, bygla starta på en gång köra typ 5 min sen ur o dyka under instrumentbrädan pilla ur bygelkabeln o i med relät igen sen går den hela dan. Börjar fundera på om det kan vara sånt här kontaktbleck som sitter bakpå tändlåset som inte ger kontakt när den e kall. Men konstigt ju att den går igång när man byglar då juh hmm... kom med flera ideer o förslag tack.

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    ingen som har några mer tips eller ideer om detta, nån vänlig själv därute som kan gnugga sina geniknölar lite mer tackar på förhand

  3. #23
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    Tändlåset.
    Fast bara en liten check; Dubbelblinkar larmdioden på instrumentbrädan? Isf har startspärren gått i.

    Rör sig varvräknarnålen när du gnuggar på strten? Då är vevaxelgivarn hel om så är.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    782

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    Vad är det som förhindrar att du köper eller lånar t.ex. en haynes (med elscheman)och en multimeter för 99kr? Då är ju problemet funnet på ett kick.

    EDIT: Haynes finns på biblioteket i ludvika http://www2.ludvika.se/bib/opac/show_ca ... ayResult=1
    Biblioteket i rättvik: http://opac.rattvik.se/pls/bookit1/pkg_ ... 900+haynes
    även på biblioteken i borlänge, avesta, smedjebacken, m.fl.

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    turbosug: Larmet funkar inte har aldrig funkat, urkopplat antar jag av förre ägaren röda lampan lyser konstant jämt sen jag köpte den. Då om den var i då skulle väl inte bilen gå o starta när jag byglar heller. Nej vevaxelgivaren rör sig inte som jag skrev och det sitter en fungerande som är säker att funkar som jag bytt redan.

    torake: Japp jag har en sån men den ger inte mig nåt då jag är urdålig på el överhuvvudtaget och kopplingscheman för mig är bara ett virr varr med streck hit o dit

  6. #26

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    Hej
    Har en ng 900 2.0T -96 med samma startproblem sedan 2 veckor. Har bytt vevaxellägesgivare och tändkassett utan resultat. Har inte testat att bygla bensinpumprelät. Vilket av reläerna är till besinpumpen?

    Hur har det gått för dig? tips?

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    Citat Ursprungligen postat av speli
    Hej
    Har en ng 900 2.0T -96 med samma startproblem sedan 2 veckor. Har bytt vevaxellägesgivare och tändkassett utan resultat. Har inte testat att bygla bensinpumprelät. Vilket av reläerna är till besinpumpen?

    Hur har det gått för dig? tips?
    Om du PM ar mig din mail så kan jag skicka en bild på vilken som är bensinpumpsrelät och hur du byglar o testar. Jag fick ordning på det till slut och det var kabeln som går till från jorden på bränslepumpsrelät till databoxen på andra sidan vid förardörren som var nåt glapp/avbrott på så drog en ny kabel bredvid bara under instrumentbrädan o sen funkade det kanon.....

  8. #28

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    Har nu bytt tändkasett, bensinpump och vevaxellägesgivare och bilen startar fortfarande inte.
    Inga felmeddelanden.

    Vad ska man felsöka nu?

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    Citat Ursprungligen postat av speli
    Har nu bytt tändkasett, bensinpump och vevaxellägesgivare och bilen startar fortfarande inte.
    Inga felmeddelanden.

    Vad ska man felsöka nu?
    Hmm... jag gav dig ju tipset att börja med att bygla bensinpumsrelät startar den då så e det INTE bensinpumpen. Då hade du inte behövt byta den i onödan jobb. Om bilen startar med byglingen så sätter du på en enkel kabel klämmer fast på stift 85, och klämmer dit relät o sen jordar du andra änden i karossen så ser du startar bilen då så har du jordfel dit och kanske då samma som mig.

  10. #30

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    Jo jag provade ditt förslag men det hjälpte tyvärr inte.

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: ng900 startade inte idag alls?

    Citat Ursprungligen postat av speli
    Jo jag provade ditt förslag men det hjälpte tyvärr inte.
    Hmmm... vilket av dom, bara byglat soppapumpen eller bådadera? Ta o testa gör det nu då när du har bytt soppapumpen. kan ju vara så här att du har otur o haft 2 fel i ett om man säger så. Det händer ju ibland att ett fel gör ett annat fel. Tycker du skall testa o bygla och även testa jorda stiftet som jag nämnde även nu för du har ju en soppapump som är bytt nu

Liknande ämnen

  1. Besiktning idag, ng900 startar inte.
    Av dresen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •