Sidan 18 av 135 FörstaFörsta ... 816171819202868118 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #341
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av vikan
    Citat Ursprungligen postat av TurboVulc
    vore grymmt med en motsvarande "super Size me" fast att killen bara käkade och pumpade i ett halvår.
    Filmstjärnor brukar ju pumpa sig rett rejält inför olika filmer så det borde kunna gå rätt snabbt ändå.
    Tror du att de kör "rent" för fem öre?
    japp, till stor del, och har du en hel stab med människor som innehåller personliga tränare, kockar och dietister så är allt möjligt..
    2000cc + 660cc

  2. #342
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Ja, idag blev det bröst, baksida lår och vader. Kändes ganska OK, även om det är långt till toppformen...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #343
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Igår spelade jag hockey i 1½ timme Skitkul ju!

    MEN, det tog nog hårdare än jag trodde för på gymmet idag så funkade ingenting, helt död i varje muskel, suck. Imorgon blir det innebandy iaf, det är skoj som fan

    Sen är det ju dags att plocka fram nyinköpta MTB´n också, nu är vi tre stycken som har köpt hoj haha

  4. #344
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 008
    Okey, får se om jag orkar skriva varje pass men börjar lite nu

    198cm
    110Kg morgonvikt

    Har varit nere på dryga 100 kg under sommaren(stranden) men nu är det Kaloriöverskott som gäller ( Lite för mycket överskott just nu). Räknar med max 115kg i slutet av vintern

    Bröst Biceps
    Axlar triceps
    Ben
    Rygg mage


    Bröst och Biceps (hehe)

    Bröst

    Bänkpress

    60kg x 12
    60kg x 12
    100kg x 10
    110kg x 6
    110kg x 6
    110kg x 6
    115kg x 4

    Hantelpress
    45kg x 6
    45kg x 5
    45kg x 4

    Biceps

    Stående Hantelcurl

    24kg x 8
    24kg x 6
    22kg x 8
    22kg x 8
    22kg x 6

    Ez-stång-Bicepscurl

    48kg x 6
    48kg x 6
    38kg x 8
    38kg x 8

    Hemgång !

  5. #345
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Jag vet att det låter jätte- elakt, men är det bara jag som är trött på dom här "nu ska jag komma igång"- människorna som lallar runt på gymet och inte gör något vettigt?

    Åååhhhh va elak jag var nu... Men jag blir så trött, kärringar som står och diskuterar recept och är i vägen. Eller dom där tjejerna som egentligen är där för att spana på killarna och börjar fnissa hela tiden, jättesminkade och vågar inte ta i utifall dom skulle se ansträngda ut..

    Är det bara jag som stör mig på sånt? Och nu kan jag ju tillägga, att jag inte ens befinner mig mkt i gymmet, utan går oftast in på ett pass- som också är fyllt av folk som "ska komma igång"... men som ledsnar efter ett par veckor.
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  6. #346
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av negative
    60kg x 12
    100kg x 10
    Jag diggar hoppet från uppvärmningsvikt till träningsvikt. Respekt.

    Själv saknar jag tiden när jag körde på 39:orna och 41:orna i hantelpress. Vägde samma då som nu, d v s 75 kg. Ehhh...dock inte samma fördelning av muskel- resp. fettmassa.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #347
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 008
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av negative
    60kg x 12
    100kg x 10
    Jag diggar hoppet från uppvärmningsvikt till träningsvikt. Respekt.

    Själv saknar jag tiden när jag körde på 39:orna och 41:orna i hantelpress. Vägde samma då som nu, d v s 75 kg. Ehhh...dock inte samma fördelning av muskel- resp. fettmassa.

    Mvh

    KK
    Ändå tar jag mycket mindre viktkliv nu än när jag tränade när jag var 15-16år. Skulle det maxas i bänken (Typ varje pass) så värmde jag på stången för att i nästa set göra en "studsmaxning" på 100kg Konstigt att man inte gick sönder !


    Markus

  8. #348
    Allstaar
    Guest
    Kom hem för några få timmar sen efter ett träningspass Shooto på Pancrase gym i sthlm.
    Har kört taekwondo i fem år på hög nivå för två år sedan och vill prova på något nytt. Tycker om och brottas och stående så varför inte kombinera det.

    För att vara första träningen gick det bra. Fick in några schyssta slag och sparkar på en del. Och skyddade mig bra mot en massa takedowns.

    Dock under brottningen fick jag ett knä rakt på käken så ja bet mig i tungan och smakade på lite blod i några minuter.

    Överlag så kändes det väldigt bra då jag inte tränat på två år och kondisen var inte den bästa

  9. #349
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Ändå tar jag mycket mindre viktkliv nu än när jag tränade när jag var 15-16år. Skulle det maxas i bänken (Typ varje pass) så värmde jag på stången för att i nästa set göra en "studsmaxning" på 100kg Konstigt att man inte gick sönder !
    He he... Känner igen det där.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  10. #350
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    174
    Idag gör det ont
    Körde bröst/triceps igår, så skönt med träningsvärk
    känns att man gjorde nåt rätt iaf

    Idag körde jag rygg/mage.
    Marklyft, kör lite lätt just nu för att få in tekniken
    +Div andra rygg övningar, känndes riktigt bra.

    Behövde få en liten urladdning efter en jobbig dag på jobbet..
    Finns inget skönare än att få avreagera sig på vikterna
    Saab 900 SE Turbo -95
    Saab 9000 T16 -85
    Saab 9-5 Aero -00

  11. #351
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    976
    Nu har jag äntligen kört i gång igen, nu med styrketräning vilket jag aldrig gjort innan. Sen ska ja börja löpa igen snart. Har inte gjort nått sen jag fick bil, och det var ju i april
    Så det är verkligen dags nu, men bättre sent än aldrig. Så slipper man få dåligt samvete också, så fort man ser denna tråden

    Kämpa på alla biffar

    Mvh

    Jacob
    SAAB 9000 Talladega -90 - Såld
    kör nu Ford Ficus hgv -99 1.6

  12. #352
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    tränade igår igen... är uppe på 90 kg i bänk nu... emot mina 61 innan jag började träna för 1/2 år sedan....

    lite fånigt att vara 194cm/110 kg och ta 61 kg i bänk.... nu ska det bli ändring på det...

  13. #353
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    10km på LÖPBAND, det sög kraftigt
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  14. #354
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    10km på LÖPBAND, det sög kraftigt
    Löpband är ju roligt, det finns massa olika program för intervallträning och grejer på de flesta och det är rätt så ok då. Men en Mp3spelare, radio eller tv (alltså nåt att göra under tiden) är ett måste nästan då man inte får några speciella "intryck" under löpturen som man får ute i naturen. Hur lång tid tog det att springa 10km ?

    /Rydde

  15. #355
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Tog ca 50min... svettades som en gris
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  16. #356
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Idag blev det ett svettigt pass innebandy.
    Sprang som en gnu, dock kändes benen som betongfyllda.
    Ska ge f*n i pizza på träningsdagen


    Mvh

  17. #357
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Åbo/Stockholm (Norrort)
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av 9000power
    Idag är kroppen seg
    Körde marklyft för första gången igår,
    jäklar vad det tar...
    No pain- No gain

    Testade att bänka med fötterna i luften igår, fick med nöd o näppe upp 110....segt
    Saab 900 T16-90
    BMW M3 E36 -97
    Gitarr: BC Rich Kerry King V signature
    "If you don't powerlift...you don't know squat!!!"

  18. #358
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Zakk
    Testade att bänka med fötterna i luften igår, fick med nöd o näppe upp 110....segt
    Enda sättet om man vill köra strikt tyvärr, 90 graders vinkel och korsryggen tryckt mot bänken.

    Nu har det blivit två pass den här veckan i alla fall:

    - rygg/axlar/triceps i onsdags
    - biceps/framsida lår igår

    Lite halvsegt i onsdags, men oväntat bra tryck igår faktiskt. Blev 7-8 set knäböj i mr. Smith, varav 5 strikta och ganska tunga.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  19. #359
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Ja just ja, idag vart man tvungen att sticka ut tidigare tack vare mörkret.
    Det luriga just nu är hur man skall klä sig, idag va det 10+....
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  20. #360
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Ja just ja, idag vart man tvungen att sticka ut tidigare tack vare mörkret.
    Det luriga just nu är hur man skall klä sig, idag va det 10+....
    Och inne idag på löpband *pust*
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •