Sidan 75 av 135 FörstaFörsta ... 2565737475767785125 ... SistaSista
Resultat 1 481 till 1 500 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #1481
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418
    Fast grejen är väl lite att jag inte kommer vara jätteseriös :P vill först ta o gå ner några kilo och sen se vad man gör efter det....
    Men ska kanske ta en portion protein innan träning o sen den andra direkt efter, med helst då en banan kanske.. Vi får se imorgon hur det blir

    MVH K.Andersson
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  2. #1482
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 417
    har skottat ca 8 ton grus o sand i helgen med spade o hink, (gjutit betong) rejält pass det

  3. #1483
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Skidåkning (Alperna) i söndags, gympass i torsdags och två timmars powerwalk imorse.

    Det tar sig...eh...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  4. #1484
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    741
    Det blev hockey i igår, men bara 1,5 timme. Går väldigt mkt på jobbet nu och plockar ~6ton/pass så det ser jag som motion iaf...

    /Anders

  5. #1485
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988
    Idag blidde det ett bröst/axel och tricepspass. Imorrn väntar rygg och biceps

  6. #1486
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988
    Nu känner man sig så här härligt sleten i kroppen. Blev som sagt ett rygg/bicepspass idag. Slängde även in lite Cablecrunschers mot slutet.
    Gjorde för övrigt PB i marken idag

  7. #1487
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346
    Ofrivilligt uppehåll. Lyckats bli förkyld...igen!
    Tycker fan det händer hela tiden, fattar inte vad jag gör.
    När man tränar och står i ska man väl bli mer resistent mot förkylningar och dylikt eller?
    Positivt iofs är att det inte verkar vara en sån farlig förkylning. Har inte tappat smaken eller nåt sånt, utan är bara lite täppt.

    Typiskt iallafall, mildvädret har gjort så att jag kommit igång med löpningen tidigare än väntat. Gick riktigt bra i slutet mot förra veckan innan förkylningen. Blir tillbaka på ruta ett igen efteråt.

    Har upptäckt att avståndet man har till gymmet är väldigt avgörande i många fall...trodde inte att jag skulle ha något problem med det. Men det tar emot att cykla dom där 3 km till gymmet när det är regnigt alltså...

  8. #1488
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn

    Typiskt iallafall, mildvädret har gjort så att jag kommit igång med löpningen tidigare än väntat. Gick riktigt bra i slutet mot förra veckan innan förkylningen. Blir tillbaka på ruta ett igen efteråt.
    Du är nog inte tillbaka på ruta ett. När jag har varit sjuk ger jag mig själv 10 dagar att komma tillbaka. Man behöver inte mer- även om man varit sjuk en längre tid. Börja försiktigt så att du inte överanstränger sig bara. Och ät ordentligt!! Du får känna efter lite själv hur det känns.

    Idag ska jag köra lite body pump igen. Har varit lite slö och åkt bil till jobbet idag... hrm. Annars brukar jag gå, men idag var jag trött.
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  9. #1489
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988
    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Ofrivilligt uppehåll. Lyckats bli förkyld...igen!
    Tycker fan det händer hela tiden, fattar inte vad jag gör.
    När man tränar och står i ska man väl bli mer resistent mot förkylningar och dylikt eller?
    Positivt iofs är att det inte verkar vara en sån farlig förkylning. Har inte tappat smaken eller nåt sånt, utan är bara lite täppt.

    Typiskt iallafall, mildvädret har gjort så att jag kommit igång med löpningen tidigare än väntat. Gick riktigt bra i slutet mot förra veckan innan förkylningen. Blir tillbaka på ruta ett igen efteråt.

    Har upptäckt att avståndet man har till gymmet är väldigt avgörande i många fall...trodde inte att jag skulle ha något problem med det. Men det tar emot att cykla dom där 3 km till gymmet när det är regnigt alltså...
    Tiden efter styrketräningen är du mer mottaglig för förkylningsvirus.
    Äsch 3km, bara att bita ihop, se det som uppvärming inför passet, det gör jag

  10. #1490
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    741
    Igår innan jobbet körde jag första "riktiga" passet. Har ju bara kört hemma lätt för att mjukstarta lite, men nu var det dags eftersom jag börjat nya jobbet.
    Tänkte köra lätt några veckor men det föll redan igår. Tänkte köra genom hela kroppen, men det blev Bröst/Biceps/Triceps så det blev
    väl inte optimalt, men skönt var det ialla fall! Fick knappt upp händerna till huvudet i duschen....

    Ska bättra mig och köra 3-4 dagar/veckan plus en dag innebandy och en dag hockey.
    Ikväll blir det axlar/ben...

    //Anders

  11. #1491
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg/Linköping
    Inlägg
    120
    HEj

    Såg denna tråd idag och tyckte att det var kul att skriva ett par rader.
    182 cm lång samt ca 80 kg, har kört mycket kondition under hösten men har precis börjat gymma startade förra veckan. Målet är väl att gå ner till ungefär 78 kg och bli lite mer deffad. Innan när jag gymmade så körde jag få reps ganska tungt, medans nu kör jag minst 10 reps på varje övning och lite mindre vikter. Jag tränar för att må bättre samt "överleva" beach -08. Tycker att det är ointressant hur mycket man lyfter( säker bara för att jag inte lyfter lika mycket längre) 10x3x26kg i Hantelpress sist jag gymmade var det över 40kg men men.

    Carl

  12. #1492
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg/Linköping
    Inlägg
    120
    Hej igen


    Om man kör 3 pass i veckan vilka muskel kombinationer är bra ?

    -Bröst /triceps (idag)

    -Rygg/Biceps

    -Axlar/ ?


    Mage kör jag varje pass då det är enda muskelgruppen som kan återhämta sig på två dagar.

    MVH


    Carl

  13. #1493
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Hur ska man egentligen göra för att bli riktigt slut i musklerna? Tycker man går och kör hårt på varje muskelgrupp men man blir ändå aldrig sådär riktigt superslut som man blev förr. Har ni något knep? Brukar köra 12 set på varje muskelgrupp vid varje pass och detta fördelat på 3 övningar, 3 tunga sådana. Mellan 8-10 reps på varje.

    Har ni några bra tips? Vet inte om höjningar kommer hjälpa då jag tror inte att jag kommer klara det där absolut sista.

    Mvh
    Wall

  14. #1494
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Hur ska man egentligen göra för att bli riktigt slut i musklerna? Tycker man går och kör hårt på varje muskelgrupp men man blir ändå aldrig sådär riktigt superslut som man blev förr. Har ni något knep? Brukar köra 12 set på varje muskelgrupp vid varje pass och detta fördelat på 3 övningar, 3 tunga sådana. Mellan 8-10 reps på varje.

    Har ni några bra tips? Vet inte om höjningar kommer hjälpa då jag tror inte att jag kommer klara det där absolut sista.

    Mvh
    Wall
    Tränar du med en kompis? Om inte skaffa en träningskompis alt. be någon att passa
    när du kör så att den personen får hjälpa dig med de sista.
    Ger grymt mycket.

    Hur länge har du använt/kör efter det schema du använder idag? Byt, muskler har
    "minne" och därför avtar träningsverken. Byt övningar, kör i annan ordning. "Chocka" musklerna.
    Till mitt garage: Garaget

  15. #1495
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Lödöse
    Inlägg
    352
    Citat Ursprungligen postat av slippy
    Hej igen


    Om man kör 3 pass i veckan vilka muskel kombinationer är bra ?

    -Bröst /triceps (idag)

    -Rygg/Biceps

    -Axlar/ ?


    Mage kör jag varje pass då det är enda muskelgruppen som kan återhämta sig på två dagar.

    MVH


    Carl
    Ett sätt:

    Dag 1: Bröst, Triceps'
    Dag 2: Rygg, Biceps
    Dag 3: Ben, Axlar

    Sen kan du lägga in 1-2 magövningar per pass och lite underarmar de dagar du eextra pigg.
    Saablös just nu! Men kunskapen sitter i.

  16. #1496
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418
    Tjenare!

    Nyss hemkommen efter mitt andra gympass denna veckan (andra totalt på nästan ett år :P )
    Drack en portion protein och käka en banan, så nu undrar jag om jag ska käka nu direkt? eller kanske vänta en halvtimma, timma?
    Har nu tänkt mig en kycklingsallad!
    Men gör det någon skillnad om man väntar?

    MVH K.Andersson
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  17. #1497
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    741
    Körde axlar/rygg igår kväll innan jobbet.
    Det känns att jag tränade iaf, så idag vilar jag. Får ju röra mig en hel del på jobbet...

    /Anders

  18. #1498
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Citat Ursprungligen postat av Loffe
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Hur ska man egentligen göra för att bli riktigt slut i musklerna? Tycker man går och kör hårt på varje muskelgrupp men man blir ändå aldrig sådär riktigt superslut som man blev förr. Har ni något knep? Brukar köra 12 set på varje muskelgrupp vid varje pass och detta fördelat på 3 övningar, 3 tunga sådana. Mellan 8-10 reps på varje.

    Har ni några bra tips? Vet inte om höjningar kommer hjälpa då jag tror inte att jag kommer klara det där absolut sista.

    Mvh
    Wall
    Tränar du med en kompis? Om inte skaffa en träningskompis alt. be någon att passa
    när du kör så att den personen får hjälpa dig med de sista.
    Ger grymt mycket.

    Hur länge har du använt/kör efter det schema du använder idag? Byt, muskler har
    "minne" och därför avtar träningsverken. Byt övningar, kör i annan ordning. "Chocka" musklerna.
    Ibland har jag en vän med mig men det brukar alltid finnas ett gäng som jag mer eller mindre som jag brukar be om hjälp att stå bakom men man kanske skulle prova att chockhöja ytterliggare några snepp så att de absolut sista blir riktigt riktigt tunga.

    Har varierat lite med schemat. Hade en period då jag körde:
    Bröst/Triceps
    Axlar/Rygg/Biceps
    Ben och hårdare magpass om tid fanns

    Sedan en period med:
    Bröst/Biceps
    Axlar/Rygg/Triceps
    Ben och hårdare magpass om tid fanns.

    Och nu är det tillbaka på det första:
    Bröst/Triceps
    Axlar/Rygg/Biceps
    Ben och hårdare magpass om tid fanns

    Sedan brukar jag försöka variera övningar gång till gång. Kanske är dumt det. Ta ett bröstpass. Kör först bänk, sedan hantelpress och sen en lättare övning i en kabelmaskin (vet inte vad den heter) för att nästa gång kanske börja med hantelpress, sedan bänkpress och sist en annan övning än den i kabelmaskinen. Kanske ska man köra bänk, hantelpress och en annan bestämd övning i ett par månader och sedan byta.

    Har hur som helst funderat på om man ska börja köra lätta veckor och tunga veckor. Har en bekant på gymmet som kör så. Han kör tungt ena veckan (cirka 6 reps) och den andra veckan kör han lättare (cirka 12 reps). Kanske man skulle prova något sådant? Eller lurar man musklerna för mycket då?

    Tackar för tipsen!

    Mvh
    Wall

  19. #1499
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Lödöse
    Inlägg
    352
    Citat Ursprungligen postat av K.Andersson
    Tjenare!

    Nyss hemkommen efter mitt andra gympass denna veckan (andra totalt på nästan ett år :P )
    Drack en portion protein och käka en banan, så nu undrar jag om jag ska käka nu direkt? eller kanske vänta en halvtimma, timma?
    Har nu tänkt mig en kycklingsallad!
    Men gör det någon skillnad om man väntar?

    MVH K.Andersson
    Väntetiden gör såklart skillnad då kroppen inte kan repara/stärka muskelfibrerna utan bränsle. Och om du direkt efter passet stoppar i dig snabba kolhydrater så börjar återhämtningen direkt.

    Grundregeln är att ju snabbare du får i dig maten efter passet desto bättre! Så ät bara.. Ät ät ät ät!
    Saablös just nu! Men kunskapen sitter i.

  20. #1500
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    >> Wall, jag kan tyvärr inte tillräckligt mycket för att sätta ihop ett schema åt dig.

    Att chocka behöver inte enbart betyda att man ska ta i så att man skiter.

    Att köra "fel" behöver inte alltid vara fel, men det är ju inget bra om man tex "krumbuktar" med ryggen.

    Som exempel med fel menar jag tex bicepscurl med hantel, kan man fuska lite och "gunga" med armen och
    på så sätt få upp några fler reps alternativt att man kan öka vikten.
    (Tex att stå framåtböjd med ena handen på knät som stöd och den andra har man
    hanteln. Om man på de sista inte kör lika strikt utan får till lite gung, gung på enbart armen,
    så kan man göra ett par till).

    Ett annat sätt att göra det annorlunda är tex att köra "bänkpress med klapp", kommer från
    att domaren klappar i händerna (en gång) för godkänd rörelse och först då får man börja press uppåt.
    Det tar lite längre tid och blir på så sätt jobbigare. Man måste stanna i typ 1 sek innan man
    får börja med att pressa uppåt.

    Annars så kan man köra tex bänkpress att man på ner vägen sänkter stången på 3-4 sek och
    på uppvägen låter det ta 2-3 sek. Detta kan man fördel användas i andra övningar/muskelgrupper oxå.
    Kontraheringen kör man lite snabbare än vid extraheringen.

    Man kan också ändra greppet på stången vid tex bänkpress så kan man köra smaltgrupp.

    Att chocka kanske var fel uttryck men jag kopplar inte det till att maxa eller köra skiten
    ur musklerna, utan att öka variationen.

    Kabelmaskinen är det kryssdrag (cabel cross) du menar?

    EDIT: Har du någon målsättningen med träningen, såg att du körde 8-10 reps och det
    är ganska bra för att bli starkare och samtidigt uthållig.
    Kanske ska du i en period välja om du vill bli uthålligare och köra kanske 10-12 reps eller
    om du vill bli starkare (få gånger) och då köra 4-6 reps.
    Till mitt garage: Garaget

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •