Sidan 102 av 135 FörstaFörsta ... 25292100101102103104112 ... SistaSista
Resultat 2 021 till 2 040 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #2021
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988

    Re: Träningsdagbok

    Stort grattis!!!

    Milen under 60 min är en milstolpe

    Kul att du börjat hitta över till den rätta sidan, nu på hösten är det underbart löparväder, lagom temperatur och vackra vyer.

    Cykling idag(ca 50km, hade ingen cykeldator så jag går på tiden) och lite skogsarbete på landstället. Imorgon blir det vilodag, eventuellt en promenix in till stan innan seminariet. Känner mig riktig laddad inför Tisdagens löpning, skall försöka mig på ett längre distanspass(det var ett tag sedan sist). Måste även få tummen ur och inhandla nya skor, köpte nya för inte allt för länge sedan men känslan finns helt enkelt där.


    H/David

  2. #2022
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Jodå,körde måndag ,tisdag och i torsdag

    måndag :ridning,gick kanon faktiskt,bra mycket bättre än förra veckan

    tisdags/torsdags: Styrketräning och det gick kanon.

    Har nu börjat med handleds-curl (?) ,s----tans vad det känns i armarna efter några rep. Känns bra att det tar för mina handleder är som salta pinnar
    Är ju gött att du känner att det tar. Själv så hade man sådan träningsvärk från i tisdags till torsdags i låren. 80kg, 10rep och 5set i knäböj, för att sedan köra 2 set, 10 rep på 60kg. Det satte sina spår. hehe.

    Igår var det armar och axlar som fick en omgång igen. Kändes skönt som vanligt. Men nästa gång så skall jag testa skivstångscurl med z-stång istället för hammercurl.
    Det där är något jag måste träna,låren

    Sprang på spåret en hel del förut men bästa för att få större lår är nog knöböj.

    På tal om axlar,hur många rep kör du när du tränar axlar?

    Var ute och sprang 5km igår och jag tror kreatinet funkar nu. Man orkar betydligt mer.

    Helgonet: låter kanon! ,gratulerar till positivt resultat från tjejmilen

  3. #2023
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988

    Re: Träningsdagbok

    Det det ett kort pass idag också, kände mig lite sugen efter 4 timmars stillasittande på seminariet idag. Gick över förväntan, riktigt nöjd med passet, riktigt roligt och behövligt.


    H/David

  4. #2024
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Körde bröst och mage idag, bröst gick riktigt bra för en gångs skull. Hade tyvärr ingen som kunde stå bakom mig så ville inte försöka maxa rejält. Men kändes ändå bra, efter träningen på vägen hem så tänkte jag att man nästan kunde ha tränat lite till

    Men jag har en liten fundering när det gäller magen, brukar köra 3 övningar 1 gång i veckan med mage, lutande bänk, lika rak på bänk och lyfta benen upp och ner och en magmaskin, men har vid 2 tillfällen lagt mig på en mjuk matta och kört vanliga sit ups, kör 3*15 och när man gör dom sista så gör det fan ont i magmusklerna, är detta inte bra?? har även haft ordentligt med träningsvärk efter förra gången jag körde så, nästan smärta. Är det bra eller dåligt??
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  5. #2025
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    vargön
    Inlägg
    21

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av K.Andersson
    Körde bröst och mage idag, bröst gick riktigt bra för en gångs skull. Hade tyvärr ingen som kunde stå bakom mig så ville inte försöka maxa rejält. Men kändes ändå bra, efter träningen på vägen hem så tänkte jag att man nästan kunde ha tränat lite till

    Men jag har en liten fundering när det gäller magen, brukar köra 3 övningar 1 gång i veckan med mage, lutande bänk, lika rak på bänk och lyfta benen upp och ner och en magmaskin, men har vid 2 tillfällen lagt mig på en mjuk matta och kört vanliga sit ups, kör 3*15 och när man gör dom sista så gör det fan ont i magmusklerna, är detta inte bra?? har även haft ordentligt med träningsvärk efter förra gången jag körde så, nästan smärta. Är det bra eller dåligt??
    Det är mjölksyran som gör att du får "ont", du får ju ingen direkt volym av det men du blir uthållig i magen.
    Saab 9000 CDE 2.3T Griffin -95 såld och saknad.
    Saab 9000 CSE 2.3t -96 mekar

  6. #2026
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    vargön
    Inlägg
    21

    Re: Träningsdagbok

    Körde ett ganska lugnt bröstpass och biceps ihopp om att försöka "komma tillbaks".

    Bänkpress: 60x10 70x8 80x4 85x3 90x2
    Flyes: 19x8 17x8 15x5
    + cable cross lite blandat

    Stångcurl: 30x10 40x10 30x7 30x7 30x7 + lite andra mindre bicepsövningar

    Lite randompass, har inte tränat på över en månad!
    Saab 9000 CDE 2.3T Griffin -95 såld och saknad.
    Saab 9000 CSE 2.3t -96 mekar

  7. #2027
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av ohjelm
    Det är mjölksyran som gör att du får "ont", du får ju ingen direkt volym av det men du blir uthållig i magen.
    aha okej jag har ju inte sexpack eller något sånt, inte ens nära så det skadar väl inte att göra. Vill väl mest förbränna lite
    Men jag får aldrig annars träningsvärk i magen förutom om man haft väldigt långt uppehåll. Kände även efteråt att magmusklerna typ jobbade, har aldrig kännt så heller, får nog bli lite mer av just den övningen
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  8. #2028
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 637

    Re: Träningsdagbok

    Jag har en fundering. Om man tränar för att gå ner i vikt, ska man köra tungt och få eller lättare och fler repetioner?

    Om man tar exemplet i magmaskinen, är det bättre med 17 reps X 175 pounds eller 100 reps X 75 Pounds? (Nautilus...) I båda fallen så har jag kanonont i magen när jag är klar och kommer knappt upp ur maskinhelvetet...

    Om man räknar dimensionslöst så är ju

    17x175= 2975
    100x75= 7500

    Det borde ju bli bättre viktnedgång med det sista alternativet i och med att det blir ju en högre effekt som mina magmuskler måste utveckla. Kan det stämma...?
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  9. #2029
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    vargön
    Inlägg
    21

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av mågis
    Jag har en fundering. Om man tränar för att gå ner i vikt, ska man köra tungt och få eller lättare och fler repetioner?

    Om man tar exemplet i magmaskinen, är det bättre med 17 reps X 175 pounds eller 100 reps X 75 Pounds? (Nautilus...) I båda fallen så har jag kanonont i magen när jag är klar och kommer knappt upp ur maskinhelvetet...

    Om man räknar dimensionslöst så är ju

    17x175= 2975
    100x75= 7500

    Det borde ju bli bättre viktnedgång med det sista alternativet i och med att det blir ju en högre effekt som mina magmuskler måste utveckla. Kan det stämma...?

    Nja inte riktigt så man räknar, det bästa sättet är ligga på kalori underskott och ut och gå/springa. För du kan inte bränna fett samtidigt som du ska lägga på dig muskler, och det är mycket effektivare att spränga än att köra till exempel köra mage! För det går absolute inte att punktförbränna, ifall du kör mage för att bränna fett så dras det lika mycket fett från låren som det gör för magen. hoppas du förstod.
    Saab 9000 CDE 2.3T Griffin -95 såld och saknad.
    Saab 9000 CSE 2.3t -96 mekar

  10. #2030
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 637

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av ohjelm
    Citat Ursprungligen postat av mågis
    Jag har en fundering. Om man tränar för att gå ner i vikt, ska man köra tungt och få eller lättare och fler repetioner?

    Om man tar exemplet i magmaskinen, är det bättre med 17 reps X 175 pounds eller 100 reps X 75 Pounds? (Nautilus...) I båda fallen så har jag kanonont i magen när jag är klar och kommer knappt upp ur maskinhelvetet...

    Om man räknar dimensionslöst så är ju

    17x175= 2975
    100x75= 7500

    Det borde ju bli bättre viktnedgång med det sista alternativet i och med att det blir ju en högre effekt som mina magmuskler måste utveckla. Kan det stämma...?

    Nja inte riktigt så man räknar, det bästa sättet är ligga på kalori underskott och ut och gå/springa. För du kan inte bränna fett samtidigt som du ska lägga på dig muskler, och det är mycket effektivare att spränga än att köra till exempel köra mage! För det går absolute inte att punktförbränna, ifall du kör mage för att bränna fett så dras det lika mycket fett från låren som det gör för magen. hoppas du förstod.
    Jag förstår dig mycket väl men jag tror att du missförstod mig lite.
    EDIT: efter att ha förhandgranskat så ser jag att det ser väldigt aggressivt ut. Det är inte meningen men jag vet inte hur jag ska omformulera mig för att inte verka sur. Det är jag ju inte men texten ser så ut. Det är inte meningen och ta inte illa vid dig ohjelm, det är inte menat så. Tack för svaret också...

    Det går alldeles utmärkt att gå ner i vikt på ett gym, det handlar ju om den totala förbränningen/det totala kaloriintaget, eller hur?

    Att det inte är punktförbränning vet jag och jag menade inte heller så. Magmaskinen var bara ett exempel.

    Man kan även göra jämförelsen med att springa som en idiot i 1.5 minuter eller promenera lite halvraskt i två timmar...


    EDIT 2: Ja, jag tycker också att det är roligare att spränga skaer än att bry sig om sin kropp på ett svettigt gym. Eller pratar du om Jihad-varianten med C4bälte och en utlösare...?
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  11. #2031
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    vargön
    Inlägg
    21

    Re: Träningsdagbok

    EDIT 2: Ja, jag tycker också att det är roligare att spränga skaer än att bry sig om sin kropp på ett svettigt gym. Eller pratar du om Jihad-varianten med C4bälte och en utlösare...?
    Hahahahha you got me! Men det är ju självklart man man kan gå ner i vikt på ett gym! Men det är betydligt lättare att "använda hjärtat" som förbrännare. Samtidigt kan man få grym kondition
    Saab 9000 CDE 2.3T Griffin -95 såld och saknad.
    Saab 9000 CSE 2.3t -96 mekar

  12. #2032
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 637

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av ohjelm
    EDIT 2: Ja, jag tycker också att det är roligare att spränga skaer än att bry sig om sin kropp på ett svettigt gym. Eller pratar du om Jihad-varianten med C4bälte och en utlösare...?
    Hahahahha you got me! Men det är ju självklart man man kan gå ner i vikt på ett gym! Men det är betydligt lättare att "använda hjärtat" som förbrännare. Samtidigt kan man få grym kondition

    Absolut. Först måste dock vikten ner så mycket att knäna håller...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  13. #2033
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    vargön
    Inlägg
    21

    Re: Träningsdagbok

    Absolut. Först måste dock vikten ner så mycket att knäna håller...
    Det finns ju roddmaskiner, cyklar mm
    Saab 9000 CDE 2.3T Griffin -95 såld och saknad.
    Saab 9000 CSE 2.3t -96 mekar

  14. #2034
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Men om man går ut o springer osv. för att bränna fett. Kan det inte bli att man förstör muskeluppbygnaden??
    Eller har det hur mycket man springer??
    Man förbränner ju när man springer och bygger när man styrketränar?? grovt räknat alltså, undrar mest hur mycket gym-träningen påverkas om man börjar motionera?
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  15. #2035
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    vargön
    Inlägg
    21

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av K.Andersson
    Men om man går ut o springer osv. för att bränna fett. Kan det inte bli att man förstör muskeluppbygnaden??
    Eller har det hur mycket man springer??
    Man förbränner ju när man springer och bygger när man styrketränar?? grovt räknat alltså, undrar mest hur mycket gym-träningen påverkas om man börjar motionera?
    Du kan ju springa 3ggr i veckan och gymma 2ggr, av de kalorier du får i dig är det bra ifall mycket av det är protein. Då förlorar du inte lika mycket muskelmassa. Men bygga muskelmassa och bränna mycket fett som du kanske redan vet, går aldrig!
    Saab 9000 CDE 2.3T Griffin -95 såld och saknad.
    Saab 9000 CSE 2.3t -96 mekar

  16. #2036
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av mågis
    Citat Ursprungligen postat av ohjelm


    Nja inte riktigt så man räknar, det bästa sättet är ligga på kalori underskott och ut och gå/springa. För du kan inte bränna fett samtidigt som du ska lägga på dig muskler, och det är mycket effektivare att spränga än att köra till exempel köra mage! För det går absolute inte att punktförbränna, ifall du kör mage för att bränna fett så dras det lika mycket fett från låren som det gör för magen. hoppas du förstod.
    Jag förstår dig mycket väl men jag tror att du missförstod mig lite.
    EDIT: efter att ha förhandgranskat så ser jag att det ser väldigt aggressivt ut. Det är inte meningen men jag vet inte hur jag ska omformulera mig för att inte verka sur. Det är jag ju inte men texten ser så ut. Det är inte meningen och ta inte illa vid dig ohjelm, det är inte menat så. Tack för svaret också...

    Det går alldeles utmärkt att gå ner i vikt på ett gym, det handlar ju om den totala förbränningen/det totala kaloriintaget, eller hur?

    Att det inte är punktförbränning vet jag och jag menade inte heller så. Magmaskinen var bara ett exempel.

    Man kan även göra jämförelsen med att springa som en idiot i 1.5 minuter eller promenera lite halvraskt i två timmar...


    EDIT 2: Ja, jag tycker också att det är roligare att spränga skaer än att bry sig om sin kropp på ett svettigt gym. Eller pratar du om Jihad-varianten med C4bälte och en utlösare...?
    Skall du gå ned i vikt bör du med fördel gå på gym, då du förhindrar att en onödigt stor mängd muskelmassa försvinner vid viktnedgången.
    Men du har helt rätt, det är energi in vs energi ut som gäller, och för att gå ned i vikt fordras ett kaloriunderskott och det åstadkommer du antingen genom att äta mindre och sitta på soffan eller äta som vanligt och komplettera med träning.


    H/David

  17. #2037
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av K.Andersson
    Men om man går ut o springer osv. för att bränna fett. Kan det inte bli att man förstör muskeluppbygnaden??
    Eller har det hur mycket man springer??
    Man förbränner ju när man springer och bygger när man styrketränar?? grovt räknat alltså, undrar mest hur mycket gym-träningen påverkas om man börjar motionera?

    Dessvärre är det kontraproduktivt att träna kondis i samband med styrketräning där målet är att lägga på sig muskelmassa. Men man bör inte dra för stora växlar på detta, en god kondis är en bra vän på gymmet. Men förlägg gärna passen långt från varandra.

  18. #2038
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: Träningsdagbok

    7km löpning innan frukost igår
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  19. #2039
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Davidt8
    Dessvärre är det kontraproduktivt att träna kondis i samband med styrketräning där målet är att lägga på sig muskelmassa. Men man bör inte dra för stora växlar på detta, en god kondis är en bra vän på gymmet. Men förlägg gärna passen långt från varandra.
    okej, då blir det ju lite halvsegt i och med att jag tränar 3-4ggr i veckan på gym
    Så frågan är ju egentligen då hur långt det ska vara i mellan.

    hade ju inte varit fel o gjort som RZ egentligen, men har ingen tid eller ork till det får ju gå upp så satans tidigt då.
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  20. #2040
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    988

    Re: Träningsdagbok

    Så långt som möjligt, men förmiddag/eftermiddag kanske?

    Men gräv inte ned dig i det, man skall ligga på en ganska hög nivå för att det skall utgöra någon skillnad, sedan om du "missar" 50g muskelmassa på ett år vad gör det

    Ut och löp med dig!

    Dagens: 15km snabbdistans, något hög puls mot slutet men ett helt klart lyckat pass.

    H/David

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •