Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Säljannons där jag missat lite info, brutit mot reglerna?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613

    Säljannons där jag missat lite info, brutit mot reglerna?

    Lade precis in en annons under säljes, men mitt dumme flan missade lite info, bl.a pris och var i landet objektet finns. Jag har m.a.o inte följt reglerna för annonstorget

    Troligtvis kommer inte annonsen att publiceras, men får jag i så fall något meddelande om det, eller skickar inte moderatorerna ut något sådant?

    Funderade på att lägga in en ny annons med infon som jag missat skriva, men då kanske jag åker på paragrafen om att det inte är tillåtet att ha flera annonsen med samma objekt
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-01-18 klockan 22:23.

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt

    Re: Säljannons där jag missat lite info, brutit mot reglerna

    Eftersom moderator-komandobunkern inte är bemannad dygnet runt så kan det ta ett tag innan din annons godkänns/underkänns. (Du får ett PM om den inte godkänds vill jag minnas.)

    Då du vet/tror att din annons kommer underkännas så är mitt tips att posta en korrekt direkt. Skulle den felaktiga av någon anledning godkännas så anmäler du bara din egna annons mha "Anmäl-knappen" och beskriver varför du anmält din egna annons.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613

    Re: Säljannons där jag missat lite info, brutit mot reglerna

    Chansar på att lägga in en ny annons då och denna gång allt enligt forumets regler

  4. #4
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Säljannons där jag missat lite info, brutit mot reglerna

    Ja enklast är att ju att lägga in en ny annons på en gång. Den första som inte uppfyller kraven kommer att avslås, den andra som uppfyller kraven kommer att godkännas.
    Vi är inte så pass elaka att vi avslår den med bara för att vi vill jävlas
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123

    Re: Säljannons där jag missat lite info, brutit mot reglerna

    Inte alltid iaf

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    167
    Medlem#
    8613

    Re: Säljannons där jag missat lite info, brutit mot reglerna

    Då anser jag mig bara ha haft tur denna gången då

  7. #7
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: Säljannons där jag missat lite info, brutit mot reglerna

    För att förtydliga lite.

    Om användaren har angett ort i profilen (i JiBe,s fall, Göteborg) så utgår vi från att det är där som objektet för försäljningen finns.

    Alltså; finns ort med i användarens profil så godkänner vi oftast annonser ändå, även om man inte skriver ut orten i annonstexten. I fall där man "säljer saker för kompis räkning" eller om objektet finns någon annanstans än där annonsören bor så måste man naturligtvis ange var objekten finns också i annonstexten.

    Vidare så måste man prompt inte ange pris för att få annonsen godkänd. Paragrafen att ange pris är en (mycket) vettig rekommendation, men inte ett krav.

    Att "åka på paragrafen med att ha flera objekt" kan man förstås göra om man har flera annonser inne med samma saker. Vi brukar då godkänna den annonsen som är skriven senast eller den annonsen som är bäst skriven om de är snarlika. Den andra annonsen som är äldre eller sämre skriven kommer vi då att neka med just anledningen "flera objekt", "ort saknas" eller liknande. (Eller också kan det vara så jäkligt att vi inte uppmärksammar att det finns flera annonser och då har du två annonser ute, åtminstone till vi uppmärksammat misstaget).
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Säljannons - har jag för högt pris?
    Av Hbn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-06-01, 20:56
  2. Fjäderben 93 SS. Lite info tack
    Av Aero_Masse i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 21:40
  3. lite 9-3 info tack!
    Av carneby i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 03:34
  4. Lite info om vevhusvent!!
    Av flash-71 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-06-19, 20:35
  5. Lite info: MIDLANDA
    Av Jonas TPC i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 12:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •