Sidan 4 av 135 FörstaFörsta ... 234561454104 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #61
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av LM
    "Även solen har fläckar"; har aldrig tidigare sett ens ett stavfel från KK men nu har du tacklat av tror jag.
    Jag blev själv lite förvånad när jag fick fram 31 i BMI...

    Mvh

    KK
    Efter en midnattsrunda kan jag i all fall tillstå att KÄNSLAN var som om jag har ett BMI på 31. När jag i denna andra runda för året släpade kroppen uppför de sista backarna efter en halvtimmes "lufsande" kunde jag svurit på den vägde 112 kg.

    Men det blir bättre hoppas jag.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #62
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Får jag ansluta mig till er dagbok lite lätt?

    Är 22 år gammal, 185cm och väger 92 kg....

    Har tränat bodybuilding i fem år på Saabgymmet med några avbrott pga återkommande tennisarmbåge men nu är det problemet borta i alla fall...
    Har inga mått att uppvisa förutom överarmen som är 44 cm i omkrets


    Tränar numera 5 ggr i veckan varav 4 ggr är styrketräning och 1 gång kondition...

    Brukar oftast lägga upp det så här:

    Måndag: Armar
    Tisdag: Ben
    Onsdag: Axlar, mage
    Torsdag: vila
    Fredag: Bröst, rygg
    Lördag: kondition
    Söndag: vila

    kosttillskott: kreatin monohydrat

  3. #63
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    318
    Har gjort några mätningar på nån "special-våg" som mäter fett o muskel massa. O det resultatet stämde ganska bra med resultatet från sidan som ErikR kom med.

    21 i BMI.
    18% Kroppsfett

  4. #64
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    741
    Här är en som tacklat av helt.
    Bytte jobb i november förra året, och sen dess har jag inte orkat träna.
    Har jobbat 7-22 varannan dag, fast det har alltid blivit till 00-02 på natten.
    Då är man lite mör dagen efter.
    På söndag flyttar jag och byter jobb igen. Där har de ett gym, så nästa vecka drar jag igång igen. Saknar träningen som fa*en!
    I nya jobbet kommer jag att röra på mig MKT. Ska bli skönt.

    Nu är jag 29 år, 188 cm@88kg.
    Kroppsfett enligt YMCA - 17%
    BMI - 24,9
    Energibehov - 3960 Kcal/dag

    Målet med träningen är att må bättre, att orka mer. Och gå upp några kilo i muskelmassa.

    Anders, som skäms.

  5. #65
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Just hemkommen från träningen...körde axlar och mage!

    Har börjat köra fler och fler övningar i smithmaskinen, känns bra...axlarna är på väg framåt men värre är det med magen....känns inte som att jag inte hittar en övning som passar...

    Någon som har tips på magövningar?

    fick tipset av en motionsledare att ta kreatinet innan träningen istället för efter och visst fan blev man piggare! Rekommenderas starkt för er som kurar!

  6. #66
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Någon som har tips på magövningar?
    Jag brukar köra:

    - crunches på mjuk tunn golvmatta (grymt strikta, högt upp, långsamt ner)
    - "vik-övning" på bänk, d v s man halvsitter med rumpan på bänk och "viker ihop" kroppen (upp med överkropp och ben, sen sakta neråt tills man nästan är raklång) - grym kontakt!
    - "rump-häv" på bänk, d v s man ligger på bänk och lyfter upp benen tills korsryggen just så pass lättar (kör man den långsamt ger den också grym kontakt med magmusklerna)
    - framåtlutande "crunches" i dragmaskin med rep

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #67
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    precis hemkommen ifrån ett pass... känner mig grymt seg, men det är gött att man har kommit in i ett mönster med träning också...

    funderar på att sätta igång med något fettförbränningspåhitt för att tappa några storlekar i midjan också... har ju ett gäng kilon för mycket... ligger på ungefär 113 på mina 193 cm... få väl skylla på att jag har en bit mellan axlarna... vore väldigt trevligt att få lite mer säkerhetsvakt utseende ( armar som är lika breda som låren ) ...

  8. #68
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    700
    Rygg Triceps

    Rygg:
    Latsdrag
    chins
    stångrodd
    kabelrodd
    marklyft

    Tricpes:
    frenchpress
    pushdowns i kabel
    en hands hantel över huvud
    smalbänk

    har tränat halvseriöst i ca 2 år. men from aug förra året är det riktigt seriöst som gäller.
    8,5 kg + än så länge utan ökat midjemått.

    Mål för tillfället: MASSA MASSA
    9000 cde 2,0t
    Corolla 1,4

  9. #69
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    Citat Ursprungligen postat av Leop
    Skulle det inte vara en träningstråd? ni pratar ju bara käk

    Dagens styrketräning:

    Bröst
    bänkpress
    snedbänk i smith
    Hantelpress
    Hantelflyes

    Vader
    ståendevadpress
    sittandevadpress
    vader i benpressen.

    kändes ok närmar mig 90kg på 184cm
    Käket är huvudpunkt nr 1. Utan rätt kost så är det inte speciellt lönt att träna. (beroende på vad man är ute efter för resultat) :P

    mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  10. #70
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    Bmi är något jag aldrig kommer lita på, tittade just på mitt, 22,5.

    Grejen är det jag skiter i om det står 100kg på våg eller om det står 60kg, bara jag är hård och ser bra ut, det är det jag är ute efter

    Blev rygg och traps idag, vart ganska segt då jag körde ett jäkligt hårt bröstpass igår :P

    mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  11. #71
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    Här har jag gjort lite mätningar i en tvåmånaders period, blir om en månad igen

    2005-04-06


    Mått i ospänt läge.


    HögerÖverArm 30cm

    VänsterÖverArm 30cm

    H-UnderArm 28,5cm

    V-UnderArm ca 28,5cm

    H-vad 34,5cm

    V-vad 35cm

    H-Lår 49cm

    V-Lår 50,5cm

    Midjan 82cm

    Bröstkorg 93,5cm


    2005-05-06

    Mått i ospänt läge.


    HögerÖverArm 29cm

    VänsterÖverArm 29cm

    H-UnderArm 28cm

    V-UnderArm ca 27,5cm

    H-vad 35cm

    V-vad 36cm

    H-Lår 53cm

    V-Lår 52cm

    Midjan 80cm

    Bröstkorg 92,5cm

    mvh // rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  12. #72
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Bolero
    Citat Ursprungligen postat av Leop
    Skulle det inte vara en träningstråd? ni pratar ju bara käk

    Dagens styrketräning:

    Bröst
    bänkpress
    snedbänk i smith
    Hantelpress
    Hantelflyes

    Vader
    ståendevadpress
    sittandevadpress
    vader i benpressen.

    kändes ok närmar mig 90kg på 184cm
    Käket är huvudpunkt nr 1. Utan rätt kost så är det inte speciellt lönt att träna. (beroende på vad man är ute efter för resultat) :P

    mvh // Rasmus

    Ja det är jag självklart medveten om....tänkte bara att det stod träningstråd..

    Men vi kan ju alltid fixa en kost tråd oxå
    9000 cde 2,0t
    Corolla 1,4

  13. #73
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    Nu har jag startat en kosttråd också, allt snack om kost ska hamna där inte i denna :9

    mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  14. #74
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 069
    Nu ska jag kila iväg till gymet och köra ett biceps/axlar pass..

  15. #75
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    318
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Någon som har tips på magövningar?
    Crunches som någon skrev är bra. Iaf om man vill få rutor.

    Tänk att nedre revbenet ska så lång emot höftbenet som möjligt, o att magen är som ett dragspel som skall ihop.

    En annan övning är att ligga på rygg, knäna upp mot taket. 90 grader i höft o knäled. Lyft sedan knäna mot taket...som om du hade tuggummi på knäna som du skall sätta fast i taket. (omvända crunches) Använd magmusklerna för att lyfta höfterna. Räcker med bara några cm, ungefär så att du kommer under med en pingisboll.
    En variant är att lyfta upp, vrida höften...eller hur man ska säga. Rumpan åt något håll iaf, vrid tillbaka igen. Varannan höger vänster.
    Ska kännas bra i nedre delen av magen.

    Att köra många crunches eller omvända chrunches ger inte så mycket resultat. Ska du bygga fram lite rutor så är det mer vikt och färre repetitioner. Lägg en viktplatta på bröstet bara.

    Du bör även träna transversus abdominis, som är som en korsett runt magen. Den ger stabilitet och gör övrig träning säkrare. Många tror det räcker med att bara göra situps för att få stabilitet men det räcker inte på långa vägar. Raka bukmuskelns enda funktion egentligen är att lyfta upp överkroppen om vi t ex ligger ner.

    När det gäller träning av transversus finns det hur mycket övningar som helst. En som jag gillar bäst iaf är om man ligger på rygg. 90 grader i höft o knän. Sug in magen ORDENTLIGT. Sedan pressar du fram benen (antingen ett i taget eller båda på samma gång) ner mot golvet. Långsamt och hela tiden med spänd mage. Svanken får absolut inte lämna mattan/golvet, då har du tappat spänningen i transverus. Gå så långt du klarar...håll. Och till baka til 90/90. Fram igen. Ruskigt bra!

    Annars är plankan (eler Hoover) en favorit.
    Även här gäller o suga in magen ordentligt.

    "Cykling" är också grymt bra. Ligg på magen o trampa med fötterna mot marken ett i taget. Samtidigt lyfter du överkroppen och roterar den så vänster axel möter höger knä, o tvärtom. I med svanken i mattan hela tiden. Testa dels tempo samt o hålla lite längre på någon sida.

    Har hur mycket övningar som helst på lager men kan inte dra alla.

    Säg till om ni har några önskemål på övningar.

    MVH
    Sandra

  16. #76
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Finns ungefär hur många magövningar som helst! Jag antar att du heter nånting? Lägg dig på rygg, lyft upp benen 20cm från golvet och skriv sen ditt namn! Dödsjobbigt! Har du nån att träna med så kan du lägga dig på golvet och sen göra ett "L" med kroppen, dvs benen rakt upp i luften. Sen ska din kompis knuffa ner benen till golvet, men du ska hålla kvar dom där uppe! Är också jobbigt. Vet dock inte vad dom tränar. Lyssna på sandra
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  17. #77
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    hehe tack allihopa! Ska prova det där som Sandra föreslog lite lätt....synd bara att det är så jäkla trist att träna mage...

  18. #78
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    Benlyft är en grymt bra magövning, ett råd från mig till dig är att kolla på www.ast-ss.se och kolla övningsguiden, och sedan mage där är massa olika bra magövningar. (det gäller att hitta den som passar en själv)

    mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  19. #79
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    är jag bara efterbliven.. men vad fan är crunches?
    förklara tack, vill ju slippa min ruta på magen :P
    9-3x TTID 20x9,5

  20. #80
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    318
    Citat Ursprungligen postat av lutte
    är jag bara efterbliven.. men vad fan är crunches?
    förklara tack, vill ju slippa min ruta på magen :P
    Du går inte lika högt upp som situps. Du lyfter skulderbladen men behåller svanken i golvet. Går du högre upp tar du hjälp av höfterna och magen arbetar inte särskillt mycket.

    Magträning kan vara mycket skoj. Iaf om man går på ett Core-pass. De flesta anläggningar som kör pass brukar ha Core.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •