Sidan 131 av 135 FörstaFörsta ... 3181121129130131132133 ... SistaSista
Resultat 2 601 till 2 620 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #2601
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av jessica_
    Svårt att svara då jag inte riktigt vet vad jag vill. Har redan gått ner i vikt så är inte det jag är ute efter. Är väl mest ute efter att jag ska bli starkare och få lite bra kondition
    Träning på gym 1gång i veckan ger inte mycket, om inget alls.
    Det du kan däremot är att komplettera med att träna hemma med din egna kroppsvikt, har du hantlar med vikter upp till 5-10kg så kommer du jättelångt.

    Hur ser ditt nuvarande upplägg ut?

    Mitt t ex består utav:
    8km promenad varje dag (ger mig bra uthållig kondition i lugnt tempo).
    4-5gympass, varav 2 är lätta och 2 är hårda. Det femte tränar jag det som behöver mer träning, oftast underarmar eller vader.

    Innan jag går och lägger mig tränar jag pull-ups samt tränar bålen med Ab-slider.
    Saablös dåre

  2. #2602

    Re: Träningsdagbok

    [quote=_Strongman_]
    Citat Ursprungligen postat av "jessica_":uvddxni8
    Svårt att svara då jag inte riktigt vet vad jag vill. Har redan gått ner i vikt så är inte det jag är ute efter. Är väl mest ute efter att jag ska bli starkare och få lite bra kondition
    Träning på gym 1gång i veckan ger inte mycket, om inget alls.
    Det du kan däremot är att komplettera med att träna hemma med din egna kroppsvikt, har du hantlar med vikter upp till 5-10kg så kommer du jättelångt.

    Hur ser ditt nuvarande upplägg ut?

    Mitt t ex består utav:
    8km promenad varje dag (ger mig bra uthållig kondition i lugnt tempo).
    4-5gympass, varav 2 är lätta och 2 är hårda. Det femte tränar jag det som behöver mer träning, oftast underarmar eller vader.

    Innan jag går och lägger mig tränar jag pull-ups samt tränar bålen med Ab-slider.[/quote:uvddxni8]

    Har tyvärr noll koll på det här så har väl inte gjort några större planer än.
    Men tänkte väl att börja en gång i veckan och se om det är något som passar mig och sen kanske utöka det sen. Går redan nästan varje dag en runda och lite situps.

    Men låter ju kanon det. Funkar bra för dig då?

  3. #2603
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Re: Träningsdagbok

    Vi måste ju hålla liv i tråden

    60min på trainern nyss.

    Håller snittet på ca 32min träning/dag just nu, är uppe hittills i 23tim detta år.
    Då får man ihop mer än 200tim för år 2013.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #2604
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Vi måste ju hålla liv i tråden

    60min på trainern nyss.

    Håller snittet på ca 32min träning/dag just nu, är uppe hittills i 23tim detta år.
    Då får man ihop mer än 200tim för år 2013.
    Vasaloppet (öppet spår) den 24:e. Åker på ett litet träningsläger i Sälen på torsdag. Hoppas på minst 8 timmar träning då.

    ~6 timmar träning förra veckan.

  5. #2605
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Träningsdagbok

    Eftersom man inte har arbete så blir det träning 4tim per dag, herrejävlar vilken kropp jag kommer ha till sommaren.

    Går 1mil per dag och gymmar 2tim sedan lite bra-att-göra stretching.

    Någon som har tips på skor för under 1000kr man kan löpa med på vintern? Behöver förbättra kondisen lite också.
    Saablös dåre

  6. #2606

    Re: Träningsdagbok

    Gjort lite träning hemma från olika program på nätet och även promenerat

  7. #2607
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Träningsdagbok

    9,2mil på längdskidorna förra helgen, 3,5km löpning + 1,5h innebandy i tisdags.

    Imorgon väntar ytterligare 9mil på skidorna i form av öppet spår (Vasaloppet).

  8. #2608
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Sävsjö
    Inlägg
    371

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av AxlSam
    9,2mil på längdskidorna förra helgen, 3,5km löpning + 1,5h innebandy i tisdags.

    Imorgon väntar ytterligare 9mil på skidorna i form av öppet spår (Vasaloppet).
    Samma här öppet spår söndag tid 9:44. Vad fick du för tid.
    Saab 9-5 Turbo 4 BioPower 2011
    Saab 9-3 2.0t Hirsch -06 Sommarbilen

  9. #2609
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av turbo9-3
    Citat Ursprungligen postat av AxlSam
    9,2mil på längdskidorna förra helgen, 3,5km löpning + 1,5h innebandy i tisdags.

    Imorgon väntar ytterligare 9mil på skidorna i form av öppet spår (Vasaloppet).
    Samma här öppet spår söndag tid 9:44. Vad fick du för tid.
    10:14. Blev ståendes i evertsberg i nästan 40 minuter för att få lite fäste. Men det var ju bortslitet igen efter 5km

  10. #2610
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Sävsjö
    Inlägg
    371

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av AxlSam
    Citat Ursprungligen postat av turbo9-3

    Samma här öppet spår söndag tid 9:44. Vad fick du för tid.
    10:14. Blev ståendes i evertsberg i nästan 40 minuter för att få lite fäste. Men det var ju bortslitet igen efter 5km

    Tänte lägga på fäste, men kön var för lång för att stanna.körde från evetsberg till mål utan fäste.
    Saab 9-5 Turbo 4 BioPower 2011
    Saab 9-3 2.0t Hirsch -06 Sommarbilen

  11. #2611
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av turbo9-3
    Citat Ursprungligen postat av AxlSam

    10:14. Blev ståendes i evertsberg i nästan 40 minuter för att få lite fäste. Men det var ju bortslitet igen efter 5km

    Tänte lägga på fäste, men kön var för lång för att stanna.körde från evetsberg till mål utan fäste.
    Jag hade nog fäste en timme i början. Sedan var det som bortblåst. Fick öva stakning i vilket fall.

    Hur hade du vallat?

  12. #2612
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Sävsjö
    Inlägg
    371

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av AxlSam
    Citat Ursprungligen postat av turbo9-3


    Tänte lägga på fäste, men kön var för lång för att stanna.körde från evetsberg till mål utan fäste.
    Jag hade nog fäste en timme i början. Sedan var det som bortblåst. Fick öva stakning i vilket fall.

    Hur hade du vallat?
    Köpte den tjänsten, men det var fästvalla, hög flour nåt i den stilen.
    Saab 9-5 Turbo 4 BioPower 2011
    Saab 9-3 2.0t Hirsch -06 Sommarbilen

  13. #2613
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Träningsdagbok

    Kul att se att tråden lever

    Jag kör boxning 2 dagar i veckan, crossfit 2 gånger i veckan Varannan vecka lägger jag till ett komprimerat crossfitpass (finns på SATS och heter GRIT strenght) och handlar om att köra crossfit 27 minuter i sträck utan vila = blodsmak, man nästan kräks och svimar. Så SJUKT bra träning! Skulle behöva komplettera mer cardio men det är så jäääää*la tråkigt.
    Ibland om mitt schema tillåter kör jag nåt pass som ökar min rörlighet, har problem att hålla en stång rakt ovanför huvudet då jag övertränat framsida axel av någon anledning.
    Har en utmaning åt mig själv där jag kör tabata- style armhävningar, har gjort sedan tidigt i höstas. Nu är jag upp i 132 armhävningar på 4 minuter. (ja, riktiga armhävningar, inga knän och inget duttande) Målet är 160, men nu har jag fått en spricka i handen och en inflammation i axeln, men det går ändå Det går segt- men framåt!

    Har kunnat, men lite omläggning av kost, ökat tryck på mig själv och fått ny motivation, lyckats bygga på lite mer muskler. Skönt när man känner att kroppen suger energi i ett par dagar efter ett redigt hårt pass- jag blir skithungrig! Byggt bra axlar, men som sagt- rörligheten har fått sättas åt sidan, får ta tag i det nu. För ett par veckor sedan hade jag börjat få rutor, men nu har jag slarvat lite med maten så... Äh, hinner tillbaka till sommaren!

    Står på GI- "diet" sedan i somras då min sambo mår bättre av det pga diabetes, ser till att fylla på ordentligt efter styrkepass. Mår asbra.
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  14. #2614
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    54

    Re: Träningsdagbok

    Spenderade en heldag med att hugga, klyva och stapla ved.
    Tycker jag kan kategorisera detta som träning så att jag inte kastat bort en hel dag!
    Saab 9-3 Turbo X -08

  15. #2615

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Kilop
    Spenderade en heldag med att hugga, klyva och stapla ved.
    Tycker jag kan kategorisera detta som träning så att jag inte kastat bort en hel dag!
    Är jobbigt

  16. #2616
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Re: Träningsdagbok

    Cyklade på trainer 45min idag.

    Toatalt hittills i år så är jag uppe i dryga 46timmar träning.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  17. #2617
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Re: Träningsdagbok

    En segdragen förkylning efter Vasan hindrade mig från träning i tre veckor.
    Men nu har jag kommit igång igen.

    Totalt 31km löpning i förra veckan fördelat på tre pass.
    70km premiärrunda på cykeln med Team Kungälv i fredags.

    8,2km löpning i eftermiddag.

  18. #2618
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Re: Träningsdagbok

    10,3km löpning igår i busvädret, det roliga i detta var att all cykling på trainern under vintern märktes av i benen, stark (((=
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  19. #2619
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Träningsdagbok

    Haft några bra träningsveckor i rad!
    En tvåa på 125kg knäböj förra veckan och tryckte upp 107.5kg i bänkpress några dagar senare. Igår lyckades jag slå rekord i marklyft med 170kg med! Grymt nöjd med det, ca 2.4 x Kroppsvikt

  20. #2620
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Träningsdagbok

    RZ: Jag känner själv att det är benen som hämmar mig i cykling och kuperad löpning. Men är rädd att lägga på mig för mycket då man istället blir för tung.

    Varvar du cykling och löpning?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •