Sidan 13 av 135 FörstaFörsta ... 311121314152363113 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #241
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    180
    Okey..
    Är typ 1,90 lång.. väger kring 91 skulle jag tippa.
    Jag vill bli av med det som inte är så mycket muskler och få allmänt bättre kondis, typ.
    Jag kör en del mtb, har dock övergått från cross-country till downhill så det blir ju inte så hårt längre (mer skador dock )
    Gymträningen börjar igen när det blir för ruggigt å va ute..
    Men har ni några allmäna tips kanske?

    Mvh
    Saab, and going down..

  2. #242
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 110
    KK om du gått upp 8kg i muskler utan anabola så tycker jag att du ska ringa guiness o berätta om rekordet för de de flesta "experter" talar om är att en normal man som tränar o äter rätt kan gå upp ca 2kg muskler per år... så hade du gått 8kg på ½år så är det ju fan helt otroligt!

    2kg muskler SYNS rejält... ! Låter kanske inte som att det är så mkt men det är de!!!
    Anders Vikström
    PSE II

  3. #243
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av vikan
    KK om du gått upp 8kg i muskler utan anabola så tycker jag att du ska ringa guiness o berätta om rekordet för de de flesta "experter" talar om är att en normal man som tränar o äter rätt kan gå upp ca 2kg muskler per år... så hade du gått 8kg på ½år så är det ju fan helt otroligt!

    2kg muskler SYNS rejält... ! Låter kanske inte som att det är så mkt men det är de!!!
    Jag har oxå hört runt 2-3 kg / år.

    Jag gick upp ca 10 kg på 3-4 månader, men det var inte bara mukkler

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  4. #244
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av vikan
    KK om du gått upp 8kg i muskler utan anabola så tycker jag att du ska ringa guiness o berätta om rekordet för de de flesta "experter" talar om är att en normal man som tränar o äter rätt kan gå upp ca 2kg muskler per år... så hade du gått 8kg på ½år så är det ju fan helt otroligt!
    Jo, jag känner till allt det där. Men nu pratar vi inte direkt någon normal situation. Vi talar om en rejält vältränad kropp som äntligen fick optimala förutsättningar för tillväxt. De "tumregler" man använder är ju just för normala personer, med normal kropp. Jag har/hade en tämligen hög ämnesomsättning, vilket helt enkelt gjorde att jag med den träningsdos jag låg på behövde extremt mycket mat för att växa.

    Om jag inte minns helt fel så gick jag från ca. 63-64 kg med runt 10% kroppsfett till ca. 73 kg med ungefär 11% i kroppsfett på 6 månader.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #245
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2004
    Inlägg
    2 466
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Idag så fick jag känna att jag levde! Klättrade upp för ett 295m högt berg (Skule), måste medge att jag var lite slut när jag väl kom upp. Efter den turen så har det aldrig nånsin varit så skönt att åka buss som när vi for hem
    Tror du mig om jag säger att jag gjorde samma tur förra året, i kort kjol och med handväska.
    Jag tror dock att vi kom från fel håll, alla som kom från andra hållet såg så jävla hurtiga ut där på toppen.
    Och människan vandrar på jorden om och ingen vet, varifrån hon kom,
    och ingen vet, vart leden bär, och ingen vet, vad livet är.

  6. #246
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    När jag började styrketräna för ca 3 år sedan så var det inte för att bygga muskler så det syntes, jag ville bli vardagsstark så jag orkade bära saker utan att få ont i ryggen t.ex. Sen hade jag ett väldigt fysiskt jobb och jag ville inte bli skadad.
    Sen fick jag min nackskada och började träna för att slippa ha ont hela tiden.
    Nu tränar jag för att min nackskada inte ska bli värre och för att jag inte vill ha ont igen- bara det är en motivation. Och om man tränar hårt, äter rätt och ser resultat så är ju det bara jättekul!! Jag orkade ju för bövelen springa en hel mil på mina muskler som jag byggt på uthållig muskelträning. Det är ju skitkul!!!

    Så alla behöver inte att något speciellt mål med hur man ska se ut. Man kan träna helt enkelt för att man vill må bra. Och för att man tycker att det är kul! Och det är väl så det ska vara?
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  7. #247
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2004
    Inlägg
    2 466
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Så alla behöver inte att något speciellt mål med hur man ska se ut. Man kan träna helt enkelt för att man vill må bra. Och för att man tycker att det är kul! Och det är väl så det ska vara?
    Att må bra är väl det allra bästa målet man kan ha?
    Tycker man att det är kul är det ju jättebra, men det blir ju ännu roligare om man tar sig tid att lära sig hur man gör rätt, för då får man ju resultat utan att slita en massa på kroppen i onödan och kan i möjligaste mån undvika att få skador pga träningen.
    Allsidig träning med finslipning i gymet är nog det bästa receptet för Svenssons som vill må bra.
    Och människan vandrar på jorden om och ingen vet, varifrån hon kom,
    och ingen vet, vart leden bär, och ingen vet, vad livet är.

  8. #248
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    Tränar för att må bra och se lite starkare ut, alla förväntar sig att man ska vara enromt stark bara för att man är 194 lång och nästan lika bred och med en vikt på 100+...

    Blir ett pass idag med.. härligt härligt

  9. #249
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    178 cm 100kg

    jag har gått upp 10-15 kilo sen jag fick körkort å bil för två år sedan!!! och då fett väger mer än muskler har jag fan blitt smällfet, nog för att jag alltid varit "big-boned" men nu orkar jag knappt bära runt på mig själv... frustrerande förslappad har jag blivit. Förut cyklade jag minst 40-50 minuter varje dag i alla väder, nu går jag bara upp för trappen till lägenheten typ...

    Kommer komma igång med träningen när som helst nu (september), har haft turen att ha en granne som sysslat med proffesionell bodybildning och som ställer upp som min coach nu, och då han bor brevid kan han även vara delaktig i kosthållnnig och det andra runt om utöver bara träningen, plus att han kan släpa ut mig genom på väg till gymmet och bära mig dit om jag segar mig hehe

    Skämt å sido, jag hatar att misslyckas, så jag har avvaktat med att börja träna tills jag äv övertygad om att jag kan fullfölja det, och det kan jag nu. mycket positiv känsla och superb coach, underbart känns det.

    Tränar framförallt för min framtida hälsa, samt att jag måste bättre på min vardagsork, jag är ständigt trött och orkeslös numera, vilket drar ner livskavliteten, jobbprestationen etc etc

  10. #250
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    foffen bra inställning... drog mig lite för att börja träna innan, hade inte tid orkade inte bla bla bla, nu är det riktigt skoj att träna, ser fram emot det varje gång... sedan att det hjälper är ju inte dumt heller...

  11. #251
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Varför jag tränar .. ja .. drog lite av det innan .. mitt första inlägg i denna tråd .. men det är mycket för att kunna börja komma igång igen .. bröt ju ena benet på tre ställen plus fotleden för några år sedan .. har ju inte blivit helt 100 efter det så .. så det är en del .

    Men har liksom toppat vikten .. inte vad jag känner att jag är helt nöjd med .. 126 kg vägde jag mig in på när jag börja röra mig och tänkte iaf närma mig 0.1 ton jämt så gått det går.

    190 cm och grov benstome så tror jag att 100 kan vara bra mål .. men får la c

    Har nu gått 5 veckor till jobbet .. inte varje dag men snittar nog iaf 3 dagar i veckan. dryga timmen i powerwalk tempo .. jag är iaf nöjd med att jag kommit igång iaf .. känns OK .. nya dojjer och det var helt gött at gå igen
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  12. #252
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 110
    KK normala personer som tränar optimalt har ökat ca 2kg i muskler, det är väl på något sett vetenskapligt bevisat, fråga mig inte hur jag gjorde det inte ... jag är ledsen men jag tror dig inte på att du gått upp så mkt i muskler iaf! Säkerligen lär du gått upp i muskler men mest fett och vätska som bundits upp.

    foffen Muskler väger mer än fett, inte tvärtom. Dvs om man räknar med samma yta musker o fett.
    Anders Vikström
    PSE II

  13. #253
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    det är inte bra att titta in här för då blir man ju sugen på att börja träna. men att träna är inte min starka sida precis eftersom jag är lite väl lat av mig. det tyngsta jag har gjort på länge var nog när jag cycklade 6kilometer. och då menar jag att det var tungt!

    tränade förra sommaren styrketräning då inget fjoller med att studsa omkring i tighta trikåer. men efter att skadat axeln när jag tränade så tappade jag lusten och se nu vart man rasade iväg. väger idag hela 63kg nästan så man önskar att man vägde åtminstonde 75kg. och ha lite bättre diet än att äta ute 2-4 gånger i veckan och sluta äta godsaker, men det är ju himla svårt att sluta eftersom det är så gott...
    9-3x TTID 20x9,5

  14. #254
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av vikan
    KK normala personer som tränar optimalt har ökat ca 2kg i muskler, det är väl på något sett vetenskapligt bevisat, fråga mig inte hur jag gjorde det inte ... jag är ledsen men jag tror dig inte på att du gått upp så mkt i muskler iaf! Säkerligen lär du gått upp i muskler men mest fett och vätska som bundits upp.

    foffen Muskler väger mer än fett, inte tvärtom. Dvs om man räknar med samma yta musker o fett.
    Tänker inte argumentera med dig. Jag var, i alla fall då, mycket seriös med mitt tränande och följde löpande både vikt, mått och fettmängd (m h a kalipermätning). Jag vet vad på min kropp som förändrades och på vilket sätt. Jag kan nog gräva fram träningsdagboken från den tiden om du prompt vill se fakta...

    Sen menar du nog "volym", och inte "yta"... Högre densitet är ett lite enklare sätt att uttrycka det hela på.

    Igår gjorde jag i alla fall mitt första gympass sedan strax innan midsommar. Ben och biceps. Tyvärr har mitt nya gym ingen riktigt bra benpress, så det fick bli knäböj och lite exprimenterande med div. olika benmaskiner istället. Nåt borde väl gå att hitta på för att kunna köra lite tungt i alla fall. En riktigt bra bicepsmaskin hade de i alla fall. Fick en grym pump i nedre delen av biceps.

    Kan väl inte påstå att jag längtar till imorrn dock. Får se om man kan gå ö h t...

    EDIT: Blev 45 min promenad innan frukost imorse också.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  15. #255
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    blev ett pass igår, känns skönt efteråt... Lite axlar, triceps och rygg...

  16. #256
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    Citat Ursprungligen postat av foffen
    178 cm 100kg

    jag har gått upp 10-15 kilo sen jag fick körkort å bil för två år sedan!!! och då fett väger mer än muskler har jag fan blitt smällfet, nog för att jag alltid varit "big-boned" men nu orkar jag knappt bära runt på mig själv... frustrerande förslappad har jag blivit. Förut cyklade jag minst 40-50 minuter varje dag i alla väder, nu går jag bara upp för trappen till lägenheten typ...

    Kommer komma igång med träningen när som helst nu (september), har haft turen att ha en granne som sysslat med proffesionell bodybildning och som ställer upp som min coach nu, och då han bor brevid kan han även vara delaktig i kosthållnnig och det andra runt om utöver bara träningen, plus att han kan släpa ut mig genom på väg till gymmet och bära mig dit om jag segar mig hehe

    Skämt å sido, jag hatar att misslyckas, så jag har avvaktat med att börja träna tills jag äv övertygad om att jag kan fullfölja det, och det kan jag nu. mycket positiv känsla och superb coach, underbart känns det.

    Tränar framförallt för min framtida hälsa, samt att jag måste bättre på min vardagsork, jag är ständigt trött och orkeslös numera, vilket drar ner livskavliteten, jobbprestationen etc etc
    Woho, vill bara meddela att idag var jag på gymet andra gången denna vecka, och det känns verkligen skönt!!! Får nog gå på gym en två-tre månader innan jag känner att jag kan "klappa mig själv på axeln", men de viktiga var att jag inte kände några svårigheter med att gå dig eller att jag är över entusiastisk, bara gick dit och träna helt normal med en skön "kick" känsla efteråt. Kan nog gå vägen det här, får se om nån månad...

    babysteps

  17. #257
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Förra söndagen sprang jag tjejmilen, var helt slut, men tränade på måndagen ändå. Hela veckan var min kropp knäckt, så jag tränade ingen styrka. (gick bara på ridlektion)
    Men jag satte igång igår som vanligt med min bodypump efter en veckas vila, och jädrar va bra det gick!! Åt väl inte optimalt före träningen, men fyllde på rejält med proteiner efteråt. Skönt att man kan bygga fast man vilar!! (så länge)

    BTW KK! Jag har testat att dricka laktosfri mjölk ett tag nu, det var mkt bättre till en början, men sen kom svullnaden tillbaka. Så jag vet inte om jag ska testa glutenfritt också, bara för att se om det blir nån skillnad.
    Jaja, det påverkar ju inte min träning, så det är bara att köra på!

    Håll ut allihopa!! Det blir lättare med tiden, när man kommer igång med träning, och gör det ni tycker är kul, då håller det längre!!
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  18. #258
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    Vart ben,vader igår och bröst,underarmar idag.

    Fullt ös med max-ot.

    Mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  19. #259
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    BTW KK! Jag har testat att dricka laktosfri mjölk ett tag nu, det var mkt bättre till en början, men sen kom svullnaden tillbaka. Så jag vet inte om jag ska testa glutenfritt också, bara för att se om det blir nån skillnad.
    Hej,

    Låter ju nästan som att du har nån lätt form av laktosintolerans.

    Kanske läge att se över övrig kost m.a.p. laktosinnehåll?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  20. #260
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    BTW KK! Jag har testat att dricka laktosfri mjölk ett tag nu, det var mkt bättre till en början, men sen kom svullnaden tillbaka. Så jag vet inte om jag ska testa glutenfritt också, bara för att se om det blir nån skillnad.
    Hej,

    Låter ju nästan som att du har nån lätt form av laktosintolerans.

    Kanske läge att se över övrig kost m.a.p. laktosinnehåll?

    Mvh

    KK
    Fast laktosintolerans märks rätt tydligt också när man går på toaletten efter ett glas mjölk så att säga...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •