Sidan 88 av 135 FörstaFörsta ... 3878868788899098 ... SistaSista
Resultat 1 741 till 1 760 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #1741
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    827

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Citat Ursprungligen postat av Sammen

    Det har visat sig att det inte verkar stämma. Om man googlar lite hittar man "modernare" information.

    Netdoktor

    Wikipedia, med länk till forskningsrapport.
    Se där, hur som är det väl iallafall bra att vila musklerna. Blödning eller ej
    Träningsvärk tränar man bort!
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  2. #1742
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Träningsdagbok

    Men jag som inte får träningsvärk då?? Jag kommer alltså aldrig att blir större och starkare?


    Mvh Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  3. #1743
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av G-man

    Träningsvärk tränar man bort!


    Jag vet inte om det är vetenskapligt bevisat, men det fungerar för mig också.

    Körde monsterpass på boxningen igår, men jag har ingen träningsverk idag, det är rätt skönt. Jag har turen att köra mot en kille som inte verkar bry sig om att jag är mindre så gissa jag får hålla mitsar! Det är asbra träningen eftersom jag tränar även då andra kanske bara står och håller emot lite.. Jag kommer att blir GRYM när jag blir stor!
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  4. #1744
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Träningsdagbok

    Vet att det är sagt att man inte ska träna när man känner sig hängig och har ont i halsen, så länge det finns infektioner i kroppen. Men hur är det om man känner sig pigg men har en näsa som rinner en del? "Får" man träna då?

    Håller på att bli förkyld nämligen

    Mvh Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  5. #1745
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Järfälla/Degerfors
    Inlägg
    227

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Magnus84
    Men hur är det om man känner sig pigg men har en näsa som rinner en del? "Får" man träna då?
    Den frågan kan du få alla möjliga svar på. Många verkar köra efter principen att förkylningar som sitter över halsen kan man träna med, allt som sitter i halsen och nedåt tränar man inte med. Många andra rör sig inte ur fläcken så fort dom nysit och en del andra tränar oavsett allt.

    Om du har koll på din vilopuls kan den vara ett bra mått på hur du mår. Om den är förhöjd 5-10 slag kan det indikera att kroppen har tillräckligt att göra utan träning. Fredriksson beslutade sig för att hoppa över söndagens stafett när han insåg att vilopulsen var förhöjd, tex.

    Jag har ännu inte insett riktigt var jag står i frågan, men ju mer jag tränar desto mer tenderar jag att ignorera småsymptom. Ikväll tex kommer jag köra ett jättelugnt löppass trots att jag inte är hundra på att jag är frisk (läs twar-tråden), men då har en läkare idag gett klartecken till det efter att ha lyssnat och kollat på mig.

    En annan läkare (ingen idrottsläkare, men han har sprungit några maror) sa att man nästan alltid kan träna lätt om man är pigg. Men aldrig vid feber, ont i halsen, eller när man har en infektion som märks av i muskler och leder. Han sa att "man är sitt eget lackmuspapper" och sen skrattade han gott åt sig själv resten av besöket.

    Lätt träning tolkar jag som träning långt under mjölksyratröskeln.
    Saab 9-3 -01 SE 2.0TS

  6. #1746
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321

    Re: Träningsdagbok

    Jag tänker på samma sätt som Sammen. Har själv tränat när jag varit så förkyld att jag borde vila och det är ingen höjdare, det ger inget förutom att det tar längre tid att bli frisk.

    Men en lätt förkylning har man ju nästan alltid, tänk vad mycket man utsätts för på gymmet egentligen. Det är väldigt mycket olika människor där och sannolikheten att alla skulle vara fullt friska är lika med noll. Dessutom blir ju immunförsvaret nedsatt.

    Mvh
    Wall

  7. #1747
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Träningsdagbok

    Misstänkte väl att jag skulle få något sånt i svar

    Jag är precis sådär så att jag börjar få ont i halsen men känner mig i övrigt pigg. Vill ju träna ikväll men det är kanske lika bra att låta bli, kanske kanske kan jag klara mig helt.


    Mvh Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  8. #1748
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988

    Re: Träningsdagbok

    Man tränar aldrig,aldrig,aldrig och återigen aldrig vid halsont och/eller feber.
    Detta kan leda till hjärtmuskelinflammation.

    Jag tränar som vanligt vid snuva etc, kanske tar det lite lugnare och känner efter under passet, för snuvig är man väll i princip hela vinterhalvåret

    Så viktig är inte träningen att man skall sätta sin hälsa på spel. Det är ju skönt att ha ett legitimt skäl att få slappa framför tv`n med kaffe och mackor också


    H/David

  9. #1749
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321

    Re: Träningsdagbok

    Davidt8: Ja, det är en bra strategi. Lika bra att hoppa om man är för hängig för då orkar man ändå inte lika mycket och det gör nog mer skada än nytta.

    Mvh
    Wall

  10. #1750
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396

    Re: Träningsdagbok

    Vad *fcuk* har inte handbollsproffsen här i stan eget ställe att träna på? Större hop än vanligt igår, snusande landslagsledning och fotografer och skit - och maken till pladdermaskiner, man kunde tro att de tränade för VM i SNACK... jag betalar dyrt för mitt kort era snackpellar stick ut i skogen och spring istället...
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  11. #1751
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396

    Re: Träningsdagbok

    Heh, snackpellarna gick och vann mot Polen. Spelade ganska bra också, polackerna var inget vidare. Tror jag fick med ett par knän i TV:n oxå...
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  12. #1752
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Träningsdagbok

    Blir helt tokig av att gå hemma och inte få träna nu. Är förkyld och har lite ont i halsen på morgon och kväll men inge mer men tycker att jag kan vänta lite med träningen. Men känner att jag verkligen vill gå och träna nu

    Nu känns det lite bättre


    Mvh Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  13. #1753
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Magnus84
    Blir helt tokig av att gå hemma och inte få träna nu. Är förkyld och har lite ont i halsen på morgon och kväll men inge mer men tycker att jag kan vänta lite med träningen. Men känner att jag verkligen vill gå och träna nu

    Nu känns det lite bättre


    Mvh Magnus
    Ta en promenad! Rask sådan så du blir varm i kläderna. Det kan man göra fast man är förkyld. Många bäckar små...

  14. #1754
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Träningsdagbok

    Bra idé Varför har jag inte tänkt på det tidigare!?

    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  15. #1755
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Träningsdagbok

    Körde body pump i lördags, la på lite extra krut på biceps, bröst och rygg. Så jag hade lite träningsvärk i ryggen idag.. körde boxning nu på kvällen. Känns bra, men jag vet inte om jag har en lite förkylning som ligger och lurar, kände mig lite yrslig idag, så jag får väl ha lite koll på mig själv

    Hur går det för er som varit/är förkylda? Jag har tagit lite KanYang i förebyggande vid minsta lilla känning, det funkar rätt bra. Men bäst tycker jag är att bara äta ordentligt, äta frukt och fortsätta träna och se hur det går.
    Vissa höstar/vintrar har man ju lite förkylning på gång hela tiden.
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  16. #1756
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Hur går det för er som varit/är förkylda? Jag har tagit lite KanYang i förebyggande vid minsta lilla känning, det funkar rätt bra. Men bäst tycker jag är att bara äta ordentligt, äta frukt och fortsätta träna och se hur det går.
    Vissa höstar/vintrar har man ju lite förkylning på gång hela tiden.
    Hela förra året hade jag förkylningar titt som tätt, framförallt under vårkanten då jag utan att överdriva säkert vart förkyld typ 5 gånger. Provade pollenmediciner och så men det hjälpte inte alls. Sen efter sommaren när jag flyttade tillbaka till min studentlya, köpte jag en luftfuktare som jag låter gå under natten. Jag har inte varit förkyld eller överhuvudtaget i närheten av krasslig på 6 månader nu. Placebo/tur/inbillning det skiter jag fullständigt i, bara jag slipper vara förkyld . Sen har man ju, som inte var särskilt roligt att höra av doktorn just då, perioder i livet då man är mer eller mindre sjuk.

    Annars provade jag under min senaste förkylning att käka Enchinagard och det hade faktiskt också positiv effekt måste jag säga. Jag är jävligt skeptisk till allt vad sånt heter, men det lindrade faktiskt symptomen. Började käka så fort jag kände att förkylningen var på G, och den gången blev det inte alls lika ihärdigt som de andra. Kunde träna efter en vecka igen.

  17. #1757
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Träningsdagbok

    Jag hoppas på att kunna träna ikväll igen. Känner mig pigg och sugen på träning så det borde gå bra. Bara jag inte blir snuvig också, har klarat mig från det hittills men vi får väl se.

    Mvh Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  18. #1758
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Träningsdagbok

    80 - någonting armhävningar på tårna idag.

    Känns bra, lite trött efter boxningen igår, men nu ska jag vila två dagar innan jag kör igen.

    Min träningskompis var hos doktorn i veckan för att kolla upp yrsel han haft sedan han var sjuk för ett par veckor sedan, men han var frisk. I alla fall så kollade dom samtidigt hans vilopuls. 48!! Så nu MÅSTE jag få bättre Hahaha, nejdå, men lägre än mina tidigare 52 ska jag väl kunna komma... ORKA träna cardio bara.. suck.

    Ah, det går bra nu.
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  19. #1759
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Träningsdagbok

    Helgonet--> 80 är rätt bra, ganska imponerad av dig

    Var och tränade ikväll, kändes riktigt bra att vara igång igen. Även om det kändes att det var ett tag sedan man tränade

    Mvh Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  20. #1760
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Träningsdagbok

    Har alla slutat träna nu eller vad?

    Det blir ju automatiskt att man läser en del om träning och allt sånt. Men hur viktigt är det egentligen att man tränar rätt och gör alla övningar helt rätt, varierar och gör precis som det står i alla texter? Känns ju som att det blir mycket att hålla reda på då

    Jag tycker att det känns bra när jag tränar och så, räcker det!?

    Mvh Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •