Sidan 48 av 135 FörstaFörsta ... 3846474849505898 ... SistaSista
Resultat 941 till 960 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #941
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    741
    Citat Ursprungligen postat av Leop
    att stretcha motverkar inte träningsvärk.

    Träningsvärk är heller inget kvitto på att du har tränat rätt och ordentligt.

    Så nu döda vi 2 träningsmyter i en smäll.
    Jag brukar klara mig lite bättre om jag stretchar. Vill jag gärna tro iaf!
    Jag kanske har inbillat mig det så starkt att jag inte känt träningsvärken förut...
    Idag var den ialla fall ÄNNU värre! Usch vad jobbigt det var imorse innan kroppen kom igång.

    Jag har länge tänkt dra igång gymandet igen, men det har kommit mkt annat i vägen. (nej, inte det gamla vanliga, utan allvarliga saker)
    Känner nu att jag borde träna mer motion istället. De extra kilona syns inte som tur är, men det känns ju i kroppen att man är grymt otränad.

    /Anders

  2. #942
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Jippi! Första passet i mars månad...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #943
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Nyköping/Uppsala
    Inlägg
    761
    Jag har tränat fotboll i 12 år och gymmar minst 2 ggr per vecka nu och jag kan säga att stretchar jag inte så får jag lättare träningsverk och blir självklart stel. Det hjälper nog inte så mkt om man bara stretchar efter varannat eller vart tredje träningspass, utan man ska stretcha alla muskelgrupper som man använt under träningspasset varje gång! Gör man det kontinuerligt så ska ni se att det hjälper.

  4. #944
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    336
    Jag har beställt en 'roddmaskin' som borde komma vilken dag som helst. Sen ska jag försöka komma igång med cyklingen också.

  5. #945
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Det blev lite över en timme på gymmet idag, skönt när det är fint väder, för då är det så lite folk som tränar.

    Just precis idag gick det väldans bra på alla muskelgrupper, men jag har liksom fastnat lite igen. Jag hatar dom är perioderna, man vet att det släpper bara man kämpar på, men det gäller ju att hitta motivationen!

    Jag både cyklar och ror som uppvärmning, tycker att det grymt bra med rodden! Eftersom jag kör rätt tungt på baksida axlar och rygg, så är det jätteskönt att kunna värma upp dom musklerna ordentligt.

    Känns som att förkylningen dragit sig tillbaka, men jag vågar inte riktigt ropa "HEJ" än..
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  6. #946
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Just precis idag gick det väldans bra på alla muskelgrupper, men jag har liksom fastnat lite igen. Jag hatar dom är perioderna, man vet att det släpper bara man kämpar på, men det gäller ju att hitta motivationen!
    Tja, man kan ju inte öka i styrka/muskelmassa hela tiden, annars hade vi alla gått omkring och kunnat bänka en jumbojet, samt behövt äta 300kg om dagen...
    9-3 SC Aero 07

  7. #947
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Jippi! Första passet i mars månad...

    Mvh

    KK
    Ett pass på söndag också kanske, så har du täckt in april med....

    (Inte för att vara mallig själv, hade ett tre-månaders uppehåll fram till mitten av februari... )
    9-3 SC Aero 07

  8. #948
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346
    Sprang igårkväll, och det var första gången för säsongen som det faktiskt kändes rikitgt bra! Än så länge har det annars bara kännts väldigt tungt, men igår gick det grymt.

    Idag blir det nog en långpromenad med tempo i det fina vädret. Kommer hem lite tidigare från jobbet för att gå till tandläkarn, så lite tid över till en promenad kommer det nog bli!

  9. #949
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Ligger i nu, blir 6 träningspass den här veckan

  10. #950
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av icbm
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Just precis idag gick det väldans bra på alla muskelgrupper, men jag har liksom fastnat lite igen. Jag hatar dom är perioderna, man vet att det släpper bara man kämpar på, men det gäller ju att hitta motivationen!
    Tja, man kan ju inte öka i styrka/muskelmassa hela tiden, annars hade vi alla gått omkring och kunnat bänka en jumbojet, samt behövt äta 300kg om dagen...
    Ja, det är ju sant.. Nu börjar jag få abstinens, har inte tränat sedan i tisdags. Var i stallet i torsdags, men kunde inte rida då hästen var öm på ryggen. Så jobbar jag nu i helgen. Har iofs varit ute på lååånga promenader med hund. (vi har varit hundvakt åt en amstaff/boxer hane URGULLIG! som har energi så det räcker för södra Norrland) Så lite motion har man fått.

    Längtar till mitt gympass på tisdag. Då ska jag köra lite extra hårt Bara jag lockas lura tillbaka den är lilla halskänningen jag har på g...
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  11. #951
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 363
    Medlem#
    6413
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Ligger i nu, blir 6 träningspass den här veckan
    Du verkar knega på riktigt bra, ser du någon skillnad på kroppen då?
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  12. #952
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    741
    Tro´t eller ej, men ett innebandypass igår igen. Känner mig mer och mer motiverad till att träna kondition iställer för styrka
    som jag alltid kört annars. Det jobbiga nu är ju bara att benen inte bär tillslut. Huve´t är med, men det vill sig liksom inte ändå...
    Dags att börja springa ett par ggr i veckan...
    Var även ute på en ganska hård tur med hojen igår kväll. Man får jobba mer än vad man tror när man ligger på lite i kurvorna.
    Jag veeeet, man får inte köra för fort. Men det är ju såååååå kul!

    /Anders

  13. #953
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Krillahöla
    Inlägg
    71
    Tänkte provocera kroppen idag med milen i löparspåret! Har harvat 7.5:an några gånger!!
    Har fått en liten nytändning efter vinter vilan!!

    Ps! Är trött på att bada i vassen....
    saab king of the road
    #stcs 6567#
    http://www.garaget.org/?car=41363

  14. #954
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av saab king of the road
    Tänkte provocera kroppen idag med milen i löparspåret! Har harvat 7.5:an några gånger!!
    Har fått en liten nytändning efter vinter vilan!!

    Ps! Är trött på att bada i vassen....
    Så jobbigt när man får såna där paper- cuts av vassbladen!! Bara det är ju en bra motivation!
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  15. #955
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Nu har jag gymmat i 7 veckor nästan (sen senaste uppehållet).
    Bröst+rygg igår senast.

    Har ätit ordentligt och kört intensivt med inriktning på muskelbyggning/styrkeökning.
    Har gått riktigt bra, har passerat all-time-high i styrka för de flesta muskelgrupper, om än med liten-måttlig marginal...

    Tänker fortsätta så någon vecka till och sen gå över till deff.
    Behövs verkligen, känner mig som Saab-king-of-the-road's avatar...

    mvh
    9-3 SC Aero 07

  16. #956
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 273
    Citat Ursprungligen postat av icbm
    Tänker fortsätta så någon vecka till och sen gå över till deff.
    Behövs verkligen, känner mig som Saab-king-of-the-road's avatar...

    mvh
    Hur gör du när du deffar då? Vilket träningsupplägg, mest konditon?

  17. #957
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Citat Ursprungligen postat av icbm
    Tänker fortsätta så någon vecka till och sen gå över till deff.
    Behövs verkligen, känner mig som Saab-king-of-the-road's avatar...

    mvh
    Hur gör du när du deffar då? Vilket träningsupplägg, mest konditon?
    Deff är INTE min starka sida, men mer kondition (brukar bli raska promenader mestadels) och högt proteinintag (som jag egentligen alltid håller) + mindre kolhydrater + kontrollerat totalt kaloriintag är på ett ungefär vad jag gör.
    Fortsätter självklart med styrketräningen.

    Samt lite Omega3 + 3 koppar kaffe + lite starka kryddor ibland som hjälp på traven...

    Tyvärr har jag aldrig disciplin nog att fortsätta så länge med detta...

    mvh
    9-3 SC Aero 07

  18. #958
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av icbm
    Deff är INTE min starka sida, men mer kondition (brukar bli raska promenader mestadels) och högt proteinintag (som jag egentligen alltid håller) + mindre kolhydrater + kontrollerat totalt kaloriintag är på ett ungefär vad jag gör.
    Fortsätter självklart med styrketräningen.

    Samt lite Omega3 + 3 koppar kaffe + lite starka kryddor ibland som hjälp på traven...

    Tyvärr har jag aldrig disciplin nog att fortsätta så länge med detta...

    mvh
    Vilken dålig inställning! Det SKA gå!

    Jag kör på mitt vanliga. Körde lite muskelpass på sats i påskhelgen och det är bra att köra lite uthållighet med rörlighet ibland kände jag.. man blir rätt stel när man bara kör styrka... Det knakade och knäppte och det tog liksom emot när jag skulle göra lite vidare rörelser... hahahaha Skönt var det iaf.
    Jag deffar INTE under påskhelgen...
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  19. #959
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    336
    Jag införskaffade nyligen en roddbänk. Hur länge ska man egentligen sitta och ro för att få nåt resultat om man kör dagligen? Har kommit igång med lite cykling också.

  20. #960
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Citat Ursprungligen postat av icbm
    Tyvärr har jag aldrig disciplin nog att fortsätta så länge med detta...
    mvh
    Vilken dålig inställning! Det SKA gå!
    .
    Jo du har väl rätt...

    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Jag deffar INTE under påskhelgen...
    Nej, usch, hemska tanke...
    9-3 SC Aero 07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •