Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Skumt problem med blinkerslampor

  1. #1

    Skumt problem med blinkerslampor

    Bilmodell : Saab 9000 2.3t CSE
    Årsmodell : 1996
    Modifikationer på bilen : Steg1 chip vet dock inte från vilket fabrikat.
    Miltal : 25000
    Hur yttrar sig felet? : Varningsblinkers funkar inte, när jag blinkar höger så blinkar även knappen på instrumentpanelen för varningsblinkers.. bilens blinkers lampor står och blinkar lite då och då när bilen är låst
    Är felet permanent eller intermittent? : Märkte det inatt, har bara ägt bilen i 3 dagar så jar har inte hunnit se det så mycket, ska hålla den under uppsikt.
    Vilken felsökning har redan gjorts? : Har bytt centrallåsrelä då mitt centrallås buggade ur förr.. Ingen annan felsökning har utförts.

    Jag misstänker blinkersrelä och kanske något mer, vad tror ni?
    MVH Denkaman

  2. #2

    Re: Skumt problem med blinkerslampor

    Kan även skriva att när bilen blinkade lite då och då så var blinkersspaken i höger läge den blinkade alltså höger. Hade svabbat inredningen och råkat trycka till den, vet inte om det har med felet att göra men ska se till så den står rätt sen när jag kommer hem så får vi se!

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Umeå/sollefteå
    Inlägg
    509

    Re: Skumt problem med blinkerslampor

    Blinker relät brukar efter många år ge upp och medföra en massa konstiga fenomen med dålig varningsblinkers och konstigheter.

    Kan ibland bli bättre om man slår på höger sida av instrumentpanelen ovanför handsfacket. Om detta gör att felet blir bättre eller sämre kan det mycket väl vara det. Även om det inte gör någon skillnad så skulle iaf jag gissa på det.
    Saab 9000cse 2,0t A50 -97

Liknande ämnen

  1. skumt ac-problem
    Av Hosan31 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 13:00
  2. Skumt Airbag problem!!!
    Av Daniel_hbg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 22:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •