Sidan 101 av 135 FörstaFörsta ... 519199100101102103111 ... SistaSista
Resultat 2 001 till 2 020 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #2001
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av K.Andersson
    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    japp det där har jag råkat ut för men då åt jag ganska tungt..havregrynsgröt,3 mackor..2 ägg.

    Nu äter jag lätt men tillräckligt så att man känner att man är mätt. Sen lägger jag upp passet så att jag tar armar,bröst först sen hoppar jag på och tränar mage och rygg sist..då har maten laggt sig

    Jaha okej, det är ju ganska smart.. Fast jag kör iofs ca 1-2 muskelgrupper per gång. Men jag får helt enkelt äta lite mindre iaf innan och mer efter
    ahh ok

    Iofs efter så tar jag Gainer Pro , jag vet inte om det hjälper men har nu köpt på mig 4kg Gainer och 2 kg kreatin som jag kör direkt efter träningspasset.
    Risken är ju annars att kroppen "äter upp sig själv"

    Kreatin kör jag med varje dag.

    Jag är en sådan jäkel som bara väger 60kg och är 170 lång. Enda fördelen att vara så spinkig är när man ska rejsa mot en annan bil,då ska man vara lätt. Annars går det inte hem nånstans

  2. #2002
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 121
    Medlem#
    6234

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Dippen

    ahh ok

    Iofs efter så tar jag Gainer Pro , jag vet inte om det hjälper men har nu köpt på mig 4kg Gainer och 2 kg kreatin som jag kör direkt efter träningspasset.
    Risken är ju annars att kroppen "äter upp sig själv"

    Kreatin kör jag med varje dag.

    Jag är en sådan jäkel som bara väger 60kg och är 170 lång. Enda fördelen att vara så spinkig är när man ska rejsa mot en annan bil,då ska man vara lätt. Annars går det inte hem nånstans
    GainerPro är ok efter ett pass. För inom en kvart efteråt så måste kroppen ha något som snabbt når ut till musklerna. Typ en Gainomax(som jag själv tar) räcker för det ändamålet. Sen upp till 90min kan man vänta med att äta efter ett träningspass. Sen så kan man ta sig en proteindrink innan träningspasset också.

    Dippen: Hur smakar ditt Kreatin? Jag köpte mig ett från Proteinfabriken. Var ju inte det godaste jag har smakat på. Sen undrar jag om du känner någon effekt utav det?
    Sen så väger jag 88kg och är 185lång. Har ett mål att komma upp i 90kg muskelvikt. Har lång väg dit kan jag säga hehe.

    Skall se om mina ben tillåter mig att träna idag eller om man skall ta det imorgon. Tog i lite extra när jag cyklade hem idag.

    mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #2003
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Dippen: Hur smakar ditt Kreatin? Jag köpte mig ett från Proteinfabriken. Var ju inte det godaste jag har smakat på. Sen undrar jag om du känner någon effekt utav det?
    Sen så väger jag 88kg och är 185lång. Har ett mål att komma upp i 90kg muskelvikt. Har lång väg dit kan jag säga hehe.

    mvh Mr_Lööf

    Nu får man väl inte enligt reglerna kanske nämna företag o dylikt där man köpt vissa saker??
    Men jag har testat 2st olika kreatin, det första skulle man blanda med vatten (kallt) och sen dricka, det blev som att dricka vatten med sand i, smakar inget direkt och gav absolut ingen effekt på mig förutom att jag fick gå på toa några extra gånger för att göra nr1
    Sen fick jag ett från mitt gym att testa, detta skulle man blanda med varmt vatten så att det löstes upp. Smakade inget förutom smaken av varmt vatten och jag kände effekt direkt och hela tiden som jag använde det.
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  4. #2004
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 121
    Medlem#
    6234

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av K.Andersson


    Nu får man väl inte enligt reglerna kanske nämna företag o dylikt där man köpt vissa saker??
    Men jag har testat 2st olika kreatin, det första skulle man blanda med vatten (kallt) och sen dricka, det blev som att dricka vatten med sand i, smakar inget direkt och gav absolut ingen effekt på mig förutom att jag fick gå på toa några extra gånger för att göra nr1
    Sen fick jag ett från mitt gym att testa, detta skulle man blanda med varmt vatten så att det löstes upp. Smakade inget förutom smaken av varmt vatten och jag kände effekt direkt och hela tiden som jag använde det.
    Okey. Då är jag med. Får köra med det jag har ett tag och se om det ger något. Var igår och körde lite bröst och rygg övningar. Var lagom tungt och skönt.
    Men om du vill dela med dig av vad du kör med nu och det som smakade sand var så kan du skicka ett PM.

    mvh
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #2005
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Träningsdagbok

    Orkade springa 6,1km idag, och jag var inte dödstrött när jag kom hem.
    Konstigt bara att det är benen som tar slut före konditionen?

    Jag springer in i två väggar på mina 6km. En vid 1-2km och nästa vid kanske 4. Sen är det bara att kuta på. Målet är ju 1 mil och jag ska ut i morgon igen och försöka mig på 7,3km med en kompis från jobbet.

    Jäklarns vad viktigt det är vad man äter före springning också, jag trodde att det var mer påtagligt vid råare muskelträning, men idag kände jag att jag hade behövt mer frukost, det kurrade i magen halvvägs

    Jag har lagt min styrka lite på hyllan tills tjejmilen är över. MÅSTE få en bra tid!!!
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  6. #2006
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf

    Dippen: Hur smakar ditt Kreatin? Jag köpte mig ett från Proteinfabriken. Var ju inte det godaste jag har smakat på. Sen undrar jag om du känner någon effekt utav det?
    Sen så väger jag 88kg och är 185lång. Har ett mål att komma upp i 90kg muskelvikt. Har lång väg dit kan jag säga hehe.

    Skall se om mina ben tillåter mig att träna idag eller om man skall ta det imorgon. Tog i lite extra när jag cyklade hem idag.

    mvh Mr_Lööf
    Kreatinet smakar..inget vidare men det går ju att dricka om man säger så,blir ingen eftersmak av det. Känns nästan som man dricker krossad krita/kalk.

    Effekten är jag faktiskt osäker på,kan nog vara en viss placeboeffekt kanske. Egentligen så tar det nog några månader innan man känner av något men visst orkar jag mer,iaf känns det så.

    Köpte mitt hos gym****isten 2kg och enligt dom ska man ta 4ggr per dag för att ladda sen kan man trappa ner till 2ggr per dag.

    fyfan ,känns som evigheter för att komma upp i vikt hehe

    Jag brukar ta gainerpro innan och efter träningen,vet inte om det är bra eller ej men det är nog rädslan av att bli hungrig mitt i passet. Japp Gainomax är bra alternativ

    Ungefär vad är/hur mycket är det teoretiskt möjligt att gå upp i vikt på ett års träning?

    Körde mitt pass igår så imorgon är det friskis&svettis igen och i måndags var det ridning och märktes att man har tappat alla "ridmuskler",nu får man jobba uppdom igen

  7. #2007
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Okey. Då är jag med. Får köra med det jag har ett tag och se om det ger något. Var igår och körde lite bröst och rygg övningar. Var lagom tungt och skönt.
    Men om du vill dela med dig av vad du kör med nu och det som smakade sand var så kan du skicka ett PM.

    mvh

    Jag köpte mitt första på samma ställe som Dippen skriver om här ovanför Det andra vet jag inte riktigt vart man får tag i för det är ledarna på mitt gym som köper det av någon typ starke-man typ i Värmland eller något sånt, helt lagligt alltså så det är inget fult med det men jag vet inte hur man får tag på det någon annanstans, har själv inget och dom har inte köpt något på länge så vet ej om jag kommer få köpa något mer.

    Kreatin ska du känna effekt av egentligen direkt, det ska inte gå någon månad, men kan ju eventuellt vara så att kreatinet är såpass mycket utblandat att man måste dricka det länge så att det ska verka??
    Låter egentligen helt fel men.

    Ett tipps är att du kollar efter kreatin som man blandar ut med varmt vatten, för kreatin är lite kristall-liknande som ska lösas upp annars så läggs det längst ner i magen och kommer ut lika fort som ölen gör
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  8. #2008
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: Träningsdagbok

    hm ahh, då har jag "ful-kreatin" isf, mitt blandar sig inte så värst bra i vattnet

  9. #2009
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    hm ahh, då har jag "ful-kreatin" isf, mitt blandar sig inte så värst bra i vattnet

    hehe nej jag vet helt världelöst, hamnar ju bara på botten..
    Men jag har hört att vissa har känt effekt av det så kör på
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  10. #2010
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Träningsdagbok

    Igår= 7,6km på 45min. Borde kunna springa en mil nu tycker jag. Har dock fått en giiiigantisk blåsa i hålfoten och lite ond-känning i vänsterknät, men det löser sig nog, förmodligen lite överbelastning eller träningsvärk.

    Nu JÄVLAR!
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  11. #2011
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 889

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Igår= 7,6km på 45min. Borde kunna springa en mil nu tycker jag. Har dock fått en giiiigantisk blåsa i hålfoten och lite ond-känning i vänsterknät, men det löser sig nog, förmodligen lite överbelastning eller träningsvärk.

    Nu JÄVLAR!

    Låter som det går riktigt bra nu!

    Själv blev det en löptur i morse, fortfarande seg efter förkylningen men skulle nog kunnat gå på hårdare.

    Sträcka: 10,44 km
    Hastighet: 12,14 km/h
    Tempo: 04:57 min/km
    Maxpuls: 176 slag/min
    Snittpuls: 161 slag/min
    Kaloriförbrukning: 798 kcal

    Tycker att fotbollen kombinerat med löpningen gör mig seg i benen på ett annat sätt än gymkörningen. Men nu är semestern slut och då ska löpning, fotboll, innebandy och gym lyckas få plats bland annat. Man får köra på luncherna igen!
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  12. #2012
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 121
    Medlem#
    6234

    Re: Träningsdagbok

    Nyligen kommit hem från ett arm och axelpass. Testade jobbets gym igen. kan ju säga att där är det skillnad i vikterna på kabelmaskinerna. För ju dagbok över träningspassen. Men stod och kämpa på så att svetten bara rann.

    Men har dock varit slarvig med cyklingen till jobbet denna veckan. Men det får jag ta igen nästa vecka.

    Så lycka till nu er alla andra med eran träning

    mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #2013
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Träningsdagbok

    Fråga till er som springer:

    Jag har sprungit minst 6km på mina träningspass nu. 6,7km idag. Och det är först efter ca 5km som jag känner att orken kommer? Första kilometrarna känns astunga, trots bra musik i lurarna. Det är tungt i benen, benhinnorna värker lite, flåsig som attan, men sen när jag i princip kommit hem så orkar jag hur mycket som helst. Avslutade dagens joggning med en löptur på brandmännens 700m slinga i skogen.

    WHY, varför är det så här? Det jobbiga är ju att det känns så tungt bitvis att jag liksom vänder lite hemåt för att jag är orolig att jag inte ska orka ens gå sista biten hem om jag går in i en rejäl vägg

    Avslutades iaf med 30 armhävningar på tårna. Och en kall dusch
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  14. #2014
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Fråga till er som springer:

    Jag har sprungit minst 6km på mina träningspass nu. 6,7km idag. Och det är först efter ca 5km som jag känner att orken kommer? Första kilometrarna känns astunga, trots bra musik i lurarna. Det är tungt i benen, benhinnorna värker lite, flåsig som attan, men sen när jag i princip kommit hem så orkar jag hur mycket som helst. Avslutade dagens joggning med en löptur på brandmännens 700m slinga i skogen.

    WHY, varför är det så här? Det jobbiga är ju att det känns så tungt bitvis att jag liksom vänder lite hemåt för att jag är orolig att jag inte ska orka ens gå sista biten hem om jag går in i en rejäl vägg

    Avslutades iaf med 30 armhävningar på tårna. Och en kall dusch
    Sådär kan det vara för mig ibland med. Ena gången är det åt det hållet, andra gången är det hur jobbigt som i slutet fast det känts bra från början.

    Löpningen är för mig så sjukt beroende av dagsformen. Jag brukar känna dom första 50 metrarna att "det här blir en bra runda" eller "fy fan va jobbig runda det här blir".

    Det kan ju vara så att du kommer in ordentligt i löpstegen efter den biten, och samtidigt tänker att det inte är så långt kvar vilket nog ger lite adrenalin.

    En hel vetenskap det där. Och när man tycker det går bra för en själv behöver man bara sätta på TVn och se friidrotten när Bekkele springer sista 400 metrarna i ett 5000 meters lopp på typ ~55sek

  15. #2015
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    985

    Re: Träningsdagbok

    Precis så är det för mig också, de första 20 min är oftast en ren plåga, flåsigt och segt/stelt, men sedan släpper det. Och det är någonting som så gott som alla löpare märker av. Kämpa på nu!


    Dagens pass:
    Snabb-distans 15.6km@ 1.10h
    Varm och kvavt men som tur är började det regna när jag passerade tantolunden.

  16. #2016
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Davidt8
    Precis så är det för mig också, de första 20 min är oftast en ren plåga, flåsigt och segt/stelt, men sedan släpper det. Och det är någonting som så gott som alla löpare märker av. Kämpa på nu!


    Dagens pass:
    Snabb-distans 15.6km@ 1.10h
    Varm och kvavt men som tur är började det regna när jag passerade tantolunden.
    Jag hade behövt bo nära dig och använt dig som dragplåster när jag började springa!
    1.10 är ju RIKTIGT bra!!
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  17. #2017
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 121
    Medlem#
    6234

    Re: Träningsdagbok

    Ja då har man känningar kvar sen jag körde mitt benpass i tisdag. Var tungt att cykla idag till och från jobbet. Men imorgon så blir det arm och axel-pass. Så jag får se om man klarar av att skruva med bil i helgen. hehe
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  18. #2018
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: Träningsdagbok

    Jodå,körde måndag ,tisdag och i torsdag

    måndag :ridning,gick kanon faktiskt,bra mycket bättre än förra veckan

    tisdags/torsdags: Styrketräning och det gick kanon.

    Har nu börjat med handleds-curl (?) ,s----tans vad det känns i armarna efter några rep. Känns bra att det tar för mina handleder är som salta pinnar

  19. #2019
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 121
    Medlem#
    6234

    Re: Träningsdagbok

    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Jodå,körde måndag ,tisdag och i torsdag

    måndag :ridning,gick kanon faktiskt,bra mycket bättre än förra veckan

    tisdags/torsdags: Styrketräning och det gick kanon.

    Har nu börjat med handleds-curl (?) ,s----tans vad det känns i armarna efter några rep. Känns bra att det tar för mina handleder är som salta pinnar
    Är ju gött att du känner att det tar. Själv så hade man sådan träningsvärk från i tisdags till torsdags i låren. 80kg, 10rep och 5set i knäböj, för att sedan köra 2 set, 10 rep på 60kg. Det satte sina spår. hehe.

    Igår var det armar och axlar som fick en omgång igen. Kändes skönt som vanligt. Men nästa gång så skall jag testa skivstångscurl med z-stång istället för hammercurl.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  20. #2020
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178

    Re: Träningsdagbok

    Jah! Då var tjejmilen avklarad. Som jag våndades hela morgonen! Startade med superfrukost: ägg, havregrynsgröt med aprikoser, müslimix (bananer, linser mm), solrosfrön och mjölk. Laddade med lite mer mat ca 1½h före start.

    58 minuter inklusive en kisspaus Jag bara HANN inte stå i den där jädrans kön innan det var dags för start, då hade jag behövt börja köa långt innan jag åt! *puh*
    Så jag är jädrans nöjd. Försökte ju sikta på en tid under en timme. Känns jättebra!
    (sprang ju vårruset på ca 30 min, och det är ju bara 5km. Känns som man skulle ha orkat spurta den distansen nu- skönt när det går framåt med träningen iaf)
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •