Sidan 35 av 135 FörstaFörsta ... 2533343536374585 ... SistaSista
Resultat 681 till 700 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #681
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    7.5km idag med nya skorna bara för att testa, kanonskönt
    Inga skavsår?

    Själv var det första innebandy träningspasset idag.
    Ho ho, kommer vara lycklig om jag lyckas komma upp ur sängen imorgon.


    Mvh

  2. #682
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    7.5km idag med nya skorna bara för att testa, kanonskönt
    Det är bra jobbat, kommer nog inte kunna springa nu på några dagar då en förkylning verkar ta mig men hoppas jag är igång snart igen.

    Mvh
    Wall

  3. #683
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 069
    Då har man tagit upp gymmet igen efter nästan 5månader utan seriöst gymmande. Har mest blitt då och då så man har ju tappat MYCKET! Det kändes verkligen att gymma igår.

    Körde Triceps/bröst som en början. Idag Biceps/axlar.

    Anledningen till att jag slutade gymma för 5månader sedan var att jag skadade min axel i bänkpressen. Sen dess har motivationen vart noll.. Har vart på massage lite då och då och nu tyckte hon att min axel är rätt bra, så jag stack igår och prövade och kände bara lite i början men så fort man blev varm så var det lugnt

    Så nu fortsätter jag med regelbundna massagetider och gymmet återupptas pö om pö

    mvh isak

  4. #684
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    7.5km idag med nya skorna bara för att testa, kanonskönt
    Det är bra jobbat, kommer nog inte kunna springa nu på några dagar då en förkylning verkar ta mig men hoppas jag är igång snart igen.

    Mvh
    Wall
    7.5km till här om dagen.

    1 mil idag i mitt vanliga spår.
    Inte så långt kvar till mitt mål

    Mvh Roger
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #685
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    264
    RZ, jag köpte såna skor med häromveckorna fast svarta. grymt sköna är de ju! kändes som jag studsade fram jämfört med mina gamla slitna skor
    Scarabégrön 9000 2.3i

  6. #686
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Rikard.S
    RZ, jag köpte såna skor med häromveckorna fast svarta. grymt sköna är de ju! kändes som jag studsade fram jämfört med mina gamla slitna skor
    Hade 2090 förut, fick gå ner 1/2-nr på dessa (tur man provade och inte bara beställde nånstans).
    Men rådet jag fick i år är ca 120mil och använda dom bara ett år, sen är dom "slut".
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  7. #687
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    264
    mina 1090 jag hade innan använde jag i 2 år. de var nog rätt så jätteslut det sista jag använde dem 120 mil ska jag försöka komma ihåg. om jag har minne nog att skriva ner varje runda hur långt jag springer med så..
    Scarabégrön 9000 2.3i

  8. #688
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Hej på er!
    Har en liten fråga nu igen, idag när jag gjorde benpressen fick jag rådet att aldrig ta knäna längre ner än att lutningen mellan lår och knä blir 90 grader. Tar man knäna längre ner riskerar man att skada dessa. Hoppas att ni förstår hur jag menar. Nu till frågan, är det skadligt att gå för långt ner i benpress?

    Sedan vill jag bara säga att träningen går bra förövrigt, ska se till att springa någon dag nu också när jag nu har återhämtat mig från förkylningen.

    Tack på förhand!

    Mvh
    Wall

  9. #689
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Rikard.S
    mina 1090 jag hade innan använde jag i 2 år. de var nog rätt så jätteslut det sista jag använde dem 120 mil ska jag försöka komma ihåg. om jag har minne nog att skriva ner varje runda hur långt jag springer med så..
    Vart ett varv till nyss, men rådet är att ge er iväg innan det blir tokmörkt
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  10. #690
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Hej på er!
    Har en liten fråga nu igen, idag när jag gjorde benpressen fick jag rådet att aldrig ta knäna längre ner än att lutningen mellan lår och knä blir 90 grader. Tar man knäna längre ner riskerar man att skada dessa. Hoppas att ni förstår hur jag menar. Nu till frågan, är det skadligt att gå för långt ner i benpress?

    Sedan vill jag bara säga att träningen går bra förövrigt, ska se till att springa någon dag nu också när jag nu har återhämtat mig från förkylningen.

    Tack på förhand!

    Mvh
    Wall
    Om det tvistar dom lärda. Vissa säger att det sliter på korsband/miniskrar och allt om man går ner för långt, andra säger att man kommer åt muskeln mer, ju längre ner man går. (ju längre ner man låter knäna komma.. alltså)
    Jag kör benböj, inte benpress, eftersom jag inte har tillgång till en bra benpress. Men jag började lätt, körde många för att få en uthållig muskel, sen har jag succesivt ökat vikten och testat hur långt ner jag kan gå utan att bli trött i själva knät. Ibland gör det ont, då får man backa lite och köra max, utan att det smärtar. Det ska ju KÄNNAS, men inte göra ont.

    Ha någon som kan stå bredvid och ta emot vikten när det börjar kännas för mycket. Då vet du hur långt ner du kan ta dina knän utan att göra illa dig. Men som sagt, det får inte göra ONT.

    **

    Jag har kommit igång igen efter lite halvdravel efter semester och förkylningssymptom, så jag har kunnat öka på en del muskelgrupper under sista veckan. Varvar fortfarande med ridning och boxning för att variera träningen. Skulle behöva träna mer cardio.. men ooooorka...

    Hoppas det går bra för allihopa!
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  11. #691
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Helgonet: Tackar. Faktum är att jag har aldrig känt att det gjort ont och ändå så har jag gått ner djupt, iallafall kallar jag det djupt. Men om man alltså inte känner något i knäna, då är det ingen fara?

    Mvh
    Wall

  12. #692
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Jag har inte tränat lika intensivt sista tiden som jag brukade innan sommaren, men jag tror att det här med vila och lite bulk har gjort sitt. Jag kunde fortsätta lägga på vikter igår och det kändes riktigt bra. (jag har inte ens fått träningsverk än...) Det är tung att öka på en liten muskelgrupp som biceps, men jag kämpar på.

    På onsdag har jag min ridning och på torsdag är det dags för lite BodyPump på sats igen.

    Hoppas att det går bra för er andra! Jag kör på lite extra hårt nu när folk börjar bli sjuka på jobbet, vill för sjutton inte få den där halsflussen dom sprider!!!
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  13. #693
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    987
    Om man skall hålla sig mätt länge är det fullkornspasta/couscous som gäller eller kan man ersätta det med potatis. Syftar närmast på sammansättningen av min lunch innan jag går till jobbet.


    H/David

  14. #694
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    606
    Efter att ha varit totalt distraherad dagarna i ända de senaste fem veckorna pga bilbytet, så pallrade jag mig äntligen ner till gymmet igen igår...

    Skönt att vara igång igen, körde ett riktigt tungt och skönt bröst/rygg-pass!

    Synd bara att man har hunnit lägga på sig en del (och då talar jag inte om muskler...) under den relativt korta tiden...
    9-3 SC Aero 07

  15. #695
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Börjar bli kyligare nu, men 1 mil iaf.
    Snittar tyvärr bara 2mil i veckan.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  16. #696
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Börjar bli kyligare nu, men 1 mil iaf.
    Snittar tyvärr bara 2mil i veckan.
    Det är väl bra det? Har inte hunnit springa så mycket nu på sistone faktiskt, delvis för att jag spelar innebandy på torsdagarna och så gymmar jag ju tre gånger i veckan, då kan jag hinna med ett springpass men inte mer. Man får ju inte träna för mycket.

    Mvh
    Wall

  17. #697
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Wall
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Börjar bli kyligare nu, men 1 mil iaf.
    Snittar tyvärr bara 2mil i veckan.
    Det är väl bra det? Har inte hunnit springa så mycket nu på sistone faktiskt, delvis för att jag spelar innebandy på torsdagarna och så gymmar jag ju tre gånger i veckan, då kan jag hinna med ett springpass men inte mer. Man får ju inte träna för mycket.

    Mvh
    Wall
    Vart ett varv till ikväll, aldrig under 1 mil.
    Långbyxor, underställströja och en Craft-tröja över det, räckte.

    Mvh Roger
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  18. #698
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 120
    Medlem#
    6234
    Ja då har man varit duktig idag då ja med.. Var på gymmet och lyfte lite skrot.. Satte nytt Personbästa i bänkpress.. körde 2*8 och 1*6 på 60kg.. Bättre än 2 st upprepnignar på 60kg.

    Det har varit lite slarv med träningen nu på sistone.. Beror på att ja går dit själver och det är inte så kul.. Bättre att ha med en som peppar en.. Det ger mer har ja sett..

    Ett nytt pass på fredag väntar mig..

    Hur går det för er andra som lyfter skrot då??

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #699
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 679
    Går mellan soffan och kylen säkert 10ggr på en kväll

    Skämt åsido, 3timmar/vecka.

    1timme löpning (varierande, både intervall, terräng och långdistans, beroende på väder och humör)
    1timme styrketräning, fria vikter.
    1timme lattjoträning, Hojåka, innebandy eller ett extra gympass.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  20. #700
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Davidt8
    Om man skall hålla sig mätt länge är det fullkornspasta/couscous som gäller eller kan man ersätta det med potatis. Syftar närmast på sammansättningen av min lunch innan jag går till jobbet.
    Fullkornsprodukter innehåller komplexa kolhydrater som ger en bra glycemic load över tid, d v s de sprider energin bra. Vill du hålla dig mätt längre kan du komplettera med bönor som ger bra energi.

    Om du vill ha potatis som omväxling är kall kokt potatis ett bättre alternativ än varm eftersom GI:t blir lägre.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •