Sidan 9 av 135 FörstaFörsta ... 78910111959109 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #161
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    318
    Va avis man blir när man läser om andra som tränar. Själv får jag inte göra någon hård fysisk aktivitet.

    Råkade ut för en olycka den 18e, kom hem från sjukan igår med spricka i skallen, blödningar innanför pannan och hjärnskakning. Allt jag gör går på tok för långsamt och jag får inte träna. För jävligt när det är ens jobb o träna!

    6 kg har rasat från min kropp på mindre än en vecka pga att jag inte kan äta. Är väl tyvärr musklerna som försvinner.

    Så jag vill bara hälsa till alla.. Ta det lugnt där ute och se till och skydda er ordentligt oavsett om ni går, cyklar eller åker bil!

  2. #162
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Har ni lagt ner tack vare värmen?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #163
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Har ni lagt ner tack vare värmen?
    Japp. Kommer ha lite vila nu under Juli, och semestern. Men sen ska
    det hoppas och studsas igen.

    Men du löper som aldrig förr?


    Mvh

  4. #164
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    264
    nu är jag nyduschad efter en 6km-löpning uppe i spåret, jäävligt varm luft. men nu känns det härligt!
    Scarabégrön 9000 2.3i

  5. #165
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av Bolero
    Citat Ursprungligen postat av Fred00
    Citat Ursprungligen postat av Bolero
    Med näringstiming och med kreatin så kan man gå upp en 2-3kg på en 4-6veckor.

    Vilket jag har gjort nu dock gått upp 2extra kilon som är fett pga för mycket festande då jag tog studenten förra veckan :P
    2kg muskler på 4 veckor är inte möjligt utan att använda olagliga preparat. Det skulle motsvara 24kg muskler på ett år...
    Den här ökningen får man bara dom första veckorna det är inget som går under en längre tid.
    Och eftersom jag vet att jag inte tar några olagliga preparat....

    Mvh // Rasmus
    Vad som händer när man käkar kreatin är bla att man binder mer vatten i kroppen, 2-3 kg rena muskler är det inte
    (fast man ser ju lite kralligare ut).

    Själv tycker jag att kreatin funkar fint, förutom att jag lätt får huvudvärk när jag använder det.

    Var inne på "BMI-sidan" någon länkade långt bak i tråden. Är inte BMI ett extremt förenklat sätt att mäta form?
    Ligger själv på 25,1 (86kg/185 cm) vilket enl tabellen är övervikt, tycker nog att jag behöver ett par kilo till snarare än färre.


    Nä, nu börjar temperaturen ute sjunka ner under 25 grader så det är dagt att ge sig ut på en löparrunda, gymmet var jag på igår.
    9-5 Biopower -06, steg 1
    Tidigare 9-3 Aero, 260hk/350Nm

  6. #166
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Så, nu har ja äntligen känt det varit läge att dra igång träningen igen, faktum é att ja tränar just nu

    Börjar lite lätt me de grejer ja har hemma hos mina päron nu innan ja vågar mig till gymmet igen

    Det blev lite cykling o nu lite skrotlyft......bröst o bisceps med avslutande situps

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #167
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Har ni lagt ner tack vare värmen?
    Japp. Kommer ha lite vila nu under Juli, och semestern. Men sen ska
    det hoppas och studsas igen.

    Men du löper som aldrig förr?


    Mvh
    Jadå.

    Mvh RZ
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  8. #168
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Har ni lagt ner tack vare värmen?
    Nejdå... Har varit på gymmet nu söndag, måndag och idag. Dock är det tuuuuungt att köra. Känns som man tar tokslut efter 4-5 set på en muskelgrupp. Inget tryck alls.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  9. #169
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    976
    Usch, denna tråden ger mig dåligt samvete!
    Har inte gått en meter sedan jag fick bil känns det som
    KK, tycker du kan låsa tråden så den försvinner
    SAAB 9000 Talladega -90 - Såld
    kör nu Ford Ficus hgv -99 1.6

  10. #170
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    109
    Gym hemma Skipsport 360 med 140 kg vikter till.
    Hantlar ,boxningssäck. Mittsar ,Päronboll m.m

    Springer hemma ,på jobbet ,går/springer ca 3-4 mil varje natt med 7 kg skyddsväst på.

    Elit thaiboxning på En stor säkerhetsfirma ,kört i ca 15 år.

    Gött mos

    Jimmi
    Steg 2 och Optiflow ca (230hk+) ,vill ha mer!

  11. #171
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Milen.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  12. #172
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Milen.
    Samma sak när man va på Öland
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  13. #173
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    blir ett pass i eftermiddag verkar det som, trevligt trevligt, börjar bli vanesak nu...

  14. #174
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    437
    Ska köra lite brak nu, usch ja är verkligen nere på botten nu, känner mig grymt svag
    Saab 9000 2.0 turbo -96 Maptun steg 1

  15. #175
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 069
    Nu ska jag på gymmet och köra extremt mycket bänkpress.

    Måste bli trött så jag kan gå och sova tidigt.

    Fick anställning på en elfirma idag så

    mvh Isak

  16. #176
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    UUfffffff, 5km löpning efter 3½ månads uppehåll, det kändes kan jag lova

  17. #177
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    UUfffffff, 5km löpning efter 3½ månads uppehåll, det kändes kan jag lova
    Inget mot vad det kommer att kännas om någon dag.. hahha

    Jag hade precis kommit igång igen efter min 5 veckor långa sjukperiod från mitten av maj, så skulle jag till min farmor i Finland i 1½ vecka- tror ni inte att jag blir sjuk igen? Tur att man hann komma igång mellan, så man inte tappar allt. Fy tusan. Det är livsfarligt att ta pauser från tränandet!!

    Nu kör jag 4 pass i veckan, plus lite lätt joggning- har ju varit slug och anmält mig till tjejmilen... (nej, jag ska inte springa hela milen..)
    Jag tränar på e2, så jag kör bara muskelpass och bodypump- det är suverän helkroppsträning för tjejer tycker jag, man får lagom med stora muskler eftersom dom kör på uthållighet. Rekomenderar starkt! Håll ut i värmen gott folk!!!

    (Jag har faktiskt inte märkt någon skillnad för att det har varit varmt, jag har svettats mer, men det har inte påverkat mina prestationer. Hur går det för er? Förutom att man har problem att hålla stången när man blir svettig..?)
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  18. #178
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    3
    Efter ett träningsuppehåll på snart två år så har jag gått upp från 62 till cirka 90kg. Det känns i kroppen kan jag lova. Jag brukade gymma rätt aktivt, cirka 3-4 ggr i veckan och löppass kombinerat med diverse bollsporter. När jag vägde som minst, i mitten av nian tror jag att det var strax över 50kg. Jag är ganska kort också, cirka 175-178 cm.

    Sen så har jag problem med mitt knä sedan fyra månader tillbaka då jag vred vänstra knäts ledband åt helvete. Enligt läkarna skulle det vara bra inom sex veckor och jag skulle kunna belasta knät och börja bygga upp det igen. Nu, fyra månader senare så är det fortfarande inte bra. Väldigt irriterande då det när som helst kan "släppa" ur sitt läge och man får sig en herrejävla smärta i knät. Som tur är brukar det hoppa tillbaka, men några minuters vila brukar krävas innan man törs gå eller springa igen.

    Jag har iaf blivit nekad sjukgymnastik av läkaren då han inte ansåg det vara ett problem när jag var dit på min efterundersökning. Det skulle gå över sa han.

    Tips mottages gärna på kom-igång-övningar och övningar för att träna upp mitt knä igen.

    /Jesper

  19. #179
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    Citat Ursprungligen postat av JesperW
    Tips mottages gärna på kom-igång-övningar och övningar för att träna upp mitt knä igen.

    /Jesper
    när det gäller knäna så kan man sätta sig på ett bord och lyfta benet upp tills det är rakt ut... göra denna rörelse i lite slowmotion, lägg på vikter efterhand du känner att du orkar med....
    simma är annars att rekomendera när det gäller återhämtning ifrån knäskador...

  20. #180
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Citat Ursprungligen postat av JesperW
    Tips mottages gärna på kom-igång-övningar och övningar för att träna upp mitt knä igen.

    /Jesper
    när det gäller knäna så kan man sätta sig på ett bord och lyfta benet upp tills det är rakt ut... göra denna rörelse i lite slowmotion, lägg på vikter efterhand du känner att du orkar med....
    simma är annars att rekomendera när det gäller återhämtning ifrån knäskador...
    Jag testade idag lite lätt utan vikter. Efter en stunds ansträngning blir det som jag beskrev tidigare, att knät vill ge vika. Men jag antar att man får träna lite i taget och tillslut blir det bra.

    Men visst är det lite konstigt att läkaren nekade mig sjukgymnastik, både när jag var svullen som en fotboll över knät, och på återbesöket, fyra veckor senare då jag knappt kunde stödja på knät. Han var fortfarnade övertygad om att det skulle vara bra inom sex veckor och att sista biten av läkningen gick fort.

    /Jesper

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •