Sidan 12 av 135 FörstaFörsta ... 210111213142262112 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #221
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Citat Ursprungligen postat av KK
    På Mantorp insåg jag att t.o.m. jag mött min överman, en ung herre med grav effektnoja och en nyinköpt orange 900:a. Han började prata om att "ja, den tredje pizzan satte jag i mig bara för att reta mina arbetskamrater...var ganska mätt då redan..."

    Mvh

    KK
    Pratar du om Frändberg?
    Mättnadseffekten i pizzor är slående faktiskt. Brukar stå mig väldigt länge, innan hungren sätter in igen. Dock går man runt som om man bar på
    atlasstenar åxå

    Btw, igår blev det en 5km runda. Motivationen för att stryketräna har ännu
    inte infunnit sig...


    Mvh

  2. #222
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2004
    Inlägg
    2 466
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Nitro
    Men vad är detta nu grabbar !!????
    Proteindrink...??...Kreatin....??? Har ni aldrig testat en stadig frukost bestående av havregrynsgröt, kokta ägg och rågbröd ??!!
    Jag håller med. Det känns som att vissa eldar rejält för kråkorna och/eller försöker ta någon slags genväg.

    Är de 'stora' musklerna ett självändamål eller en bonus?
    Och människan vandrar på jorden om och ingen vet, varifrån hon kom,
    och ingen vet, vart leden bär, och ingen vet, vad livet är.

  3. #223
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Fizzle
    Jag håller med. Det känns som att vissa eldar rejält för kråkorna och/eller försöker ta någon slags genväg.
    Sanningen är att en stor andel av alla "fritidstränande" personer äter på tok för lite och på tok för dåligt (sett till kostsammansättning) i förhållande till den träningsmängd de utsätter sin kropp för. Resultatet blir överträning, uteblivna resultat och ökad risk för skador.

    Tro mig, jag har testat båda varianterna: för lite mat och "lagom för mycket"... Skillnaden är så stor att man knappt förstår att det är sant.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  4. #224
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2004
    Inlägg
    2 466
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Sanningen är att en stor andel av alla "fritidstränande" personer äter på tok för lite och på tok för dåligt (sett till kostsammansättning) i förhållande till den träningsmängd de utsätter sin kropp för. Resultatet blir överträning, uteblivna resultat och ökad risk för skador.

    Tro mig, jag har testat båda varianterna: för lite mat och "lagom för mycket"... Skillnaden är så stor att man knappt förstår att det är sant.
    Fast då ligger ju problemet i just det; för LITE/för dålig mat och för MYCKET träning.
    Om man nu är så intresserad av träning och resultat att man lägger ned flera timmar i veckan på det, så borde det ju rimligtvis också ligga i ens intresse att äta rätt för att kroppen ska ha en chans att ta tillvara träningen. Annars är det ju ingen mening?
    Om man sedan äter rätt och tränar lagom mycket, då kan det för att få ut det lilla sista finnas anledning att syssla med diverse tillskott, men det är ju inte rätt ände att börja i för Hjalmar Svensson på Bosses lilla gym.
    Och människan vandrar på jorden om och ingen vet, varifrån hon kom,
    och ingen vet, vart leden bär, och ingen vet, vad livet är.

  5. #225
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    456
    Usch!
    Jag har inte tränat på gymmet på snart 1,5månader utan har bara varit & lirat en massa golf istället.
    Ska komma igång nu till hösten igen.
    Kommer att lägga upp ett schema som 3-4dagar/veckan.
    Kommer dock att köra mer kondition än styrka.
    Jag har redan den massa som jag vill ha, jag vill inte bli större nu.
    Jag väger in på 102-103kg.
    Mitt mål är att komma ner till 95kg & ligga kvar där +-2kg.
    Sen när jag har kommit ner dit ska jag börja köra mera fitness träning.
    Vill inte bli för stor + att det blir svårare & svårare att få resultat desto äldra man blir, tyvärr.
    Men att ligga på 95kg & vältränad får man väl anse vara "hyffsat" för en kille som är 1,79lång & ska väga 80kg resten av livet enligt någon hälsodokter, något test vi gjorde på mitt förra jobb -99.
    Jag ska även bli "värd" på det gymmet jag tränar på.
    Mest för att det blir sådan fördelar som man bara inte kan tacka nej till.
    Jag har tillgång till gymmet dygnet runt & då kan man spela vilken musik man vill & hur högt man vill.
    Tänk om man får ett ryck kl.00.00 & vill träna.
    Ja då är det bara att köra dit & låsa upp.
    Sedan är det "game on!"
    Jag återkommer när jag har kommit igång nästa vecka.
    Då lägger jag ut mitt schema här.
    Det blir lite annorlunda när man har lagt ut det & man kanske får något Pm där någon frågar hur går det med träningen?
    Lite mera ett måste eller hur man ska säga.
    Ha det så bra alla & träna hårt & rätt!!

    //GG aka Daniel
    " Man e ju turboberoende"#4779
    9-5 Aero

  6. #226
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    456
    Glömde en sak ju!
    KK kan inte du eller någon annan moderator se till så att denna tråden blir klistrad?
    Den förra tråden försvann ju.
    Bara en tanke!

    //GG aka Daniel
    " Man e ju turboberoende"#4779
    9-5 Aero

  7. #227
    Steg 1 Mr_Nitros avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 345
    Medlem#
    402
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Du anar inte hur mycket energi det går åt om man som sparris (med mask?) försöker bygga muskler...
    Men Calle, handen på hjärtat - varför tränar du egentligen ?? Du borde ju inte ha nån anledning(precis som jag inte har).
    Vi är ju redan gifta med Annica, eller hur.... Nu när man är gängad, kan man ju börja softa å klämma ett par
    pizza å Cuba-Cola varje kväll framför TV:n
    Om träningsoverallsbyxorna börjar klämma i midjan, får man väl sitta i bara kallingarna.
    Skulle man sen känna ett sug efter att "lyfta lite", får man väl gå ner i källaren å hämta en back pilsner...

    Näe, nu ringde det på dörren. Måste vara pizzabudet.......mors !!
    The older I get, the better I was !
    SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +

  8. #228
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    V Götaland
    Inlägg
    230
    Gött med en sån här tråd! Tog tag i mig själv efter massa halsont och skit och tog en 5km runda igår, första gången på ca 4 mån... Kul att se vad lite frisk luft gör, sov som en stock efteråt och har träningsvärk som ett as. Sen kom jag på nåt nöt med att köra sönder våra traktorvägar i skogen med en gammal valp Vet vems bilen är i alla fall, kanske skulle ta ett snack...

  9. #229
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Jag tänkte träna idag, får man tillgodoräkna sig det ?

    Ska snart ta tag i det dock!

    Rz, fan vad du löper, det är bra, kul att du orkar motivera dig själv hela tiden, springer du själv ?
    Japp, jag springer själv.
    Vilka tider och vart får jag ju bestämma själv då.

    Målet är att vara vältränad och gå ner lite mer i vikt.
    Sen känslan att må bra och veta att man orkar mycket motiverar mig en hel del.

    Som en del vet så jobbar jag ju inom Akutsjukvård/Ambulans så det sporrar en hel del det oxå.
    Träffar ju alla sorts patienter och har även kollegor som fått hjärtinfarkter mm.



    psst, det vart 1 mil till idag...

    obs, klistra inte tråden, lägg den i allmänt istället.

    Mvh Roger
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  10. #230
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Nitro
    Skulle man sen känna ett sug efter att "lyfta lite", får man väl gå ner i källaren å hämta en back pilsner...
    Om man inte tränar själv kan man ju inte skicka iväg frugan till gymmet, och hur skulle det se ut då... Man kan ju inte ha en halvfet kärring utan kondis, eller?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  11. #231
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Fizzle
    Fast då ligger ju problemet i just det; för LITE/för dålig mat och för MYCKET träning.
    Om man nu är så intresserad av träning och resultat att man lägger ned flera timmar i veckan på det, så borde det ju rimligtvis också ligga i ens intresse att äta rätt för att kroppen ska ha en chans att ta tillvara träningen. Annars är det ju ingen mening?
    Självklart är inte kosttillskott det första man skall börja med, även om det inte är helt ovanligt.

    Men, och jag upprepar, det är många som inte fattar hur mycket "vanlig mat" som krävs för att öka rejält i muskelmassa om man är en sparris med ovanligt hög ämnesomsättning.

    Jag har själv testat en egenkomponerad diet på 8-10.000 kcal/dygn. Jag åt då i stort sett, med undantag för någon enstaka proteindrink per dag, vanlig mat. Fundera på hur mycket ris/pasta/potatis/kyckling/torsk/tonfisk och grönsaker som krävs för att komma upp i 3-4 ggr/en vuxen mans normalintag.

    På den dieten ökade jag runt 8 kg kvalitativ muskelmassa på 6 månader.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #232
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Citat Ursprungligen postat av Bolero
    Ernst, ett bra pass med maximal effekt ska ligga mellan 30-50min 50min som MAX.

    Mvh // Rasmus
    jag tränar ju bara 2ggr i veckan, så det brukar bli längre pass, omkring 1.5h eller så... Är detta hel fel? Hur ska man bära sig åt....
    Dessa passen räknade jag självklart på en muskelgrupp eller två mindre.

    eftersom du tränar 2ggr i veckan så är det inga problem.

    Mvh //Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  13. #233
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    Citat Ursprungligen postat av Bolero
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    Citat Ursprungligen postat av Bolero
    Ernst, ett bra pass med maximal effekt ska ligga mellan 30-50min 50min som MAX.

    Mvh // Rasmus
    jag tränar ju bara 2ggr i veckan, så det brukar bli längre pass, omkring 1.5h eller så... Är detta hel fel? Hur ska man bära sig åt....
    Dessa passen räknade jag självklart på en muskelgrupp eller två mindre.

    eftersom du tränar 2ggr i veckan så är det inga problem.

    Mvh //Rasmus
    Ok, tackar så mycket... Alltid lär man sig något nytt..

  14. #234
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2004
    Inlägg
    2 466
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Självklart är inte kosttillskott det första man skall börja med, även om det inte är helt ovanligt.

    Men, och jag upprepar, det är många som inte fattar hur mycket "vanlig mat" som krävs för att öka rejält i muskelmassa om man är en sparris med ovanligt hög ämnesomsättning.

    Jag har själv testat en egenkomponerad diet på 8-10.000 kcal/dygn. Jag åt då i stort sett, med undantag för någon enstaka proteindrink per dag, vanlig mat. Fundera på hur mycket ris/pasta/potatis/kyckling/torsk/tonfisk och grönsaker som krävs för att komma upp i 3-4 ggr/en vuxen mans normalintag.

    På den dieten ökade jag runt 8 kg kvalitativ muskelmassa på 6 månader.
    Fast till vilken nytta? Vad är det du vill uppnå?
    De allra flesta här tränar nog väldigt planlöst. Man vet inte vad man vill riktigt och tränar alltså inte heller rätt. Att jag kan göra 700 situps är ju inte värt ett jota om jag inte gör det rätt, det sliter bara på kroppen.
    Jag tror alltså att de flesta inte alls sysslar med nån kvalitativ träning överhuvudtaget och de orkar/vill inte sätta sig in tränings- och kostlära.

    Sätt upp ett tydligt mål som ska uppfyllas inom en rimlig tid.
    Träna rätt och effektivt för att uppnå målet.
    Ät rätt.

    Jag kan inte se varför en normal människa ska behöva gå på gymmet 6 gånger i veckan och äta 10.000 kcal/dag.
    Vad vill man uppnå? Har man bråttom till något mål? Vinna OS i tidsfördriv?

    Och som vanligt: den bästa träningen är den som blir av (men det betyder inte att man ska överdriva den).
    Och människan vandrar på jorden om och ingen vet, varifrån hon kom,
    och ingen vet, vart leden bär, och ingen vet, vad livet är.

  15. #235
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    Citat Ursprungligen postat av Fizzle
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Självklart är inte kosttillskott det första man skall börja med, även om det inte är helt ovanligt.

    Men, och jag upprepar, det är många som inte fattar hur mycket "vanlig mat" som krävs för att öka rejält i muskelmassa om man är en sparris med ovanligt hög ämnesomsättning.

    Jag har själv testat en egenkomponerad diet på 8-10.000 kcal/dygn. Jag åt då i stort sett, med undantag för någon enstaka proteindrink per dag, vanlig mat. Fundera på hur mycket ris/pasta/potatis/kyckling/torsk/tonfisk och grönsaker som krävs för att komma upp i 3-4 ggr/en vuxen mans normalintag.

    På den dieten ökade jag runt 8 kg kvalitativ muskelmassa på 6 månader.
    Fast till vilken nytta? Vad är det du vill uppnå?
    De allra flesta här tränar nog väldigt planlöst. Man vet inte vad man vill riktigt och tränar alltså inte heller rätt. Att jag kan göra 700 situps är ju inte värt ett jota om jag inte gör det rätt, det sliter bara på kroppen.
    Jag tror alltså att de flesta inte alls sysslar med nån kvalitativ träning överhuvudtaget och de orkar/vill inte sätta sig in tränings- och kostlära.

    Sätt upp ett tydligt mål som ska uppfyllas inom en rimlig tid.
    Träna rätt och effektivt för att uppnå målet.
    Ät rätt.

    Jag kan inte se varför en normal människa ska behöva gå på gymmet 6 gånger i veckan och äta 10.000 kcal/dag.
    Vad vill man uppnå? Har man bråttom till något mål? Vinna OS i tidsfördriv?

    Och som vanligt: den bästa träningen är den som blir av (men det betyder inte att man ska överdriva den).
    Man kanske är ute efter att bygga?

    Jag försöker hålla min kost så gott som jag kan när jag tränar och sömnen osv.

    Jag säger som så jag går inte och sliter i onödan på gymmet för att sedan slänga i mig en pizza eller dylikt.

    Nej usch för sånt.

    Mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  16. #236
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    437
    Hur går det o träna för o bygga muskler samtidigt som man äter mindre kalorier än va man gör av med ? låter som man måste äta som en häst
    Saab 9000 2.0 turbo -96 Maptun steg 1

  17. #237
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Fizzle
    Fast till vilken nytta? Vad är det du vill uppnå?
    De allra flesta här tränar nog väldigt planlöst. Man vet inte vad man vill riktigt och tränar alltså inte heller rätt. Att jag kan göra 700 situps är ju inte värt ett jota om jag inte gör det rätt, det sliter bara på kroppen.
    Jag tror alltså att de flesta inte alls sysslar med nån kvalitativ träning överhuvudtaget och de orkar/vill inte sätta sig in tränings- och kostlära.

    Sätt upp ett tydligt mål som ska uppfyllas inom en rimlig tid.
    Träna rätt och effektivt för att uppnå målet.
    Ät rätt.

    Jag kan inte se varför en normal människa ska behöva gå på gymmet 6 gånger i veckan och äta 10.000 kcal/dag.
    Vad vill man uppnå? Har man bråttom till något mål? Vinna OS i tidsfördriv?
    Man kanske är trött på att väga 63 kg, vara rejält stark i förhållande till den vikten men har tränat i några år utan att se några resultat i muskelmassa? Så var det för mig i alla fall.

    Och, det bör påpekas, jag är nog långt över genomsnittligt påläst och intresserad av träning. Jag vet hur jag angriper olika muskelgrupper, hur jag lägger upp träningsprogram i olika syften, hur jag skall lägga upp kosten om jag vill uppnå ett visst mål osv osv.

    Senast i höstas var målsättningen att öka min maxstyrka ben med ca. 50% för att bli en bättre skidåkare och därmed få ut mer av mina 6 veckor i Alperna. Det lyckades genom seriös hårdsatsning på just de muskelgrupperna och mycket, mycket hård träning.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  18. #238
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 110
    KK ökade du verkligen 8kg i muskler på 6månader... isåfall är du ett levande mirakel!?

    Vet inte om det tipsats om tidigare men läs här:
    http://www.styrketraning.com/sida/nyborjare

    Eller gå rätt in på sidan bara www.styrketraning.com , de har även ett forum o annat smått o gott!
    Anders Vikström
    PSE II

  19. #239
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av vikan
    KK ökade du verkligen 8kg i muskler på 6månader... isåfall är du ett levande mirakel!?
    Nej, knappast ett levande mirakel... Snarare resultatet av att ha varit grymt övertränad och "undernärd" innan. När jag drog ner träningsdosen (både i termer av antal gympass och drog ner på min tidigare väldigt tunga cardioträning, typ 15-20 mil MTB/vecka) och kombinerade det med ovanstående diet så smällde det bokstavligen bara till. Då hade jag alltså redan styrketränat hyfsat seriöst i 7-8 år, så jag var ju ingen nybörjare på så sätt. Var dessutom redan ganska stark, typ 100 kg i bänk på 63 kg t ex.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  20. #240
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Idag så fick jag känna att jag levde! Klättrade upp för ett 295m högt berg (Skule), måste medge att jag var lite slut när jag väl kom upp. Efter den turen så har det aldrig nånsin varit så skönt att åka buss som när vi for hem
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •