Sidan 51 av 135 FörstaFörsta ... 41495051525361101 ... SistaSista
Resultat 1 001 till 1 020 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #1001
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    438
    Citat Ursprungligen postat av Niska
    skit i alla tillskott ät mat isället
    Ja det är ju det jag gör Men jag kan bara äta små mängder. Min operation gjordes när jag var 1 månad och efter de så ska jag äta lite men ofta. Så man kan säga att jag nästan har krympt magsäcken som överviktiga kan opereras ibland. Fast mig operera dem i magmunstarmen(tror jag) Min välling kom i alla fall upp hela tiden så jag behöll inget av den. Så där det var den historian ja
    [Turbolover]

  2. #1002
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Skärgårdsbrud
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av *Jennie*
    Vad är slussprovet?
    Jag har inte sprungit men gått en "timmes" promennad med min hund.. men eftersom jag är förkyld tog det lite längre.. men motion som motion eller?
    www.kraftprovet.se står mer om det där, slussprovet är 6.300m (annan sträckning i år p.g.a. reparationer som gör att det är 300m längre).

    Ja all motion är bra, att bara gå ut å gå kan vara hur härligt som hellst ibland

    M.v.h. Andreas

    *har läst på nu* slussprovet kommer du ju rocka på *ler* Hur länge har du tränat till det?

    ja klart motion är bra.. men jag tror inte det är sådär jättebra när man är sjuk.. men vovvsingen måste motioneras

    //Jennie
    Försöker göra världen lite bättre...

  3. #1003
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Ynnoj
    Citat Ursprungligen postat av Niska
    skit i alla tillskott ät mat isället
    Ja det är ju det jag gör Men jag kan bara äta små mängder. Min operation gjordes när jag var 1 månad och efter de så ska jag äta lite men ofta. Så man kan säga att jag nästan har krympt magsäcken som överviktiga kan opereras ibland. Fast mig operera dem i magmunstarmen(tror jag) Min välling kom i alla fall upp hela tiden så jag behöll inget av den. Så där det var den historian ja
    Mat är ju det bästa att äta självklart. Men som sagt, då ska man äta mycket och och käka stor 0700 frukost, 0900 mellanmål 1100 mellanmål 1300 stor lunch 1500 mellanmål 1800 stor middag sen något efter det om man vill. Blir rätt mycket och äta. OCh jag vet själv att det är svårt att äta mycket jämt. Då kommer gainer väll till pass. Gainer ska ju inte ersätta maten utan vara ett kompliment.

    Så kör maten som vanligt, sen ta 3 gainer om dagen och träna 4-5 ggr i veckan så ska du se att du böjar växa på bra inom 2-3 månader. Du kan ju även köpa kreatin.
    Saab 9-3 Aero -02 Nordic Uhr steg III SÅLD
    http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=230524
    #6369

  4. #1004
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 968
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av *Jennie*
    *har läst på nu* slussprovet kommer du ju rocka på *ler* Hur länge har du tränat till det?

    ja klart motion är bra.. men jag tror inte det är sådär jättebra när man är sjuk.. men vovvsingen måste motioneras

    //Jennie
    Andra gången jag springer banan, tycker det är grymt tråkigt att springa så det var LÄNGESEN, har dock tränat spinning m.m. 4-5 ggr. veckan i vinter...

    Jo är man inte frisk skall man ta det lite lugnt.
    Vad har du för nån hund?
    "Lånar" föräldrarnas hund så ofta jag kan å går å går med, det är härligt

    M.v.h. Andreas

  5. #1005
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    261
    denna veckan har det blivit två lugna löppass på ca 5 km. vilar upp mig inför göteborgsvarvet på lördag

    hoppas på att komma under 2 timmar i år. men en knäskada gjorde att jag inte kunde träna så mycket som jag ville. men under 2 timmar bör jag klara ändå, hoppas jag
    Scarabégrön 9000 2.3i

  6. #1006
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Skärgårdsbrud
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av ZerOMikE
    Jag "vill" gå upp vid 06 på morgonen och ta en 45-60 minuter promenad och börja käka lite smalmat till sommaren. Men fortsätta med den tunga träningen. Men sen blir det varje gång öl på lördagen sen någon flottmat.

    Man är ju så jävla slapp att man inte bara tar tag i det, när man vet att man kommer få ett bra resultat sen.

    Jag försöker göra det.. får ganska mycket hjälp av att ha en hund som behöver mycket motion.. och jag har märkt att smal/nyttig mat mår man sjukt mycket bättre av.. eftersom jag inte tål (laktosintollerand sen ett år tillbaka) kan jag inte heller äta skräpmat Men jag behöver motionera ännu mera.. måste bara blir fri från min dumma förkyldning så jag kan ut och springa igen..

    Vad motiverar er en regning dag att dra ut och springa..? eller en Lördag morgon?

    Käkar ni något innan ni tränar, i så fall vad?

    //Jennie
    Försöker göra världen lite bättre...

  7. #1007
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Glada Hudik
    Inlägg
    213
    jag har tränat o tävlat i byggning har aldrig ätit tillskott anser det helt onödigt. om jag kom tvåa på sm utan tillskott så kanske dom flesta här klarar sig utan. men vad vet jag

  8. #1008
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 968
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av Niska
    jag har tränat o tävlat i byggning har aldrig ätit tillskott anser det helt onödigt. om jag kom tvåa på sm utan tillskott så kanske dom flesta här klarar sig utan. men vad vet jag
    Håller med, men det är ju inne att äta tillskott nu...

  9. #1009
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av Niska
    jag har tränat o tävlat i byggning har aldrig ätit tillskott anser det helt onödigt. om jag kom tvåa på sm utan tillskott så kanske dom flesta här klarar sig utan. men vad vet jag
    Många som tävlar i byggning tar ju också tillskott...

    Men visst, det är ju mest en fråga om bekvämlighet egentligen. Inte att tillskott är nödvändigt på något sätt.
    ((Om man inte tävlar i byggning som proffs eller för vissa USA-förbund då...))
    Framförallt protein, kolhydrater, fett, vitaminer och mineraler som trots allt är det absolut viktigaste behövs ju inte tillskott till, om man inte vill...
    Men själv har jag svårt att trycka i mig kyckling, tonfisk, ägg, etc vid varje mål...

    Sedan med lite nyare tillskott som många upplever bra drag av som t.ex. Arginin, Citrulinmalat, Kre-alkalyn, esentiella fria aminosyror, vet i f.n hur man får i dessa i verkningsfulla mängder genom kosten...
    Men visst, dessa är ju inga måsten och absolut inte för nybörjare.

    mvh
    9-3 SC Aero 07

  10. #1010
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    [
    Håller med, men det är ju inne att äta tillskott nu...
    Har väl alltid varit det bland folk som har hållit på och tränat ett tag (om än inte alla)...
    Bland annat såldes det, enligt vad jag har förstått mer eller mindre värdelösa, fiskproteinpiller som folk tryckte i sig på 70-talet.
    9-3 SC Aero 07

  11. #1011
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 968
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av icbm
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Håller med, men det är ju inne att äta tillskott nu...
    Har väl alltid varit det bland folk som har hållit på och tränat ett tag (om än inte alla)...
    Bland annat såldes det, enligt vad jag har förstått mer eller mindre värdelösa, fiskproteinpiller som folk tryckte i sig på 70-talet.
    Jo men det känns som det är betydligt mer nu, framförallt många som är runt 15 år och allmänt taniga om du förstår vad jag menar.

    Jag är inte emot kosttillskott men tycker att man kommer långt med sund kost, dessutom kanske man skall ha tränat ett tag innan man börjar med det.

    Men det är bara min åsikt.

    M.v.h. Andreas

  12. #1012
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Jo men det känns som det är betydligt mer nu, framförallt många som är runt 15 år och allmänt taniga om du förstår vad jag menar.


    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Jag är inte emot kosttillskott men tycker att man kommer långt med sund kost, dessutom kanske man skall ha tränat ett tag innan man börjar med det.

    M.v.h. Andreas
    Vid sidan av att man kanske vill ha ett eller några bastillskott (proteinpulver, kolhydratspulver, multivitamin, omega3) av
    bekvämlighetsskäl och att det är rätt prisvärt numera (om man väljer rätt fabrikat), är det väldigt vettiga ord.

    mvh
    9-3 SC Aero 07

  13. #1013
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Glada Hudik
    Inlägg
    213

    tillskott

    Många känner säkert effekt av kosttillskott om dom äter dåligt. Jag tycker att det är som att skita i cyklopet innan man ska ut och dyka

  14. #1014
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    303
    Räcker med att äta bra o ofta.

    Många ser sig blinda på kosttillskotten ..de är till för de som tävlar o ska bli stora som hus.
    Mina Flickor !
    The Black Edition *667HP / 701Nm @ 6962 RPM* : http://www.garaget.org/?car=37682
    The Silver Edition : http://www.garaget.org/?car=39891

  15. #1015
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Glada Hudik
    Inlägg
    213
    Citat Ursprungligen postat av MikkePikke
    Räcker med att äta bra o ofta.

    Många ser sig blinda på kosttillskotten ..de är till för de som tävlar o ska bli stora som hus.

    dom enda som behöver äta kosttillsot är folk som är sjuka. dom grejerna man behöver för att bli stor som ett hus heter inte kosttillskott.

  16. #1016
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av Niska

    dom enda som behöver äta kosttillsot är folk som är sjuka. dom grejerna man behöver för att bli stor som ett hus heter inte kosttillskott.
    Nej, man behöver inte kosttillskott, men det underlättar tillvaron för många som har ett liv utanför träningen och kosten, och är faktiskt inte så dyrt längre...
    (Här talar jag om bastillskotten som jag nämnde tidigare.)
    Tvärtom är t.ex. vasslepulver en av de billigaste proteinkällorna.

    Samt om _ man har kommit en bit på väg_ med sin träning, finns det moderna kostillskott (lagliga) som faktiskt hjälper en bit på traven också...
    (Dvs få i sig motsvarande mängder av ämnena med "vanlig mat" skulle vara orealistiskt...)
    9-3 SC Aero 07

  17. #1017
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 523
    Citat Ursprungligen postat av *Jennie*

    Vad motiverar er en regning dag att dra ut och springa..? eller en Lördag morgon?
    Det undrar jag också! Här i Umeå är inte vädre sådär jättemysigt, regnet hänger i luften mest hela tiden tycker jag. Blåser kallt också.

    Och ni som springer: Vad har ni för skor? Jag måste byta mina, dom är helt slut. Springer mest på asfalt, så vad ska jag leta efter när jag kollar på en vägg fylld med skor..?
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  18. #1018
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Krillahöla
    Inlägg
    71
    Tjena Erik!

    Jag springer ca 2-3gr/vecka! Mestadels brukar jag springa i skogen på sågspån/grus, Men det blir även några rundor på asfalt! Jag kör med Asics Gel-Kayano TN700!Funkar klockrent men det är ju min fot!! Man ska inte vara snål när man köper löparskor för det har man igen!!Men ett råd är att gå till en sportbutik med löparband! (spelar in din springstil på ett videoband) så kan man se om du behöver pronationsstöd eller inte!Det miskar ju riskerna för snedbelastning!


    Mvh Jonas
    saab king of the road
    #stcs 6567#
    http://www.garaget.org/?car=41363

  19. #1019
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Kosttillskott: Har tänkt mycket på det, ibland när det går trögt känns det som om att man behöver ha det men jag vet inte. Brukar försöka trycka i mig bananer och någon mejeridryck (mjölk, yoghurt etc) efteråt. Tycker att det duger bra och sen när man kommit hem äter man givetvis ett mål mat. Låter det galet?

    Någon här som kanske kan utvärdera min "matdag" lite? Så här ser den ut iaf: (vardagar, är lite annorlunda på helger)
    Cirka 07.00 - Frukost, fil och flingor, mjölk samt någon typ av bröd med pålägg.
    Cirka 10.30 - Skollunch 1, 1 portion
    Cirka 12.00 - Skollunch 2, 1 portion (skolan har två olika rätter och vi har rätt långa dagar :)
    Cirka 15.00 - Brukar kunna bli något mellanmål av något slag
    Cirka 18.00 - Middag eller ett tyngre mellanmål
    Och någon timme innan sängående kan jag ta ett glas fil/mjölk. För att ge kroppen lite material till natten.

    Ser det bra ut tycker ni? Äter mycket tycker iallafall jag.

    Mvh
    Wall

  20. #1020
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Kosttillskott: Har tänkt mycket på det, ibland när det går trögt känns det som om att man behöver ha det men jag vet inte. Brukar försöka trycka i mig bananer och någon mejeridryck (mjölk, yoghurt etc) efteråt. Tycker att det duger bra och sen när man kommit hem äter man givetvis ett mål mat. Låter det galet?

    Någon här som kanske kan utvärdera min "matdag" lite? Så här ser den ut iaf: (vardagar, är lite annorlunda på helger)
    Cirka 07.00 - Frukost, fil och flingor, mjölk samt någon typ av bröd med pålägg.
    Cirka 10.30 - Skollunch 1, 1 portion
    Cirka 12.00 - Skollunch 2, 1 portion (skolan har två olika rätter och vi har rätt långa dagar :)
    Cirka 15.00 - Brukar kunna bli något mellanmål av något slag
    Cirka 18.00 - Middag eller ett tyngre mellanmål
    Och någon timme innan sängående kan jag ta ett glas fil/mjölk. För att ge kroppen lite material till natten.

    Ser det bra ut tycker ni? Äter mycket tycker iallafall jag.

    Mvh
    Wall
    Proteinintaget vid 15 och 18 målen framgår inte, men troligtvis får du i dig för lite protein.
    2 gr per kroppskilo om dagen bör man sikta på.
    - Om muskelbyggning är din grej?

    Som nämnt av flera, och helt riktigt, behöver man inte kosttillskott om man inte vill.
    Men som jag var inne på är ett vasslepullver, t.ex. Kolozzeum's och Farmacia's whey fx relativt billiga och bekväma proteinkällor.
    Men går lika bra med kyckling, ägg, sojabönor, sätta i sig hela mjölkpaketet (om magen tål det), etc...

    mvh
    9-3 SC Aero 07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •