Sidan 2 av 135 FörstaFörsta 12341252102 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 2690

Ämne: Träningsdagbok

  1. #21
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 739
    Tro mig KK, har själv hört att "träna mindre, äta mer" ska funka. Men jag är fortfarande lika stabil på vågen. Men det gäller tydligen att äta ännu mer.
    Min metabolism är nog skyhög...


    Mvh

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Tro mig KK, har själv hört att "träna mindre, äta mer" ska funka. Men jag är fortfarande lika stabil på vågen. Men det gäller tydligen att äta ännu mer. Min metabolism är nog skyhög...
    Samma här, har en sjuk metabolism verkar det som. Fundera själv på hur mycket 8-9000 kcal/dag är när det baseras på torsk/kyckling/tonfisk/magert fläskkött och ris/pasta med grönsaker. Inget fett någonstans, bara havregrynsgröt/müsli till frukost. Tror f*n att jag åt konstant faktiskt...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #23
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 860
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Tro mig KK, har själv hört att "träna mindre, äta mer" ska funka. Men jag är fortfarande lika stabil på vågen. Men det gäller tydligen att äta ännu mer.
    Min metabolism är nog skyhög...


    Mvh
    Ap ap ap Tror du du spöar M3:or genom att gå upp i vikt?


    Iövrigt säger jag som aerofred gjorde i den förra tråden:

    "Det är bara rädda människor som springer"
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av 32991
    Ap ap ap Tror du du spöar M3:or genom att gå upp i vikt?

    Iövrigt säger jag som aerofred gjorde i den förra tråden:

    "Det är bara rädda människor som springer"
    Nej, men om jag vill spöa M3:or så har jag ett GT2871R att smälla dit. Eller kanske ett GT3071R? I nödfall har jag ett GT30R...

    Själv springer jag aldrig. Bättre att ta taxi om man har bråttom.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #25
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 860
    kasumi ska inte ha något mindre än GT30R.

    Har man bråttom tar man den 1200 kg lätta skåpbilen och kör
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  6. #26
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 739
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Samma här, har en sjuk metabolism verkar det som. Fundera själv på hur mycket 8-9000 kcal/dag är när det baseras på torsk/kyckling/tonfisk/magert fläskkött och ris/pasta med grönsaker. Inget fett någonstans, bara havregrynsgröt/müsli till frukost. Tror f*n att jag åt konstant faktiskt...

    Mvh

    KK
    Har åxå kommit fram till att om man räknar om kcal-intaget per dag, så skulle man bli tvungen att spendera många timmar i köket. Inte alltid den tid finns.
    Är själv lite "futurisk" och gillar inte riktig att trycka i mig gainers el. dylika produkter.

    Men vill ändå upp 5-10kg. Skyndar dock långsamt...lite väl långsamt...


    Mvh

  7. #27
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 739
    Citat Ursprungligen postat av 32991
    Ap ap ap Tror du du spöar M3:or genom att gå upp i vikt?


    Iövrigt säger jag som aerofred gjorde i den förra tråden:

    "Det är bara rädda människor som springer"
    Du ser, KK har svar på tal direkt

    Och jag springer aldrig, cykel heter det!


    Mvh

  8. #28
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 739
    Citat Ursprungligen postat av KK

    Nej, men om jag vill spöa M3:or så har jag ett GT2871R att smälla dit. Eller kanske ett GT3071R? I nödfall har jag ett GT30R...

    Själv springer jag aldrig. Bättre att ta taxi om man har bråttom.

    Mvh

    KK
    Har hört att GT30R ska vara tuff mot matsmältningen


    Mvh

  9. #29
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Har hört att GT30R ska vara tuff mot matsmältningen
    Det är bara för att den inte har inbyggd wastegate...

    För att återgå till topic så körde jag beachpass i onsdags (första gympasset på 7-8 veckor...) och rygg/axlar igår. Tänkte köra ben idag, nu när mina ben har fått vila ett par veckor efter 6 veckors hamrande i pisten med ett par 8-kilosskidor under varje fot och en blådåre som hellre åker genom ojämnheter än tar omvägen runt.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  10. #30
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 522
    Ett hett tips om man vill öka vikten är att koka en rejäl kastrull pastaskruvar (iaf. min favvorit) och ställa in i kylen ... som man äter lite av varje kväll innan man lägger sig, med lite fet go' orange sås (vet inte vad den kallas).

    Eller så fyller man 25, då händer det grejer.
    mvh Johan Kullberg

  11. #31
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 904
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Eller så fyller man 25, då händer det grejer.
    Nix, det är snarare 35 som gäller för vissa.

    Får vägas upp med konditionsträning & avhållsamhet från brygda, jästa & destillerade drycker.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  12. #32
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Dagens träning:
    Cyklade till skolan, 6 km nerförs. Så jag rullade väl egentligen dit.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  13. #33
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 739
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Eller så fyller man 25, då händer det grejer.
    Har väntat nu i....*tänker*....3 veckor. Men inte fasiken har jag gått
    upp. Man kanske skulle testa "pasta i kylen" varianten då


    Mvh

  14. #34
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    Citat Ursprungligen postat av Helgonet
    Vad hade ni för träningsdagbok? Den har jag helt missat. Jag försöker vara duktig och tränar minst tre dagar i veckan, plus att jag rider (hästar!!) en gång i veckan, vilket är ett riktigt svettigt pass om man vill. Det är bara styrka annars. BodyPump på e2 eller gym. Mitt problem är att jag äter för dåligt. Jag dricker proteindryck efter träningen, och sen är man ju inte hungrig, behöver man äta i alla fall?

    Lycka till med er allihopa, jag satsar hårt på beach 2007!
    (jag har lyckats lägga på mig 5 kilo på ett år. Vägde 52 kilo innan jag började träna på riktigt, och nu väger jag runt 57)

    Vad ska man skriva i sin dagbok? Viktökningar i gymet?
    I sin träningsdagbok kan man skriva vad som helst, ifall man har varit ute och gått en runda eller något liknande, varit på gymmet och kastat lite vikter i taket osv. Allt möjligt, tycker vi ska försöka stötta varandra och peppa varandra så vi drar igång träning för alla som tränar vet att motivationen tryter ibland.

    mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 538
    Citat Ursprungligen postat av lutte
    bra idé att starta nånting sådant. då blir man kanske lite sporrad till att börja träna lite, sprang 50-100meter i lördags (lugnt tempo) och jag har aldrig haft så hjärtillt som jag hade då.


    Sandra: du verkar kunna sånt här... om man inte går upp i vikt då om man käkar redigt med mat! tycker jag äter mycket mat när jag äter hemma men jag går inte upp ett gram
    Det gäller att se till att få i sig maten vid rätta tidpunkterna, jag försöker äta var 2,5-3:e timme och försöker då få i mig en 40gram protein och en hel del kolhydrater osv.

    mvh // Rasmus
    Bilar: Saab 9000i 88-(såld), Bmw 320i 84-(skrot),Ford sierra 90-(såld),Volvo 440 9x?(skrot), Bmw 535i 89- (såld) Nissan Skyline R32 GTR 94-(såld), Volvo V70 2,4T 00- (bruksbil), Volvo 240Gl 91- (samlar damm), Saab 9-3 Aero Cab 01 www.garaget.org/bolero

  16. #36
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    700
    Skulle det inte vara en träningstråd? ni pratar ju bara käk

    Dagens styrketräning:

    Bröst
    bänkpress
    snedbänk i smith
    Hantelpress
    Hantelflyes

    Vader
    ståendevadpress
    sittandevadpress
    vader i benpressen.

    kändes ok närmar mig 90kg på 184cm
    9000 cde 2,0t
    Corolla 1,4

  17. #37
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 659
    jag har faktist (tro det eller ej) börja träna hyffsat regelbundet sedan förra tråden försvann... ett par pass i veckan på gymmet försöker jag hålla mig till samtidigt som jag lirar innebandy en gång i veckan... dock så han man väl några kilo kvar till ideal vikten...

  18. #38
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Ja, det blev i alla fall ett benpass idag:

    - Benpress (6 set)
    - Baksida lår (4 set)
    - Vader (5 set)

    Lite seg eftersom man "bara" har åkt skidor i 6 veckor, så det får bli lite rehab-träning innan man kommer igång ordentligt. Försökte mig på 300 i benpressen, men där var det tvärstopp...

    Rejäl levergryta med Papardelle (breeeeed bandpasta) till middag. Gott!

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  19. #39
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    700
    Dagens cardio: löpning 30 min i makligt tempo..behöver få upp lite mer flås..

    vilodag från styrketräningen.
    9000 cde 2,0t
    Corolla 1,4

  20. #40
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Dagens cardio: 2 tim promenad (halvrask...) med dotter i barnvagn.

    Har i alla fall snickrat ihop ett nytt träningsprogram (3-split) som jag börjar med imorrn.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •