Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Detta med samboliv och ekonomi !!

  1. #1
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042

    Detta med samboliv och ekonomi !!

    Hejsan allihopa.

    såhär ligger det till:
    Jag bor tilsammans med mig flickvän och har gjort det ett tag, vi båda arbetar och drar in pengar till hushållet.
    vi har nästan lika mycket inkomst (hon tjänar ca 2-3000:- mer / månaden)
    Jag arbetar som bilmekaniker och hon sitter i kassan på ica (!)

    Nu till det jobbiga.
    Hon har inte körkort så det innebär att allt som heter handla, hämta, lämna eller kolla inblandar mig på ett eller ett annant vis.
    Hon vill även gärna bli hämtad vid tågstationen då hon pendlar till jobbet.
    Detta innebär att Jag kör i en bil som jag betalar på (avbetalning), skattar, försäkrar samt tankar.
    Eftesom att hon inte har körkort så är hon inte jätte insatt i hur mycket en bil kostar att driva runt i extrakostnader samt hur jäklar mycket bränsle det går åt att "bara hämta henne på tåget"
    Vi betalar hushållet tilsammans (50/50) men där slutar hennes utgifter.
    inga hobbys eller liknande så det blir en hel del pengar över för henne varje månad och hon kan inte förstå varför mina tar slut..

    Kände att jag fick nog nu när det är dags för nya sommarsulor till bilen ( inte lämpligt att köra på V-Däck hela året runt kanske)
    Jag har hittat en uppsättning jag ville införskaffa mig men hade det lite tajt nu och fattades någon tusing.
    frågar henne om hon kan tänkas att låna mig de pengarna i någon månad eller så efter som att hon ändå bara slänger pengarna på godis och liknande ( hon vet själv inte vart de tag vägen)
    Hon säger nej och tycker att jag får sköta allt sånt som har med bilen att göra..

    Känns inte helt rätt tycker jag, men ok låt henne gå från tåget i fortsättningen för jag tänker inte köra med vinterdäck hela året..