Sidan 31 av 135 FörstaFörsta ... 2129303132334181131 ... SistaSista
Resultat 601 till 620 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #601
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 417
    onödig utgift vet jag inte, det blir billigare än att äta en massa mat. det är ju inte bara efter träning man behöver protein.

  2. #602
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av kvistarn
    onödig utgift vet jag inte, det blir billigare än att äta en massa mat. det är ju inte bara efter träning man behöver protein.
    Okey... Så enligt dig så ska man inte äta mat då eller, bara för att den är dyr.. Men som jag ser det så är det en onödig utgift. Medan vissa andra inte ser det... Utan ser det som en enkelhet till att slippa vräka i sig 2 bananer eller ett ägg och vitt bröd efter ett träningspass...

    Så jag säger det igen efter 3ggr förut NI bestämmer själva vad ni ska äta.. JAG SKITER I DET.. Det går ju inte att ändra på er..
    Jag kommer att fortsätta med att äta vanliga livsmedel för att visa er att det går lika bra det...

    Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #603
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Sthlm/ Nacka
    Inlägg
    68
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Citat Ursprungligen postat av kvistarn
    onödig utgift vet jag inte, det blir billigare än att äta en massa mat. det är ju inte bara efter träning man behöver protein.
    Okey... Så enligt dig så ska man inte äta mat då eller, bara för att den är dyr.. Men som jag ser det så är det en onödig utgift. Medan vissa andra inte ser det... Utan ser det som en enkelhet till att slippa vräka i sig 2 bananer eller ett ägg och vitt bröd efter ett träningspass...

    Så jag säger det igen efter 3ggr förut NI bestämmer själva vad ni ska äta.. JAG SKITER I DET.. Det går ju inte att ändra på er..
    Jag kommer att fortsätta med att äta vanliga livsmedel för att visa er att det går lika bra det...

    Mr_Lööf
    Men shit du e ju så jävla trångsynt. Går det att ändra på dig då??????? Du måste ju inse syftet med det vi säger. Har du nånsin testat kosttillskott? Du verkar ju inte ha några egna erfarenheter alls utan går efter vad en polare har sagt. Skaffa kunskap säger jag bara.
    Saab 9-3 Aero -01

  4. #604
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy Grönros
    Men shit du e ju så jävla trångsynt. Går det att ändra på dig då??????? Du måste ju inse syftet med det vi säger. Har du nånsin testat kosttillskott? Du verkar ju inte ha några egna erfarenheter alls utan går efter vad en polare har sagt. Skaffa kunskap säger jag bara.
    Detta är ingen polare... UTAN är en som jag känner som är utbildad instruktör.. Jag litar mer på honom än dig..
    Sen så ska ja inte bli en bodybuilder så jag kommer inte att behöva något kosttillskott.. För ja får fortfarande den mängden proteiner,kolhydrater,fett som ja behöver i den mat jag äter på ett dygn..

    För skulle inte du göra som en bodybuilder hade sagt till dig hur du ska äta eller?? Den som är mest trångsynt av oss båda är nog du iaf som går på all reklam...
    Sen så vill ja veta hur mycket väger du?? Hur stora muskler har du??

    Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #605
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Åbo/Stockholm (Norrort)
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf

    Så jag säger det igen efter 3ggr förut NI bestämmer själva vad ni ska äta.. JAG SKITER I DET.. Det går ju inte att ändra på er..
    Jag kommer att fortsätta med att äta vanliga livsmedel för att visa er att det går lika bra det...

    Mr_Lööf
    Ja, lycka till då grabben. Alltid samma visa med folk som nyss börjat. Klart du ökar en massa i början om du BARA tränat i 3 månader(!), men förr eller senare kommer det att börja smaka trä...och då kommer förhoppningsvis även du att inse att kosttillskott är jäkligt bra!!!
    Saab 900 T16-90
    BMW M3 E36 -97
    Gitarr: BC Rich Kerry King V signature
    "If you don't powerlift...you don't know squat!!!"

  6. #606
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Zakk
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf

    Så jag säger det igen efter 3ggr förut NI bestämmer själva vad ni ska äta.. JAG SKITER I DET.. Det går ju inte att ändra på er..
    Jag kommer att fortsätta med att äta vanliga livsmedel för att visa er att det går lika bra det...

    Mr_Lööf
    Ja, lycka till då grabben. Alltid samma visa med folk som nyss börjat. Klart du ökar en massa i början om du BARA tränat i 3 månader(!), men förr eller senare kommer det att börja smaka trä...och då kommer förhoppningsvis även du att inse att kosttillskott är jäkligt bra!!!
    Tackar.. Är god bit på väg.. Ska nog gå bra utan tillskott.. Så lev ett lyckligt liv.. För det kommer ja att göra nu... Hejs..

    Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #607
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Sthlm/ Nacka
    Inlägg
    68
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf

    För skulle inte du göra som en bodybuilder hade sagt till dig hur du ska äta eller?? Den som är mest trångsynt av oss båda är nog du iaf som går på all reklam...
    Sen så vill ja veta hur mycket väger du?? Hur stora muskler har du??

    Mr_Lööf
    För det första så mäter man inte kunskap i hur mycket muskler man har. Hur mycket muskler jag har e rätt orelevant anser jag. Jag har tränat i över 10 år. Mitt abslolut största intresse e näringslära. Har väl läst om ämnet i säkert 10 år i diverse bodybuilding tidningar, böcker först o främst Fredrik Paulún.

    Jag går inte efter nån som helst reklam. Jag har testat många metoder under mina år o har skaffat erfarenheter så.

    Jag anser inte att du har fel i det du säger. Du verkar ju få bra resultat av din träning o kosthållning. Men som alla som har tränat ett tag så kommer man tillslut till fasen när det inte händer nåt längre. Det e då man måste "lura" kroppen att växa eller vad man nu e ute efter. Kroppen e en grymt smart mekanism. Men när du har fått mera erfarenheter så kommer du att fatta oxå.
    Saab 9-3 Aero -01

  8. #608
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Jo ja vet att ja kommer att få ta tillskott snart.. Men inte nu... Det var detta ja menade.. För ja har märkt att många som har börjat träna tar tillskott med engång.. Det är till för dom som du säger har hållt på ett tag. För dom får inte i sig all protein och kolhydrater i den vanliga födan. Att man ska lura musklen vet jag.. Har allt samlat på mig kunskap genom mina 3 år som jag har tränat till och från.. Har nu tränat i 3 månader utan några uppehåll...

    Redan på första setet så ska du ta tyngre vikter då du är som starkast.
    Men om du känner att du inte klarar av den vikten du har valt på andra setet kan du köra på samma vikt så länge du orkar..
    Ett exempel, Du har valt säg 60kg i bänkpress och klarar att köra 8ggr men klarar bara 5ggr i andra setet. Då behöver du inte byta vikt. För då bygger du upp musklen så att den klarar den vikten nästa gång du kör..

    Att lura kroppen är att du ska träna så du är riktigt slut, du ska inte orka att röra dig.. Då har du "brutit" ner muskel så pass mycket att den måste bygga upp sig igen och lite till för att klara den påfrestningen igen..

    Kan vara några fel, rätta mig om du vill.. Kunskap får man inte redan vid födseln..


    Kan ju förklara mer men orkar inte skriva allt det nu... Blir bara en massa stavfel och allt annat.. Då man har dyslexi..

    Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  9. #609
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Man kan köpa bra proteinpulver från c:a 100kr kilot.

    Billigare per g protein än de flesta former av proteinrik "vanlig mat".

    Dessutom, som har sagts innan, mycket bekvämt!
    9-3 SC Aero 07

  10. #610
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Ujdå, lilla tillskottsdiskussionen Jag har vikttränat i 8-9 år både mer och mindre seriöst, i början med mycket pulvertillskott av olika former. Har också läst en massa Paulun & Co, dock tycker jag inte man ska snöa in på vad Paulun tycker.

    En nackdel med pulver är att man inte vet vad burkarna egentligen innehåller. Emellanåt utför nåt amerikanskt institut sponsrade analyser på marknadens varumärken, men de resultaten vettefan om de är nåt att hänga i granen.

    Å andra sidan vet man inte vad "riktigt" käk innehåller heller. Ägg kan man gissa sig till men vad de stackars hönsen fått för mögligt blajfoder vet man aldrig. Ändå är det lättare att veta vad man får för pengarna än med pulverburkar från andra sidan jordklotet (jajaja det finns pulver som är förpackat i Sverige också).

    Enligt min erfarenhet är kosttillskott för människor som: 1. Har någon bristsjukdom, eller 2. Tränar extremt hårt på elitnivå, typ 5 dagar/vecka á 4-5 timmar/gång, eller 3. Är desperata efter att bulka på mera kroppsvikt.

    I alla övriga fall räcker det mycket långt med vanlig (nyttig) kosthållning, och man behöver inte överdriva mängderna heller.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  11. #611
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Enligt min erfarenhet är kosttillskott för människor som: 1. Har någon bristsjukdom, eller 2. Tränar extremt hårt på elitnivå, typ 5 dagar/vecka á 4-5 timmar/gång, eller 3. Är desperata efter att bulka på mera kroppsvikt.
    Hej,

    Jag instämmer i princip med dina åsikter om proteintillskott, även om jag skulle vilja lägga till följande "målgrupper":

    1. Folk som har ont om tid och inte hinner med en vettig måltid efter träningspasset
    2. Folk som av "genetiska" skäl har svårt för att lägga på sig muskelmassa, inte sällan p.g.a. hög basalmetabolism som gör att man helt enkelt förbrukar för mycket energi.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #612
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    331
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Enligt min erfarenhet är kosttillskott för:
    2. Folk som av "genetiska" skäl har svårt för att lägga på sig muskelmassa, inte sällan p.g.a. hög basalmetabolism som gör att man helt enkelt förbrukar för mycket energi.

    Mvh

    KK
    Om man hör till dem som har förbrukning som ett kärnkraftwerk ( efter en golfrunda krävs en kebabpizza för att återhämta sig, måste verkligen ha mat efter träning då jag annars blir yr och apatisk, kan inte slarva och bara äta sallad till lunch för då är energin helt slut 15:00 och det är bara att åka hem från jobbet).
    Kvalar jag inför de som drar fördel av kosttillskott? Vad för tillskott är det man skall använda, protein, gainer..?


    Mvh
    Anders

  13. #613
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    331
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Enligt min erfarenhet är kosttillskott för:
    2. Folk som av "genetiska" skäl har svårt för att lägga på sig muskelmassa, inte sällan p.g.a. hög basalmetabolism som gör att man helt enkelt förbrukar för mycket energi.

    Mvh

    KK
    Om man hör till dem som har förbrukning som ett kärnkraftwerk ( efter en golfrunda krävs en kebabpizza för att återhämta sig, måste verkligen ha mat efter träning då jag annars blir yr och apatisk, kan inte slarva och bara äta sallad till lunch för då är energin helt slut 15:00 och det är bara att åka hem från jobbet).
    Kvalar jag inför de som drar fördel av kosttillskott? Vad för tillskott är det man skall använda, protein, gainer..?


    Mvh
    Anders

  14. #614
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Anders-1500
    Om man hör till dem som har förbrukning som ett kärnkraftwerk ( efter en golfrunda krävs en kebabpizza för att återhämta sig, måste verkligen ha mat efter träning då jag annars blir yr och apatisk, kan inte slarva och bara äta sallad till lunch för då är energin helt slut 15:00 och det är bara att åka hem från jobbet).
    Kvalar jag inför de som drar fördel av kosttillskott? Vad för tillskott är det man skall använda, protein, gainer..?
    Du hör till samma folkgrupp som jag...

    Knepet jag har kommit underfund med är:

    a) en bra frukost (jag har svårt för att få i mig så mycket på morgonen tyvärr), med så mycket långsamma kolhydrater som möjligt, d v s bra sockerfattig müsli/andra flingor med lite socker i, gröt eller grova mackor

    b) bra kost, även där rik på bra kolhydrater, t ex durumvetepasta (eller ännu hellre fullkornspasta), råris och liknande. Undvik alltför "lättlagade" produkter som potatismos, snabbmakaroner osv. eftersom det är för snabba kolhydrater = blodsockret åker jojo. Undvik också vitt bröd så långt det går...

    c) få i dig mat i någon form (t ex ett par grova mackor el. liknande) 1,5-1 h innan träning (inte tätare inpå än så) samt snabba kolhydrater direkt efter träning (här är det helt OK med en banan, en macka och varför inte en läsk för att fylla på glykogendepåerna). Max 1 h efter träning gäller det att se till att få i kroppen lite mer rejäl mat. Om inte det hinns med av olika skäl så är det läge för en proteinshake av något slag.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  15. #615
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Du hör till samma folkgrupp som jag...

    Knepet jag har kommit underfund med är:

    a) en bra frukost (jag har svårt för att få i mig så mycket på morgonen tyvärr), med så mycket långsamma kolhydrater som möjligt, d v s bra sockerfattig müsli/andra flingor med lite socker i, gröt eller grova mackor

    b) bra kost, även där rik på bra kolhydrater, t ex durumvetepasta (eller ännu hellre fullkornspasta), råris och liknande. Undvik alltför "lättlagade" produkter som potatismos, snabbmakaroner osv. eftersom det är för snabba kolhydrater = blodsockret åker jojo. Undvik också vitt bröd så långt det går...

    c) få i dig mat i någon form (t ex ett par grova mackor el. liknande) 1,5-1 h innan träning (inte tätare inpå än så) samt snabba kolhydrater direkt efter träning (här är det helt OK med en banan, en macka och varför inte en läsk för att fylla på glykogendepåerna). Max 1 h efter träning gäller det att se till att få i kroppen lite mer rejäl mat. Om inte det hinns med av olika skäl så är det läge för en proteinshake av något slag.

    Mvh

    KK
    Så ser även mitt dagsintag ut när det gäller kost.
    Ligger ungefär på samma "roliga" metabolism som KK. Är alltid lika
    nervös för att komma in i katabolt tillstånd, så brukar äta rätt ofta.

    Har även testat lite kosttillskott nu och ska se vilken effekt det har.
    Ska köra en 3mån repa och se om det blir någon skillnad. Tränar nu
    4-5dagar i veckan, styrka/kondition.

    Mitt mål är att gå upp i vikt (helst kvalitativa muskler)


    Mvh

  16. #616
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 417
    ni som är duktiga på detta med kosten, vad gör det om man skulle äta ett mellanmål typ 30m före träning? insulinprodukton kommer igång vilket är obra vid träning? har ju kört så ett tag nu och det har ju funkat ok, men det kanske skulle gå bättre med mer tid mellan mat o träning?

  17. #617
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Sthlm/ Nacka
    Inlägg
    68
    Citat Ursprungligen postat av kvistarn
    ni som är duktiga på detta med kosten, vad gör det om man skulle äta ett mellanmål typ 30m före träning? insulinprodukton kommer igång vilket är obra vid träning? har ju kört så ett tag nu och det har ju funkat ok, men det kanske skulle gå bättre med mer tid mellan mat o träning?
    Äter man för tätt inpå träningen så kan man få lite sämre resultat. När man precis har ätit så börjar ju magen att arbeta för att bryta ner maten. O iomed det så kommer det mycket blod till det området. Jag brukar käka 1 till 1.5 timme innan träningen för att få allt blod till musklerna istället.
    Saab 9-3 Aero -01

  18. #618
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Herrejösses vilket HALLÅ!! om lite tillskott

    JAG kände att jag styrketränade i kanske två år utan att det hände så mycket egentligen, men när jag gick upp ett snäpp så började jag bli trött under och efter passen. La om min kost till den jag har idag, och jag mår och fungerar mycket bättre under passen. Kan springa och styrketräna utan att börja känna mig yr. Och jag känner skillnad om jag tränar ca 5 dagar i veckan och dricker proteindryck efter passet. Jag återhämtar mig bättre och snabbare och jag har lyckats bygga mycket mer muskler under dom senaste två åren än jag gjort tidigare.
    Så bevisligen fungerar det ju för mig. Säger ju inte att det måste fungera för precis alla i samma situation- absolut inte, men man måste ju få prata om sin egen erfarenhet, annars ljuger man ju.

    Och ja, man MÅSTE ju äta mat också. Det är väl en självklarhet att man måste? Det är ingen på forumet, vad jag känner till, som bara förespråkar tillskott?

    Sunt förnuft, huvudet upp och fötterna ner.
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  19. #619
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Så bevisligen fungerar det ju för mig. Säger ju inte att det måste fungera för precis alla i samma situation- absolut inte, men man måste ju få prata om sin egen erfarenhet, annars ljuger man ju.
    De e la ingen som förnekat att tillskott fungerar tror jag. Beroende på hur hårt man tränar och vilken avsikt man har med sin träning finns det såklart situationer när nån form av tillskott har sin funktion. Exempelvis kreatin är väl fortfarande det mest uppenbart verkningsfulla - fast nån snygg kropp får man ju inte.

    Men frågan är om det inte är lika bra (eller bättre) att köra minimjölk, havregryn och banan i en mixer, istället för att köpa dyrt proteinpulver från t ex Nya Zeeland?

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  20. #620
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Ojoj, idag va det svettigt i spåret
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •