Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Hej samtliga i detta forum.

    Jag är en relativt nybliven Saabägare, än så länge är det en ren fröjd.
    Fick tag på en Saab 9-3a som servats "by the book" och haft oljebyten per 1000e mil max. En ägare på bilen (förutom mig) och inte rost så långt ögat kan nå...

    Än så länge så bra - Bilen är däremot trimmad (Steg1 Chip ifrån BSR)
    Tydligen blev den trimmad redan då den var ny, så den har varit trimmad i stort sett 18000mil nu. Som jag förstått det byttes turbon 2010 och det har någon gång i bilens historia även skett uppgradering utav vevhusventilationen.

    Då jag är lite osäker på exakt vad som blivit gjort på service tidigare så passade jag på nu att byta luftfilter, kupefilter, bränslefilter och tändstift varpå verkstan såg att drivremmen började bli torr. Så en ny sådan är nu beställd.

    Men jag undrar;
    Vad bör jag tänka på (mer än jämna oljebyten) för att hålla bilen i toppskick och finns det något man kan göra för att förebygga eventuella "skador" som trimmningen för med sig..? Råd, tips och liknande då jag inte vet mycket om bilens historia mer än en stämpel i boken (inga kvitton eller noteringar finns på vad som är utfört sedan tidigare)
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  2. #2
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 002

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Allmän service är bra men det verkar du ju ha full koll på! Jag hade t.e.x utöver det du redan gjort även bytt växellådsolja, det skadar aldrig!

  3. #3
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Beror lite på hur villig du är att skruva.
    Vill man vara helt säker på hur allt mår finns nog inget annat sätt än att skruva isär allt.

    Men det man kan göra utan att riva hela bilen verkar du ha bra koll på.
    Olja, filter, stift.
    Gå över alla gummislangarna under huven. Kolla skick och byt vid behov, eller byt ändå - kostar inte många kronor.
    Växellådsolja. Köp en bra olja, gör en sköljning av lådan + ett riktigt byte.
    Komptest. Tar tio minuter och kostar i princip ingenting.
    Har du tillgång till en OBDII så koppla in den och kolla att alla värden ser sjysst ut.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Beror lite på hur villig du är att skruva.
    Vill man vara helt säker på hur allt mår finns nog inget annat sätt än att skruva isär allt.

    Men det man kan göra utan att riva hela bilen verkar du ha bra koll på.
    Olja, filter, stift.
    Gå över alla gummislangarna under huven. Kolla skick och byt vid behov, eller byt ändå - kostar inte många kronor.
    Växellådsolja. Köp en bra olja, gör en sköljning av lådan + ett riktigt byte.
    Komptest. Tar tio minuter och kostar i princip ingenting.
    Har du tillgång till en OBDII så koppla in den och kolla att alla värden ser sjysst ut.
    Då jag inte är nån hejjare på att "meka" men uppskattar då saker är i bra skick så lämnar jag in bilen då det väl gäller... Bytte olja/oljefilter för ca 300mil sedan och nyss lämnade in den för en "generell" koll (då upptäcktes "problemet" med drivremmet) + byte utav tidigare nämnda delar.

    Det där med växellådsolja lät ju som ett bra tips - växlarna sitter som en "smäck" men kan ju inte skada att ta hand om den (vill dock inte göra "onödiga" investeringar...)
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Föresten: hur vet jag hur mycket den är trimmad?
    Enligt fg ägare är den bara chippad steg 1 (ingenting annat gjort) på BSR endast för att få ner bränsleförbrukningen vid långresor.

    Men avgassystem etc tror jag ändå är orginal - ngt som man kan göra för att få lite mer "kräm" ur bilen utan att det sliter mer på motorn(eller kostar skjortan)?
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Umeå/sollefteå
    Inlägg
    509

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Oljan bör bytas iaf med jämna mellanrum så se det inte som en onödig utgift utan som en nödvändighet som kan spare ett växelådsbyte i framtiden.

    Avgassystemet skulle jag byta då det börjar vara dax för det inte tidigare om du inte vill se det som en trimdel... Men allt beror ju på vad man är villig att satsa i pengaväg.

    Annars skulle jag kolla på hur det ser ut, Börjar det vara rostigt och så då skulle jag byta det...
    Saab 9000cse 2,0t A50 -97

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Citat Ursprungligen postat av Krozz
    Oljan bör bytas iaf med jämna mellanrum så se det inte som en onödig utgift utan som en nödvändighet som kan spare ett växelådsbyte i framtiden.

    Avgassystemet skulle jag byta då det börjar vara dax för det inte tidigare om du inte vill se det som en trimdel... Men allt beror ju på vad man är villig att satsa i pengaväg.

    Annars skulle jag kolla på hur det ser ut, Börjar det vara rostigt och så då skulle jag byta det...
    Olja/Oljefilter kommer bytas 1gång per år (kör inte mer än 1000mil/år).

    Då det gäller avgassystem om man vill ha något som låter lite trevligare och kanske ger lite större effekt - vad ska man köpa in då?
    (köper delarna separat och har en firma som gör jobbet utan kvitto..) ;-)
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    463

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Citat Ursprungligen postat av BAAS 3-9
    Citat Ursprungligen postat av Krozz
    Oljan bör bytas iaf med jämna mellanrum så se det inte som en onödig utgift utan som en nödvändighet som kan spare ett växelådsbyte i framtiden.

    Avgassystemet skulle jag byta då det börjar vara dax för det inte tidigare om du inte vill se det som en trimdel... Men allt beror ju på vad man är villig att satsa i pengaväg.

    Annars skulle jag kolla på hur det ser ut, Börjar det vara rostigt och så då skulle jag byta det...
    Olja/Oljefilter kommer bytas 1gång per år (kör inte mer än 1000mil/år).

    Då det gäller avgassystem om man vill ha något som låter lite trevligare och kanske ger lite större effekt - vad ska man köpa in då?
    (köper delarna separat och har en firma som gör jobbet utan kvitto..) ;-)
    Billigaste o bästa är nog att köpa JT:s 3" halvsatts efter kat med en eller 2 ljuddämpare, men har du pengar så köp en 3" downpipe från turbon o hela vägen bakåt men mycket dyrare. Jag själv har halvsatts 3" men med dubbla ljudämpare o rejält rör bak. Låter lagomt muller på tomgång och behagligt i kupen på långkörningar. Sätt inte dit nån hemsk japsdämpare då blir det bara jobbigt i längden om man skall ut o köra lite semester trippar.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Citat Ursprungligen postat av Fear43
    Billigaste o bästa är nog att köpa JT:s 3" halvsatts efter kat med en eller 2 ljuddämpare, men har du pengar så köp en 3" downpipe från turbon o hela vägen bakåt men mycket dyrare. Jag själv har halvsatts 3" men med dubbla ljudämpare o rejält rör bak. Låter lagomt muller på tomgång och behagligt i kupen på långkörningar. Sätt inte dit nån hemsk japsdämpare då blir det bara jobbigt i längden om man skall ut o köra lite semester trippar.
    2 ljuddämpare låter snyggt och fräckt säkert.. men "JT:s 3" halvsats" - var hittar jag detta..? ;-)
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    936

    Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Citat Ursprungligen postat av BAAS 3-9
    Citat Ursprungligen postat av Fear43
    Billigaste o bästa är nog att köpa JT:s 3" halvsatts efter kat med en eller 2 ljuddämpare, men har du pengar så köp en 3" downpipe från turbon o hela vägen bakåt men mycket dyrare. Jag själv har halvsatts 3" men med dubbla ljudämpare o rejält rör bak. Låter lagomt muller på tomgång och behagligt i kupen på långkörningar. Sätt inte dit nån hemsk japsdämpare då blir det bara jobbigt i längden om man skall ut o köra lite semester trippar.
    2 ljuddämpare låter snyggt och fräckt säkert.. men "JT:s 3" halvsats" - var hittar jag detta..? ;-)
    Finns på tex speedparts, jt tuning, maptun.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Tack för alla tips!
    Men byte av växellådsolja känns som rätt viktigt.
    Sedan även byte utav avgassystem till 3" då ;-)

    Ställer dock frågan igen:
    Hur vet jag hur mycket den är "trimmad" ? -var standard luftfilter i så bytte till ett sådant nu då jag bytte. Men i övrigt? Har läst om öppna dumpventiler, magnetventiler osv...
    Såg att det fanns även kit med siliconslangar att köpa?
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Skara
    Inlägg
    252

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    De du kan göra är att gå in på bsr.se och leta fram din bilmodell och motor i listan och sen se vad deras st1 ger till din bil. Då vet du ju på ett ungefär vilken effekt du har.

    Nu vet ja inte säkert vilken modell av 9-3 du har eller vilken motor de är så vågar inte svara på om du har MV (magnetventil) eller inte, men de skulle ja gissa om du har st1 redan.

    Angående avgas tycker ja verkligen du ska köra på JT 3" produkter, bra passform och håller helt ok. Ja köpte dock med 1 dämpare och de ångrar jag inte. Man kan köra motorväg utan att man stör sig på ljudet och när man väl vill gasa på så låter de underbart Då har jag ändå familj och 2 barn i bilen ibland och ingen av dom stör sig på ljudet (inte ens frugan som brukar störa sig på höga ljud och mina grymtningar i sömnen )

    Hoppas du blir nöjd med bilen och får några trevliga stunder med den

    Tjao
    SAAB 9-5 Vector 2,3t -02 E85+
    SAAB 9000 CSE 2,3i -93 -Skrotad

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Citat Ursprungligen postat av Saab_Performance
    De du kan göra är att gå in på bsr.se och leta fram din bilmodell och motor i listan och sen se vad deras st1 ger till din bil. Då vet du ju på ett ungefär vilken effekt du har.

    Nu vet ja inte säkert vilken modell av 9-3 du har eller vilken motor de är så vågar inte svara på om du har MV (magnetventil) eller inte, men de skulle ja gissa om du har st1 redan.

    Angående avgas tycker ja verkligen du ska köra på JT 3" produkter, bra passform och håller helt ok. Ja köpte dock med 1 dämpare och de ångrar jag inte. Man kan köra motorväg utan att man stör sig på ljudet och när man väl vill gasa på så låter de underbart Då har jag ändå familj och 2 barn i bilen ibland och ingen av dom stör sig på ljudet (inte ens frugan som brukar störa sig på höga ljud och mina grymtningar i sömnen )

    Hoppas du blir nöjd med bilen och får några trevliga stunder med den

    Tjao
    Tack för all hjälp!

    Denna bil blev chippad 2002 - 2003 (tror jag) med BSR - stämmer uppgifterna de har på sin sida idag? Enligt uppgift från fg. ägare skall HP ligga på ca 227hk lr liknande...?
    Den har bra drag i sig och vid normalt gaspådrag på långkörning kommer jag ca 110-120mil på en fulltank 98oktan.
    Det är en Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    463

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    [quote=BAAS 3-9]
    Citat Ursprungligen postat av "Saab_Performance":38ggiti7
    De du kan göra är att gå in på bsr.se och leta fram din bilmodell och motor i listan och sen se vad deras st1 ger till din bil. Då vet du ju på ett ungefär vilken effekt du har.

    Nu vet ja inte säkert vilken modell av 9-3 du har eller vilken motor de är så vågar inte svara på om du har MV (magnetventil) eller inte, men de skulle ja gissa om du har st1 redan.

    Angående avgas tycker ja verkligen du ska köra på JT 3" produkter, bra passform och håller helt ok. Ja köpte dock med 1 dämpare och de ångrar jag inte. Man kan köra motorväg utan att man stör sig på ljudet och när man väl vill gasa på så låter de underbart Då har jag ändå familj och 2 barn i bilen ibland och ingen av dom stör sig på ljudet (inte ens frugan som brukar störa sig på höga ljud och mina grymtningar i sömnen )

    Hoppas du blir nöjd med bilen och får några trevliga stunder med den

    Tjao
    Tack för all hjälp!

    Denna bil blev chippad 2002 - 2003 (tror jag) med BSR - stämmer uppgifterna de har på sin sida idag? Enligt uppgift från fg. ägare skall HP ligga på ca 227hk lr liknande...?
    Den har bra drag i sig och vid normalt gaspådrag på långkörning kommer jag ca 110-120mil på en fulltank 98oktan.
    Det är en Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002[/quote:38ggiti7]

    Annars kan du väl ta o kika på databoxen vad som står på den, ofta t.ex speedparts dom sätter sin logga o vad det är för steg alltså en dekal på boxen om dom har vart där o gjort nåt. Gäller kanske för övriga oxå nämnda företag. Så kolla gärna boxen om dom satt dit nån lapp på den. Tror den skall sitta på samma ställe som på 900 vid passagerarens fötter till vänster innanför där.

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Citat Ursprungligen postat av Fear43
    Citat Ursprungligen postat av BAAS 3-9

    Tack för all hjälp!

    Denna bil blev chippad 2002 - 2003 (tror jag) med BSR - stämmer uppgifterna de har på sin sida idag? Enligt uppgift från fg. ägare skall HP ligga på ca 227hk lr liknande...?
    Den har bra drag i sig och vid normalt gaspådrag på långkörning kommer jag ca 110-120mil på en fulltank 98oktan.
    Det är en Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002
    Annars kan du väl ta o kika på databoxen vad som står på den, ofta t.ex speedparts dom sätter sin logga o vad det är för steg alltså en dekal på boxen om dom har vart där o gjort nåt. Gäller kanske för övriga oxå nämnda företag. Så kolla gärna boxen om dom satt dit nån lapp på den. Tror den skall sitta på samma ställe som på 900 vid passagerarens fötter till vänster innanför där.
    Som sagt, att det är steg 1 ifrån bsr är klart och tydligt. Det jag undrade om är:
    - Hur vet man hk ifrån ett steg 1 uppgradering ifrån 2002 - 2004 ?
    - Hur vet man om det är ngt "övrigt" som är förändrat på bilen?
    ;-)
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Ingen dålig bränsleförbrukning det - har säljaren sagt detta så tror jag du riskerar bli lite besviken.
    Annars toppen med att den är i så fint skick, grattis.
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Umeå/sollefteå
    Inlägg
    509

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Andra saker som kan vara bra att göra:

    1. Byta kylarvätska (ingår i service men vet inte exakt när, annars ska det också bytas med jämna mellanrum ofta 3 år)

    2. Nästa gång du köper nya däck, gör en hjulinställning/kontroll av hjulinställning.

    3. Byt de små vacuumslangarna som finns i motorutrymmet. Kostar inte många kronor/meter och kan spara dig stor möda om bilen börjar gå dåligt att felsöka vad det kan vara då det kan vara något så billigt och enkelt som lite silikonslangar. De har säkert redan börja vara slitna så det är nog dax att byta dem... Kostar kanske 200kr.

    4. Kolla över alla andra slangarna så de ser bra ut.

    5. Kontrollera drivremmar till kompressor/generator osv så den ser bra ut annars byt om den börjar vara dålig... (Kan redan vara bytt. Kolla i instruktionsboken.

    6. Byt tändstift om det inte är gjort nyligen. Gärna med tätare byten än rekomenderat.

    7. Byt växelådsoljan!

    8. Kolla bromsslangar på bilen så de ser bra ut.
    Byt bromsvätska och eventyellt slangarna om de är dåliga.
    Detta ska man göra med jämna mellanrum (kolla om det är gjort nyligen på bilen) Annars är det dax att göra det. Ska göras var annat år.

    9. Kolla bromsklossar, är de dåliga byt, kolla samtidigt tjockleken på skovorna om de är något man måste byta.

    10. Luftfilter till kupén.
    Sj byter jag den var 2000mil. Beroende på föroreningsnivån där du kör så klart. Och hur långt du kör men iaf en gång var 24månad.

    11. Kolla om bensinfiltret är bytt. Annars är det dax att göra det.

    12. avgassytemet kan du byta det finns många alternativ frågan är hur mycket du vill betala och hur mycket du vill att det ska leva om. (Använd sökfunktionen så hittar du fler trådar om avgassystem)

    13. Kontrollera så att ditt reservdäck har luft och att du har allt i bagagen för att kunna byta däck efter vägen (irriterande att sakna något) Ha gärna ett första hjälpen kitt med dig och något att märka ut eventuell olycksplats med om du kör på ett djur. (det hjälper vi jägare att hitta djuret vid ett eftersök)

    Det var väll lite jag kom på som du kan kontrollera...

    MVH
    Fredrik
    Saab 9000cse 2,0t A50 -97

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Citat Ursprungligen postat av Sid
    Ingen dålig bränsleförbrukning det - har säljaren sagt detta så tror jag du riskerar bli lite besviken.
    Annars toppen med att den är i så fint skick, grattis.
    Tja... Ägarn sa inte så mycket mer än att den gick billigt...
    Men då jag åkte (hem) till Övik sist så gick det en halvtank på en enkelresa och det är billigt tycker jag.
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  19. #19
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Citat Ursprungligen postat av Krozz
    Andra saker som kan vara bra att göra:

    1. Byta kylarvätska (ingår i service men vet inte exakt när, annars ska det också bytas med jämna mellanrum ofta 3 år)
    - Detta skall göras, det har jag inte ens tänkt på ;-)

    2. Nästa gång du köper nya däck, gör en hjulinställning/kontroll av hjulinställning.
    Sommardäcken som sitter på har gått endast en säsong och verkar inte vara några felinställningar men skall absolut göra detta då det är dax för däckbyte (och fälgbyte.. hehe)

    3. Byt de små vacuumslangarna som finns i motorutrymmet. Kostar inte många kronor/meter och kan spara dig stor möda om bilen börjar gå dåligt att felsöka vad det kan vara då det kan vara något så billigt och enkelt som lite silikonslangar. De har säkert redan börja vara slitna så det är nog dax att byta dem... Kostar kanske 200kr.
    Ja detta verkar vara något många tipsar om, skall nog köpa de som är färgade

    4. Kolla över alla andra slangarna så de ser bra ut.
    Detta överlåter jag till verkstaden

    5. Kontrollera drivremmar till kompressor/generator osv så den ser bra ut annars byt om den börjar vara dålig... (Kan redan vara bytt. Kolla i instruktionsboken.
    Ja, drivremmen började bli lite torr så passar på att byta den nu.

    6. Byt tändstift om det inte är gjort nyligen. Gärna med tätare byten än rekomenderat.
    Detta är redan gjort nyligen.

    7. Byt växelådsoljan!
    - Detta skall göras i sommar, bra tips.

    8. Kolla bromsslangar på bilen så de ser bra ut.
    Byt bromsvätska och eventyellt slangarna om de är dåliga.
    Detta ska man göra med jämna mellanrum (kolla om det är gjort nyligen på bilen) Annars är det dax att göra det. Ska göras var annat år.
    - Byta bromsvätska tror jag kan vara bra, det är nog inte gjort. Ber verkstaden göra en kontroll utav bromsslangarna.

    9. Kolla bromsklossar, är de dåliga byt, kolla samtidigt tjockleken på skovorna om de är något man måste byta.
    - Bromsklossarna är nyligen bytta men skivorna har börjat bli riktigt ojämna så kommer byta både skivor och klossar etc nu inför sommaren.

    10. Luftfilter till kupén.
    Sj byter jag den var 2000mil. Beroende på föroreningsnivån där du kör så klart. Och hur långt du kör men iaf en gång var 24månad.
    - Yes, bytt.

    11. Kolla om bensinfiltret är bytt. Annars är det dax att göra det.
    - Yes, bytt.

    12. avgassytemet kan du byta det finns många alternativ frågan är hur mycket du vill betala och hur mycket du vill att det ska leva om. (Använd sökfunktionen så hittar du fler trådar om avgassystem)

    13. Kontrollera så att ditt reservdäck har luft och att du har allt i bagagen för att kunna byta däck efter vägen (irriterande att sakna något) Ha gärna ett första hjälpen kitt med dig och något att märka ut eventuell olycksplats med om du kör på ett djur. (det hjälper vi jägare att hitta djuret vid ett eftersök)
    - Check, check ;-)

    Det var väll lite jag kom på som du kan kontrollera...

    MVH
    Fredrik
    // Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002, BSR 1

  20. #20

    Re: Råd till en "nybliven" Saab ägare..

    Citat Ursprungligen postat av BAAS 3-9
    Den har bra drag i sig och vid normalt gaspådrag på långkörning kommer jag ca 110-120mil på en fulltank 98oktan.
    Det är en Saab 9-3 2,0T Polar Edition 2002
    Hehe... 120 mil på en tank... och det är inte ens första april idag.

    Normalt gaspådrag måste innebära nästan inget gaspådrag.
    Signaturlös

Liknande ämnen

  1. "Nybliven" SAAB-ägare med en enkel fråga?
    Av slipztream i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 08:58
  2. Eventuellt blivande SAAB-ägare: Köpråd och "bra att veta"
    Av iXNAY i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 13:27
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:38
  4. Check Engine hjälp till nybliven SAAB ägare! =) FIXAT!
    Av VoidMain i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 23:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •