Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Har Hirsch Perfomance beslutat att slutatillverka till Saab?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    11

    Har Hirsch Perfomance beslutat att slutatillverka till Saab?

    Har letat runt mycket på nätet efter info, men inte hittat nåt i textform. Men på deras hemsida blir mer och mer grejer markerat med sold out. Säljer de bara ut resterande som finns kvar på lager eller? eller ska de börja producera igen?

  2. #2
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 098
    Medlem#
    1941

    Re: Har Hirsch Perfomance beslutat att slutatillverka till S

    Det jag hört är att de troligen kommer fortsätta kränga Saab-mjukvaror ett tag till. Men gällandes hårdvarurelaterade produkter kommer de förmodligen sälja av det som finns i lager & eventuellt tillverka på order om någon beställer låt säga 50-100st av någon specifik produkt. Men det är bara vad jag hört senaste veckan & behöver inte vara någon exakt sanning.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Motala
    Inlägg
    124

    Re: Har Hirsch Perfomance beslutat att slutatillverka till S

    Citat Ursprungligen postat av JHärling
    Har letat runt mycket på nätet efter info, men inte hittat nåt i textform. Men på deras hemsida blir mer och mer grejer markerat med sold out. Säljer de bara ut resterande som finns kvar på lager eller? eller ska de börja producera igen?

    Så här fick jag det sagt till mig i lördags när jag var hos ANA Trolhättan o hämta mina Hirsch delar.

    Hirsch kommer att sälja slut på sina lager nu med inredningsdetaljer och utvändiga detaljer. Sen kan dom i viss mån ta fram upplagor, som dom nu ska göra med Takvingen då ANA lyckats beställa 50st . Men som sagt det är ju inte säkert att ANA vill hålla på så i alla evighet.

    Det dom kommer att ha kvar är trimstegen.


    Därför det sluta med i lördags att jag själv beställde alla Hirsch detaljer till min 9-3a bidde dyrt men men nu behöver jag inte oro mig för att jag inte får tag på sakerna ialf

    Hirsch Ratten såldes slut idag kan jag tillägga.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    11

    Re: Har Hirsch Perfomance beslutat att slutatillverka till S

    Ok, trist! Känns ju som att de skulle kunna tjäna bra med pengar länge till på att hålla lager på deras produkter då efterfrågan fortfarande finns trots att produkterna inte är speciellt billiga, men då vet man ju läget iaf då.

  5. #5
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 098
    Medlem#
    1941

    Re: Har Hirsch Perfomance beslutat att slutatillverka till S

    Citat Ursprungligen postat av MRC Osse
    Så här fick jag det sagt till mig i lördags när jag var hos ANA Trolhättan o hämta mina Hirsch delar.

    Hirsch kommer att sälja slut på sina lager nu med inredningsdetaljer och utvändiga detaljer. Sen kan dom i viss mån ta fram upplagor, som dom nu ska göra med Takvingen då ANA lyckats beställa 50st . Men som sagt det är ju inte säkert att ANA vill hålla på så i alla evighet.

    Det dom kommer att ha kvar är trimstegen.


    Därför det sluta med i lördags att jag själv beställde alla Hirsch detaljer till min 9-3a bidde dyrt men men nu behöver jag inte oro mig för att jag inte får tag på sakerna ialf

    Hirsch Ratten såldes slut idag kan jag tillägga.
    Vi har förmodligen samma källa till infon då det var samma uppgifter jag fick på samma ställe, men i torsdags.
    Jag förstod vart det skulle bära hän redan i februari så jag tog det säkra före det osäkra & säkrade en order med det mesta inkl motoruppgraderings trimkitt med h/w. Skippade dock fotpedaler, instegslister, kolfiber aerodynamikkittet samt sänksatsen. Annars var det nog en ganska maxad order. Inte gratis, men förhoppningsvis trevligt. viewtopic.php?f=31&t=319205

    För att förtydliga gällandes motoruppgraderingarna. Det som kommer finnas kvar framöver är bara mjukvaruuppgraderingarna som inte behöver något h/w förändring & som således bara är att duplicera för Hirsch. I allmänt tal sk. Steg1 uppgraderingar. De uppgraderingarna med krav på annan h/w så som IC, turbo eller annat har/kommer att utgå.

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918

    Re: Har Hirsch Perfomance beslutat att slutatillverka till S

    det är väl marknadslagarna som styr sånt här? Jag tror knappast de skulle lägga ner produkter som säljer bra och ger vinst?
    När det gäller dylika produkter så lär man nog ändå vara före i tiden och sluta medans det ändå säljer och sluta med tomma lager. Det är nog ingen höjdare att ligga med tusentals stylinggrejer som blir osålt.........

  7. #7

    Re: Har Hirsch Perfomance beslutat att slutatillverka till S

    Citat Ursprungligen postat av StefanM
    det är väl marknadslagarna som styr sånt här? Jag tror knappast de skulle lägga ner produkter som säljer bra och ger vinst?
    Det finns en odiskutabel anledning att lägga en produkt som säljer; att det inte finns delar att bygga produkten av längre. Många produkter från Hirsch bygger på orignaldelar från Saab som modifieras, t.ex. orignal instrumentpanel klädd i läder. Om det är svårt att få tag i orignaldelar är det svårt att tillverka ...
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

Liknande ämnen

  1. Bromskit till Saab 9-5 Aero Hirsch - Hjälp
    Av SanoJ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-10, 19:37
  2. Hirsch till 9-3 SC
    Av WipeClean i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •