Sidan 61 av 135 FörstaFörsta ... 1151596061626371111 ... SistaSista
Resultat 1 201 till 1 220 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #1201
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Sthlm/Kungsängen
    Inlägg
    473
    Räknade ut mitt BMI precis, 19.9 blev det. Normalvikt är mellan 18.5 - 24.9
    Är 182cm lång och väger 66-67.
    Gått ner 7-8kg på ett år typ. är iof bara 22 så.
    Började på ett fysiskt tungt jobb och tränar lite på fritiden. Börjat ge resultat
    The Only Subtitute For Cubic Inches Is Technology.
    // 9³ Aero -02
    #6962

  2. #1202
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    827
    Logical >> Inte för att va den men det låter ganska lite by me med bara 67kg och över 180cm.
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  3. #1203
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Jag säger bara Streptokocker.

    Står på antibiotika just nu och ska göra det i totalt 10 dagar. Snacka om tur. Fick det i torsdags, och gick på semester i fredags... hrm. Skönt iaf att ab tar så jädra snabbt, för nu hade jag gått 3 dagar utan fast föda och är nere på ca 50 kg. INTE bra.
    Kommer att försöka komma igång under semestern igen iaf!

    Ni får klara tråden utan mig någon vecka till
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  4. #1204
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Citat Ursprungligen postat av Loffe
    Citat Ursprungligen postat av TommyI
    Vad tränar du på då! Jag kör tre set i bänk 10*85kg, 8*85kg sen sista 6-8*85kg. Men jag har aldrig maxat. Borde man klara att få upp 100 kg om man tränar på denna vikt?
    Antar att du har mer vikt på när du tränar, men hur mycket?

    // Tommy
    När jag sprang på gymmet så märkte jag att om man gör en fyra på en vikt
    så kunde jag göra en singel på ytterliggare 10 kilo.

    Exempel:
    Om jag gjorde 4 * 100kg, så kunde jag toppa på/köra en singel på 110kg.

    Så om du kan räkna likadant vet jag inte men för mig skulle det bli
    ca 10 * 85 blir cirka 105 - 110kg en gång.

    Men ska man toppa lite seriösare så skulle du behöva köra ett par veckor med lite
    färre repetitioner tex att du kör 6or och 4or istället för 10or och 8or.
    >>TommyI Har du provat att köra en singel/maxat?
    Till mitt garage: Garaget

  5. #1205
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 120
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Jag säger bara Streptokocker.

    Står på antibiotika just nu och ska göra det i totalt 10 dagar. Snacka om tur. Fick det i torsdags, och gick på semester i fredags... hrm. Skönt iaf att ab tar så jädra snabbt, för nu hade jag gått 3 dagar utan fast föda och är nere på ca 50 kg. INTE bra.
    Kommer att försöka komma igång under semestern igen iaf!

    Ni får klara tråden utan mig någon vecka till
    Ajdå. Låter inte kul det där du. Hoppas att du blir bättre.

    En annan har då inte kunnat komma till gymmet då de har semesterstängt. Så ja köpte mig ett par kängor idag å gav mig ut på en liten vandring med kameran. Gött var de iaf.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #1206
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Jag säger bara Streptokocker.

    Står på antibiotika just nu och ska göra det i totalt 10 dagar. Snacka om tur. Fick det i torsdags, och gick på semester i fredags... hrm. Skönt iaf att ab tar så jädra snabbt, för nu hade jag gått 3 dagar utan fast föda och är nere på ca 50 kg. INTE bra.
    Kommer att försöka komma igång under semestern igen iaf!

    Ni får klara tråden utan mig någon vecka till
    Tycker du drabbas av saker hela tiden, eller har jag fel då? Krya på dig i vilket fall som helst.

    Sen har jag lite frågor till det kunniga folket här.
    Man kan ju köpa såna där "svankbälten" (eller vad de heter), såna man sätter runt svanket för att stabilisera det och såna saker. Vad är för och nackdelar med ett sånt? En kompis till mig pratar så gott om det men jag är kritisk, jag tror nämligen att man inte "lär" hela ryggen att arbeta och kanske missar lite små men viktiga muskelgrupper här och där.

    Sen den andra frågan som är svankrelaterad också, någon som har något bra tips på övningar? Jag kör för närvarande bara en då man har en slags ställning och så hänger man över en slags ribba och går upp och ner med kroppen sakta. Ni förstår nog vilken jag menar men någon som har nåt bra förslag på andra övningar?

    Tack på förhand och kämpa hårt kamrater!
    Mvh
    Wall

  7. #1207
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Tycker du drabbas av saker hela tiden, eller har jag fel då? Krya på dig i vilket fall som helst.

    Sen har jag lite frågor till det kunniga folket här.
    Man kan ju köpa såna där "svankbälten" (eller vad de heter), såna man sätter runt svanket för att stabilisera det och såna saker. Vad är för och nackdelar med ett sånt? En kompis till mig pratar så gott om det men jag är kritisk, jag tror nämligen att man inte "lär" hela ryggen att arbeta och kanske missar lite små men viktiga muskelgrupper här och där.

    Sen den andra frågan som är svankrelaterad också, någon som har något bra tips på övningar? Jag kör för närvarande bara en då man har en slags ställning och så hänger man över en slags ribba och går upp och ner med kroppen sakta. Ni förstår nog vilken jag menar men någon som har nåt bra förslag på andra övningar?

    Tack på förhand och kämpa hårt kamrater!
    Mvh
    Wall
    Har aldrig använt gördel då jag a) inte utför den typ av explosiva rörelser som många gör(och därför behöver ett stöd) samt b) inte använder så tunga vikter att min rygg inte klarar av påfrestningen själv.

    En väldigt bra övning som jag fick av min naprapat/sjukgymnast kräver en bänkpress och helst en fri sådan är att föredra då fler muskler kopplas in och träningen blir effektivare.

    Börja utan vikter eller om stången är väldigt lätt kan du hänga på lite för att få till balansen. Det är också bra om du har en person som kan hjälpa till i början så att du får in rätt rörelse.

    Fatta ett lite smalare grepp än vid normal bänkpress, utgångsläget är med stången precis ovanför bröstet. Andas in djupt och forma svanken som en banan (ut med magen så att din kompis hand får plats under svanken) och med en djup, lång utandning trycker du upp stången samtidigt som du trycker ned svanken (ned med magen) och pressar din kompis hand.

    Rörelsen som du ska tänka på är mag/svank rörelsen, stången är bara en motvikt för att du ska få en mer normal rörelse. Det tar nog några försök att få till det genom att bara läsa en text men du kommer förstå principen.
    2000cc + 660cc

  8. #1208
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Sen har jag lite frågor till det kunniga folket här.
    Man kan ju köpa såna där "svankbälten" (eller vad de heter), såna man sätter runt svanket för att stabilisera det och såna saker. Vad är för och nackdelar med ett sånt? En kompis till mig pratar så gott om det men jag är kritisk, jag tror nämligen att man inte "lär" hela ryggen att arbeta och kanske missar lite små men viktiga muskelgrupper här och där.
    Kunnig om bälten vet jag inte om jag är, men...

    De mer renläriga tycks mangrant vara starka motståndare till bälten och övrig utrustning, särskilt för hobbytränande, bland annat av de skäl du nämner. Utrustningen för riktig SL är ju även den lite kontroversiell (bälten, tröjor, dräkter mm.), i och med att den kan betyda +70 kg jämfört med "raw".

    De mest frekventa råden handlar om att först träna upp en riktigt stark rygg utan bälte, sedan kan man börja blanda in övningar/maxningar med bälte om man tycker det känns bra. Man ska nog ha en ordentlig mage att trycka mot bältet, har man getingmidja är den mest i vägen.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  9. #1209
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    827
    Finns ju olika sizes på bältena, jag kör med bälte i de flesta övningar eftersom jag har ryggproblem och det stadgar upp bra.
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  10. #1210
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    264
    igår sprang jag i lugnt tempo 1 timme och 5 minuter. borde varit 1.20 men av nån anledning så myglade jag lite. inte bra det, får inte bli till en dålig vana

    imorrn är det dags igen, kanske blir intervaller eller nåt annat roligt
    Scarabégrön 9000 2.3i

  11. #1211
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Richaard: Allright, då har jag lite mer kött på benen. Den övning du beskriver låter ju mycket bra, ska absolut ta och testa den imorgon på gymmet och man får väl ge den några chanser innan man får in snitsen. Låter iallafall som en kanonövning och ett stort tack till dig.

    Cedete: Okej, är lite som jag också misstänker då och då kanske man bara bör använda det i övningar som marklyft och liknande.

    G-Man: D'accord, det är lite som min kompis kör på också men om han har ryggproblem vet jag ej. I vilket fall som helst verkar han nästan ha kört för hårt på svanket (eller involverat det i magövningarna som ju är lätt) då han börjar känna av verk i svanket när han kör magövningar.

    Tack för hjälpen!

    Rikard. S: Det är väl bra sprunget ändå, man kan inte alltid vara på topp. Keep up the good work.

    Det är denna svankövningen jaq vanligtvis kör (ni kanske förstod det ändå)

    Tryck här.

    En fråga om den också. Polaren till mig påstår att man ska köra den grymt sakta, nergången kanske ska ta uppemot 20-30 sekunder medan uppgången kan gå lite fortare. Bör inte det skada svanket? Visst, man ska inte köra för fort men det kan ju inte vara bra att köra för jäkla sakta heller. Vad tror ni?

    Mvh
    Wall

  12. #1212
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Richaard: Allright, då har jag lite mer kött på benen. Den övning du beskriver låter ju mycket bra, ska absolut ta och testa den imorgon på gymmet och man får väl ge den några chanser innan man får in snitsen. Låter iallafall som en kanonövning och ett stort tack till dig.

    En fråga om den också. Polaren till mig påstår att man ska köra den grymt sakta, nergången kanske ska ta uppemot 20-30 sekunder medan uppgången kan gå lite fortare. Bör inte det skada svanket? Visst, man ska inte köra för fort men det kan ju inte vara bra att köra för jäkla sakta heller. Vad tror ni?

    Mvh
    Wall
    Det var så lite så. Angående vilken hastighet man ska ha i hypersträckningen så finns det en väldigt bra tumregel som man alltid kan använda sig av i livet; för mycket eller för lite skämmer allt, med andra ord ska det vara ett tempo som är lagom.

    Det är inte hastigheten som är avgörande utan rörelselängden: Gå så långt ned du kan (utan att överdriva, se ovanstående motto) för att sträcka ut ordentligt och återgå sedan till startpositionen.

    Är rörelsen för långsam finns det en risk att du överbelastar svanken och är den för snabb finns det en risk för att musklerna inte hänger med och något går av.

    Lagom bra sade Vikingarna och bildade landet lagom.
    2000cc + 660cc

  13. #1213
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Jag säger bara Streptokocker.

    Står på antibiotika just nu och ska göra det i totalt 10 dagar. Snacka om tur. Fick det i torsdags, och gick på semester i fredags... hrm. Skönt iaf att ab tar så jädra snabbt, för nu hade jag gått 3 dagar utan fast föda och är nere på ca 50 kg. INTE bra.
    Kommer att försöka komma igång under semestern igen iaf!

    Ni får klara tråden utan mig någon vecka till
    Tycker du drabbas av saker hela tiden, eller har jag fel då? Krya på dig i vilket fall som helst.

    Mvh
    Wall
    Nja, det känns som om det går riktigt bra i långa perioder, sen händer sånt här lite titt som tätt. Men halsfluss är ju inte så allvarligt och borde inte sinka mig så mycket, speciellt inte när det är en bakteriell sort. Nu mår jag prima igen, men tänker ta det lungt tills kuren är över.

    Nu i veckan åker jag iväg på semester så jag tänker nog bara göra mina knop på sjön

    Häng i så återkommer jag när min semester är slut och mina bakterier i halsen är döda.
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  14. #1214
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Citat Ursprungligen postat av Richaard
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Richaard: Allright, då har jag lite mer kött på benen. Den övning du beskriver låter ju mycket bra, ska absolut ta och testa den imorgon på gymmet och man får väl ge den några chanser innan man får in snitsen. Låter iallafall som en kanonövning och ett stort tack till dig.

    En fråga om den också. Polaren till mig påstår att man ska köra den grymt sakta, nergången kanske ska ta uppemot 20-30 sekunder medan uppgången kan gå lite fortare. Bör inte det skada svanket? Visst, man ska inte köra för fort men det kan ju inte vara bra att köra för jäkla sakta heller. Vad tror ni?

    Mvh
    Wall
    Det var så lite så. Angående vilken hastighet man ska ha i hypersträckningen så finns det en väldigt bra tumregel som man alltid kan använda sig av i livet; för mycket eller för lite skämmer allt, med andra ord ska det vara ett tempo som är lagom.

    Det är inte hastigheten som är avgörande utan rörelselängden: Gå så långt ned du kan (utan att överdriva, se ovanstående motto) för att sträcka ut ordentligt och återgå sedan till startpositionen.

    Är rörelsen för långsam finns det en risk att du överbelastar svanken och är den för snabb finns det en risk för att musklerna inte hänger med och något går av.

    Lagom bra sade Vikingarna och bildade landet lagom.
    Ah, förstår precis hur du menar och tänker på ett liknande sätt. Bra, då ska jag läxa upp min kompis (som tycker att han är jätteerfaren) och säga hur skadligt det är. Då kör jag nog ett rätt bra tempo redan nu.

    Helgonet: Okej, jaja, det viktiga är välbefinandet. Ha en trevlig semester!

    Mvh
    Wall

  15. #1215
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Cedete: Okej, är lite som jag också misstänker då och då kanske man bara bör använda det i övningar som marklyft och liknande.
    Problemet med marklyft är främst själva händerna, åtminstone för min del. Det ryggen skulle palla med släpper i händerna. Visst, man kan använda dragremmar, men jag drar mig för att joxa till det alltför mycket.

    Men som alltid hänger det på vilka ambitioner man har med sin träning.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  16. #1216
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Cedete: Okej, är lite som jag också misstänker då och då kanske man bara bör använda det i övningar som marklyft och liknande.
    Problemet med marklyft är främst själva händerna, åtminstone för min del. Det ryggen skulle palla med släpper i händerna. Visst, man kan använda dragremmar, men jag drar mig för att joxa till det alltför mycket.

    Men som alltid hänger det på vilka ambitioner man har med sin träning.

    /J
    Tusan ändå vad vi har saker gemensamt. Saab och synen på träning.

    Mvh
    Wall

  17. #1217
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    171
    Min träning just nu är mest underhåll för att inte förslappas helt, anledningen är att gymmet har öppet till kl 13 på vardagar, stängt lördag och öppet till kl 14 på söndag. Underbart med sommartid

    Men tog då tag i det jag har skjutit framför mig sedan jag var ~6 år gammal och började spela fotboll: stretching.

    Allt jag kan säga är WOW. Det är helt otroligt hur mycket man kan misshandla sin kropp och att den trots det repar sig. Efter bara en månad av rörlighetsövningar/balans/koordination/stretch är jag som en nyfödd bebis. Det är ett tag kvar tills jag kommer ned i spagat men i teorin skulle jag kunna suga av mig själv nu.
    2000cc + 660cc

  18. #1218
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    Citat Ursprungligen postat av Richaard
    ..........men i teorin skulle jag kunna suga av mig själv nu.


  19. #1219
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av zsh
    Citat Ursprungligen postat av Richaard
    ..........men i teorin skulle jag kunna suga av mig själv nu.

    You don't want to go there. Jag utförde den manövern på gymmet EN gång när jag var inne (höhö) i min egen värld och inte tänkte på att det fanns andra människor där. Jag gör icke om det.
    2000cc + 660cc

  20. #1220
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Ja, nu har man kommit igång lite igen. Tre pass senaste veckan. Två "beachpass" (läs: bic, tric och pecs) och ett rygg och axlar.

    Känns som att kroppen har ett visst vagt minne av att jag en gång tränade regelbundet i alla fall...eller så är det inbillning...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •