Sidan 53 av 135 FörstaFörsta ... 343515253545563103 ... SistaSista
Resultat 1 041 till 1 060 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #1041
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346
    Citat Ursprungligen postat av icbm
    Ett litet räkneexempel.
    Anta att 130g tonfisk kostar 6 kr. (Sällan man hittar lägre iaf...)

    130/5 = 0.026kg protein ==> 6/0.026 = 231 kr / kg protein.
    MÅNGA proteinpulver som slår det.

    Iofs lite seg så här på eftermiddagen, rätta mig om jag har räknat fel...
    Också lite trög såhär på eftermiddagen, men vart fick du 5:an ifrån i 130/5?

    1/5 protein i 130g tonfisk?

  2. #1042
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Också lite trög såhär på eftermiddagen, men vart fick du 5:an ifrån i 130/5?

    1/5 protein i 130g tonfisk?
    20g / 100g = 1/5 brukar proteinhalten ligga på ungefär i flertalet kött/fågel/fisk-produkter i rå form.

    Nu googlade jag, och för tonfisk gäller 24.5g/100g i vattenkonserv avrunnen, 29g/100g i oljekonserv avrunnen.
    Så siffrorna blir lite bättre i tonfiskens favör, men proteinpulvret vinner fortfarande (givet att min beräkning stämmer i övrigt).
    9-3 SC Aero 07

  3. #1043
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Började ladda för slussprovet idag och sprang banan för första gången, kan tillägga att jag hatar att springa.
    Då har man sprungit det en andra gång, tog tid den här gången blev 37 min.
    Tredje gången ida, gick på 33 min

  4. #1044
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Började ladda för slussprovet idag och sprang banan för första gången, kan tillägga att jag hatar att springa.
    Då har man sprungit det en andra gång, tog tid den här gången blev 37 min.
    Tredje gången ida, gick på 33 min
    Hehe, nice det. Samma sträcka och allt? Då är det en bra förbättring. Det är kul när man börjar märka det, kan springa långt nu utan att knappt bli andfådd, är istället muskler och sånt som säger ifrån och det är ju lite jobbigt.

    Funderar på att höja tempot nu och inte springa lika långt, det borde bygga upp en annan typ av kondition och hastighet i springningen.

    Mvh
    Wall

  5. #1045
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    183cm/70kg. Du förstår hur mycket mansfolk som skulle bli typ blågrönlila av avund?
    Hehe... så skrev jag till någon här. Jag har själv inte vägt mig på decennier. Nu så skulle jag till en hälsoundersökning där jag i förväg skulle fylla i en massa uppgifter, bl a längd, vikt etc.

    Jag drog till med 185 cm och 75 kilo på en höft, det lät bra. Min kära sambo skrattade "75 kilo you wish!" och tyckte att 80+ vore närmare sanningen (när såg hon mig naken sist?).

    Resultat hos doktorn: 183 cm och 71,9 kg med kläder på... gissa om sambon ska få höra det tills öronen brinner!

    Nåja, en annan slutsats är att det finns visst utrymme för "bulk" till hösten, så man kanske kan prova på det där med muskelökning igen.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  6. #1046
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Började ladda för slussprovet idag och sprang banan för första gången, kan tillägga att jag hatar att springa.
    Då har man sprungit det en andra gång, tog tid den här gången blev 37 min.
    Tredje gången ida, gick på 33 min
    Hehe, nice det. Samma sträcka och allt? Då är det en bra förbättring. Det är kul när man börjar märka det, kan springa långt nu utan att knappt bli andfådd, är istället muskler och sånt som säger ifrån och det är ju lite jobbigt.

    Funderar på att höja tempot nu och inte springa lika långt, det borde bygga upp en annan typ av kondition och hastighet i springningen.

    Mvh
    Wall
    Japp samma sträcka.

    M.v.h. Andreas

  7. #1047
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Fick tummen ur och köpte nytt gymkort och körde ett pass bröst+rygg igår. Satt fint!
    9-3 SC Aero 07

  8. #1048
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    Citat Ursprungligen postat av Chris

    Tjenare, ser ut som ett fint upplägg det där. Undrar lite vad du kör för övningar för att träna nacken? Aldrig sett nacke specificerat i ett träningsschema förrut, tränar du eller har du tränat nån kampsport el liknande då brukar man va noga med att träna nacken men undrar mer vilka övningar du kör i gymmet. sen skulle jag vilja lägga in ett förslag att du slänger in vader på mån och kör lite tyngre vikter då sen kör lätt på vaderna på bendagen för att köra både fram och baksida ben på samma dag och dessutom köra vader rumpa och underarmar låter för mig som ett gedigert pass och risken kan ju då bli att du fokuserar för dåligt på det du gör eftersom du ska ta dig igenom så många övningar men jag antar att du inte kör helt strikt efter detta upplägg utan låter dagsformen spela in något.
    Ha det gött och lycka till med träningen alltid kul att se folk som satsar det ger mig mer motivation åxå, va nere och körde lite hårdare på bröstet idag efter en månad med förkylningar och lättare träning.
    Ja... nu fram till augusti låter jag kroppen bestämma lite för att få kroppen till att palla belastningarna.

    När jag kör nacke, kör jag uppvärming 20-25min med hopprep. sen kör jag med hantlar och "rullar" på axlarna, går också bara köra denna upp och hålla den där och sen släppa ner igen. sen får du med nacken ganska bra när du kör militärpressen med stång. men den bästa övningen är en "luva" vi har på gymet som du kan fästa i en trissa. kanon övning!

    och mina underarmar kan jag inte träna så hårt så blir 2 övningar/pass... så blir inte så långt pass... men fattar va du menar.

  9. #1049
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    e det så att ni killar slänger upp varje träningspass här eller?

  10. #1050
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Började ladda för slussprovet idag och sprang banan för första gången, kan tillägga att jag hatar att springa.
    Då har man sprungit det en andra gång, tog tid den här gången blev 37 min.
    Tredje gången ida, gick på 33 min
    Ida gick det på 36 min dock lätt regn i stort sett hela vägen...

  11. #1051
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan

    Ida gick det på 36 min dock lätt regn i stort sett hela vägen...
    Nedtyngd av regnet?
    Tog själv en långpromenad i slottskogen precis, med paraplyet uppfällt halva tiden. Det var inte mycket folk där ute...

    Körde veckans andra pass på gymmet igår. Inte mycket folk där heller. Inför-beach-gymmarna har kanske försvunnit för den här säsongen...
    9-3 SC Aero 07

  12. #1052
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av icbm
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan

    Ida gick det på 36 min dock lätt regn i stort sett hela vägen...
    Nedtyngd av regnet?
    Tog själv en långpromenad i slottskogen precis, med paraplyet uppfällt halva tiden. Det var inte mycket folk där ute...

    Körde veckans andra pass på gymmet igår. Inte mycket folk där heller. Inför-beach-gymmarna har kanske försvunnit för den här säsongen...
    Var ganska tungt ida

  13. #1053
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Jag har hat ett litet uppehåll i träningen pga kortet, men i onsdags kväll körde jag ett hårt pass igen. Körde body pump och tänkte från början att jag skulle ta det lugnt, men det urartade efter uppvärmning och nu har jag träningsvärk. Ska dock upp i morgon bitti och köra bort värken tänkte jag.

    Det e ba å kör!
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  14. #1054
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av icbm
    Givetvis finns det mycket skräp på marknaden som man bara kastar bort pengarna på, men av enkla skäl som jag angett upprepade gånger tidigare, är det _väldigt överdrivet_ att helt avfärda kosttillskott för alla under Gunde Svan-nivå...

    I ditt fall, får jag intrycket att du är gammal i gemet, och kanske inte känner till dagens utbud och prisbild ordentligt?
    (Ber om ursäkt i förväg ifall jag här fel... )
    Det är alldeles riktigt att jag har dålig koll på kosttillskottsmarknaden av idag. Och egentligen "gnäller" jag inte på att erfarna styrketränande kör med pulverburkar, nej min poäng är att alltför många relativt färska och/eller unga tränande i onödan förleds att tro att kosttillskott är något av ett måste för att bli krallig och vältränad. Detta menar jag är en olycklig villfarelse.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  15. #1055
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Körde ett pass i dag på förmiddagen. Det var riktigit tungt att försöka köra på träningsverken från i onsdags. Men nu är jag på banan igen, jag kör på samma vikter som innan och jag tycker att det känns helt ok.
    Det är småmuskler som man inte använder annat än vid träning som känns lite lätt spända just nu.

    Jag tycker att man ska använda sunt förnuft bara, med det här träningstillskottet som tas upp med jämna mellanrum. Känner man att man tränar hårt men fastnar, så kan man ju bara testa ett tillskott som hjälper till med återhämtning t.ex. Funkar bra för vissa, men inte för alla.

    Var nere på 54kg och dippade, men nu räknar jag med att jobba mig upp igen. (gillar inte tanken att man tappar vare sig vätska eller muskler.. hahahhaa)
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  16. #1056
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Lödöse
    Inlägg
    352
    Kom precis hem efter ett lagom hårt styrketräningspass för ryggen och axlarna.
    Mitt enda bekymmer just nu är att Beach 2007 verkar komma lite för snabbt. Ska ju hinna pricka toppformen och har fortfarande en 3-4 kg fett som ska bort.

    Någon mer medsamam bekymmer, har förövrigt redan träningsvärk.
    Saablös just nu! Men kunskapen sitter i.

  17. #1057
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Det är alldeles riktigt att jag har dålig koll på kosttillskottsmarknaden av idag. Och egentligen "gnäller" jag inte på att erfarna styrketränande kör med pulverburkar, nej min poäng är att alltför många relativt färska och/eller unga tränande i onödan förleds att tro att kosttillskott är något av ett måste för att bli krallig och vältränad. Detta menar jag är en olycklig villfarelse.

    /J
    Då har vi en betydligt mer gemensam syn på saken än vad jag först fick intryck av...
    Kloka ord!

    mvh
    9-3 SC Aero 07

  18. #1058
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Körde ett pass på gymmet idag. Tycker att det är så kul med gamla gubbar(ursäkta uttrycket) som går till gymmet, står i såna där kraftiga shorts som inte andas och tränar i strumplästen... hahahaa. Dessutom snodde han min maskin och gjorde om alla inställningar fast det fanns en likadan bredvid som ingen använde... så rushar han igenom alla övningar så man undrar ju hur ont han har när han kommer hem?

    Jaja, det gick jättebra fast jag åt lite för mycket innan, kände mig stark fast jag gäspade till och från. Lyckas (peppar peppar) faktiskt träna bort små spår av förkylning hela tiden, och även när jag hade vila så höll jag mig frisk, det är ju helt fantastiskt. Men jag har semester i augusti, det kommer väl då?

    Beach 2007 är nääära
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  19. #1059
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Lödöse
    Inlägg
    352
    Själv tränar jag väldigt väldigt lätt när jag känner att en förkylning är på gång. Mycket vila och så korta lätta träningspass.
    Då bryter aldrig förkylningen ut för mig iaf. Jo, förresten, mycket huskurer också. C-vitamin och vitlök t.ex.
    Saablös just nu! Men kunskapen sitter i.

  20. #1060
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Körde body pump i morse. Det var en tjej där som inte har varit där förut som körde på typ samma vikter som jag, på vissa muskelgrupper körde hon lite tyngre, på andra körde jag tyngre, men det var sån jädra peppning när man ser att någon annan kör mer! Nu jädrar Det var riktigt skoj faktiskt. Ska inte säga att tjejer är klena, absolut inte, men dom har oftast inget GO, dom kör samma vikter i ett år och tycker att det är ok. Dom utmanar aldrig sig själva och det är tungt att utmana sig när det inte finns någon som peppar eller som man kan "tävla" med. Men idag var det alltså så att det var någon där som jag kunde tävla mot. (fast för mig själv då.. hahhaa) Killarna är ju inte skoj att mäta sig mot, dom är ju larvig starka en del av dom.
    Körde dock lika mycket på biceps som många dom. Hah!

    Det går bra nu Hur går det för er?
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •