Sidan 103 av 135 FörstaFörsta ... 35393101102103104105113 ... SistaSista
Resultat 2 041 till 2 060 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #2041
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234

    Re: Träningsdagbok

    Ja då var man och körde ett bröst och ryggpass igen. Riktigt gött. Känner mig piggare när jag kom hem än när jag åkte till träningen.

    Men är nu dags för att ändra övningarna. Var ett tag sen jag valde de övningar jag har idag.

    Men gött är det.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  2. #2042
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av K.Andersson
    Men om man går ut o springer osv. för att bränna fett. Kan det inte bli att man förstör muskeluppbygnaden??
    Eller har det hur mycket man springer??
    Man förbränner ju när man springer och bygger när man styrketränar?? grovt räknat alltså, undrar mest hur mycket gym-träningen påverkas om man börjar motionera?
    Joggning är ju slitsamt för kroppen,muskler byggs ju när man vilar har jag fått höra.

    Dom tips jag har fått så är det viktigt med kondis för att kombinera styrketräning,detta för att öka kroppens syreupptagningsförmåga och att syresätte musklerna.

    det är bara vad jag har hört

  3. #2043
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: Träningsdagbok

    Körde pass igår, 2 timmar med magträning och axlar,bröst och armar

    känns gött!

  4. #2044
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Träningsdagbok

    Blev ett jobbigt benpass igår, hade svårt att ta mig hem på cykel efteråt. Men det är väl så det ska vara Hoppas att det blir lite rygg och axlar idag

    Mvh Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  5. #2045
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234

    Re: Träningsdagbok

    Idag vart det armar och axlar som piskades.

    Istället för Hammercurl så körde jag skivstångscurl med z-stången. Riktig mysig övning. Kände hur det tog på mina biceps.

    Något att inte glömma när man tränar är att tänka på vad du äter. Maten är halva delen av träningen. Mer protein än kolhydrater. Samt att inte dra ut tiden mellan måltiderna för mycket. Även insulinet gör dig tjock.

    Nä nu skall jag snutta kudden. Skall ta mig lite casein innan jag lägger mig bara.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #2046
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Träningsdagbok

    4km lugnt gå tempo med sprängande huvudvärk, underbart.
    Igår blev det 1mil på cykeln.
    Saablös dåre

  7. #2047
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Lund
    Inlägg
    263

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Joggning är ju slitsamt för kroppen,muskler byggs ju när man vilar har jag fått höra.

    Dom tips jag har fått så är det viktigt med kondis för att kombinera styrketräning,detta för att öka kroppens syreupptagningsförmåga och att syresätte musklerna.

    det är bara vad jag har hört
    Det handlar om överkompensation av kroppen. All rörelse (träning) sliter på musklerna och bryter ner muskelfibrer. När kroppen får vila och har tillgång till näring bygger kroppen upp musklerna igen så att de till nästa gång ska klara samma rörelse (träning) lite bättre (Överkompenserar).
    Värt att nämna är ju också att kroppen har olika muskelfibrer för långdistanslöpning (som ex) och styrketräning. Till långdistans används de röda muskelfibrerna (typ I) som förbränner glykogen och fett. Vid styrketräning används främst de vita muskelfibrerna (Typ II) vilka förbränner den energi som redan finns lagrat i muskelcellen i form av fosfatbindning i ATP-molekylen och dyl.. Anledningen till att typ I är röda är för att mitokondrierna (organellen i cellen som omsätter energin, med hjälp av syre) är röda och de finns i betydligt större antal i de röda än i de vita... De vita utvecklar däremot enormt mycket större kraft, men orkar inte så länge (tills depåerna i cellen är slut)

  8. #2048
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988

    Re: Träningsdagbok

    "Innan frukost pass"

    15.6km @1h.10m Snabbdistans
    Sett till tiden är jag relativt nöjd men det var segt och benen kändes tunga, kanske vore bra med en vilodag.

    Men alltid skönt att få röra på sig innan föreläsningen, 4h om välfärdsstaten och genusfrågan

    H/David

  9. #2049
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234

    Re: Träningsdagbok

    Ja då har man äntligen fått tummen ur att lämna in cykeln på första servicen. Så man kan cykla till jobbet igen. 1 veckan med att åka bil till jobbet.

    Men imorgon så blir det styrketräning iaf. Bröst och rygg. Skall bli härligt. Kräma ur musklerna lite.

    Va händer för er andra då?

    mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #2050
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Glada Hudik
    Inlägg
    214

    Re: Träningsdagbok

    Har precis varit ute på en cykel runda på 10 mil. Man får passa på i solen.

  11. #2051
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Davidt8
    "Innan frukost pass"

    15.6km @1h.10m Snabbdistans
    Sett till tiden är jag relativt nöjd men det var segt och benen kändes tunga, kanske vore bra med en vilodag.

    Men alltid skönt att få röra på sig innan föreläsningen, 4h om välfärdsstaten och genusfrågan

    H/David
    4.29min/km är fint tempo!

    Maratonlöpare?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  12. #2052
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988

    Re: Träningsdagbok

    Naje det skulle jag väll inte påstå, men jag har löpt några lopp(blodomloppet, kungsholmen runt, milspåret)
    Funderar dock på att tillsammans med en polare löpa maran 2010, så det gäller att ligga i
    Brukar dock mest löpa medeldistans(15-18km) samt något långpass då och då, alternerar detta med backintervaller och löpning i kuperadterräng.
    Måste dock börja löpa kortare och snabbare pass(5km, 10km) för att få upp lite kondis.

    H/David

  13. #2053
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Lindh
    Det handlar om överkompensation av kroppen. All rörelse (träning) sliter på musklerna och bryter ner muskelfibrer. När kroppen får vila och har tillgång till näring bygger kroppen upp musklerna igen så att de till nästa gång ska klara samma rörelse (träning) lite bättre (Överkompenserar).
    Värt att nämna är ju också att kroppen har olika muskelfibrer för långdistanslöpning (som ex) och styrketräning. Till långdistans används de röda muskelfibrerna (typ I) som förbränner glykogen och fett. Vid styrketräning används främst de vita muskelfibrerna (Typ II) vilka förbränner den energi som redan finns lagrat i muskelcellen i form av fosfatbindning i ATP-molekylen och dyl.. Anledningen till att typ I är röda är för att mitokondrierna (organellen i cellen som omsätter energin, med hjälp av syre) är röda och de finns i betydligt större antal i de röda än i de vita... De vita utvecklar däremot enormt mycket större kraft, men orkar inte så länge (tills depåerna i cellen är slut)
    Men vad jag förstår så även om det finns 2 typer så är det inte bra att tex. springa samma dag som man styrketränar?? kanske inte ens dagen innan eller dagen efter heller??
    Men kanske dag1 styrketräna, dag 2 vila, dag 3 springa, dag 4 vila, dag 5 styrketräna?
    Nu är detta bara en gissning
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  14. #2054
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988

    Re: Träningsdagbok

    Vill du uppnå maximal muskeltillväxt skall du inte ägna dig åt konditionsträning alls.
    Då dessa två typer av träning ger helt olika signaler på cellnivå.

    Men försök att sprida ut det som sagt kanske inte är så "lämpligt" att göra det samma dag och måste du så välj förmiddag/eftermiddag.

  15. #2055
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Davidt8
    Vill du uppnå maximal muskeltillväxt skall du inte ägna dig åt konditionsträning alls.
    Då dessa två typer av träning ger helt olika signaler på cellnivå.

    Men försök att sprida ut det som sagt kanske inte är så "lämpligt" att göra det samma dag och måste du så välj förmiddag/eftermiddag.

    Okej, jag har mest tänkt på att man kanske kunde förbränna lite extra fett med att springa. Försöker gå ut och gå ca 1h någon dag i veckan som jag inte tränar på men vet inte om den promenaden spelar någon roll när det är så sällan borde kanske bara ta och gå lite mer?
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  16. #2056
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988

    Re: Träningsdagbok

    Fett bränns genom kaloriunderskott, kondisträning är inte nödvändigt(ur den aspekten).

    Dagens: Löpning 15km utan klocka.
    Vilodag imorrn..tenta

    H/David

  17. #2057
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Davidt8
    Fett bränns genom kaloriunderskott, kondisträning är inte nödvändigt(ur den aspekten).

    Dagens: Löpning 15km utan klocka.
    Vilodag imorrn..tenta

    H/David

    Okej, problemet är väl att jag inte fixar att träna om jag ätit för lite men då får man leva med det
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  18. #2058
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av K.Andersson

    Okej, problemet är väl att jag inte fixar att träna om jag ätit för lite men då får man leva med det
    Ät mer protein än kolhydrater. Ät mindre pasta, potatis mm och ät mer kött, fisk.

    Bästa är att göra en lista på hur en dag ser ut med din kost. Det har jag gjort och gick till en personligtränare och fick lite kostråd. Har förlorat en hel del fett kring midjan. Sen så cyklar jag till jobbet också.

    Vill du förlora fett så koncentrera dig på kondition. Sen när du är nöjd så kan du fokusera på stryrketräning.

    mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #2059
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Ät mer protein än kolhydrater. Ät mindre pasta, potatis mm och ät mer kött, fisk.

    Bästa är att göra en lista på hur en dag ser ut med din kost. Det har jag gjort och gick till en personligtränare och fick lite kostråd. Har förlorat en hel del fett kring midjan. Sen så cyklar jag till jobbet också.

    Vill du förlora fett så koncentrera dig på kondition. Sen när du är nöjd så kan du fokusera på stryrketräning.

    mvh Mr_Lööf

    Ok, ja det skulle ju kunna vara en grej.. Jag äter ganska mycket pasta, potatis och ris för äter "middag" både på jobbet o sen hemma.
    Men sen vad jag har lärt mig så försvinner mycket energi när man tar bort kolhydraterna (pastan osv.) och energi måste jag ha för jag har ganska lite vilja att gå och träna

    Sen är jag ganska klen så kan inte lägga ner styrketräningen och springa istället för ett tag.
    Känns nästan som att jag är lite väl negativ men nu vet jag vad jag KAN göra så jag tackar för tipsen.
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  20. #2060
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av K.Andersson


    Ok, ja det skulle ju kunna vara en grej.. Jag äter ganska mycket pasta, potatis och ris för äter "middag" både på jobbet o sen hemma.
    Men sen vad jag har lärt mig så försvinner mycket energi när man tar bort kolhydraterna (pastan osv.) och energi måste jag ha för jag har ganska lite vilja att gå och träna

    Sen är jag ganska klen så kan inte lägga ner styrketräningen och springa istället för ett tag.
    Känns nästan som att jag är lite väl negativ men nu vet jag vad jag KAN göra så jag tackar för tipsen.
    Ett tips som jag fick utav tränaren är Casein. Ett långsamt protein som man tar på kvällen innan man lägger sig. Kroppen fortsätter ju förbränningen även under natten. Men inte i samma takt som på dagen. Min tränare sa dock att jag skulle ta det de dagar jag inte tränar. Tar alla kvällar nu :P

    Men om du nu är lite klen som du säger. Så kör på stryketräning ett tag nu då. Och finslipa kroppen sen med att lägga lite större vikt på kondition. Det är ju en plan.

    mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •