Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Lackerad front 9-5 2006-2009

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    293

    Lackerad front 9-5 2006-2009

    Hej!
    Har kollat runt överallt nu men hittar ingen bild.
    Finns det någon som gjort detta eller vet var man kan få se en bild på hur det ser ut om man lackerar den svarta plasten runt lycktorna i samma färg som bilen.
    Funderar nämligen på att lackera detta i samma färg som bilen eftersom jag fått kraftiga missfärgningar av avfettningsmedel. Blir som mjölkiga ringar eller spill i plasten som inte jag lyckas få bort med något.
    Kromet tänkte jag lackera i samma silver som railsen och plasten i samma färg som bilen även den svarta plasten i själva grillen oxå.
    Kan det bli snyggt eller har många provat och gått tillbaka till original eftersom det ser skit ut?
    Tacksam för snabba sver eftersom bilen står utan plast och krom just nu.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    290

    Re: Lackerad front 9-5 2006-2009

    Gå in på min sida på Garaget..där ser du min bil som jag har lackat fronten på..
    Saab 9-5 ARC 2,3t-06

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    293

    Re: Lackerad front 9-5 2006-2009

    Citat Ursprungligen postat av P-O
    Gå in på min sida på Garaget..där ser du min bil som jag har lackat fronten på..
    Din bil är mycket fin, kollat på den många gånger
    Det där är ju ett alternativ att måla den svarta plasten i svart.
    Men jag är funderar på att måla även den i samma kulör som bilen.
    Finns det någon som gjort så?
    Färgen på min bil är Carbon Grey

  4. #4

    Re: Lackerad front 9-5 2006-2009

    Kör bara på det du känner för. Eller om du känner nån som är bra på photoshop.

    Peter

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    515

    Re: Lackerad front 9-5 2006-2009

    Tror nog det hade kunnat bli bra med samma färg som bilen på det svarta. Personligen hade jag dock hellre kört med en lite mörkare grå på chromet än silver. Allt för att tona ner glasögon looken.

    Själv bygger jag nätgrill till samma front. Jag kommer köra på mattsvart med kanter i mörkgrå metallic med matt klarlack.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    293

    Re: Lackerad front 9-5 2006-2009

    Citat Ursprungligen postat av Jocke Prahl
    Tror nog det hade kunnat bli bra med samma färg som bilen på det svarta. Personligen hade jag dock hellre kört med en lite mörkare grå på chromet än silver. Allt för att tona ner glasögon looken.

    Själv bygger jag nätgrill till samma front. Jag kommer köra på mattsvart med kanter i mörkgrå metallic med matt klarlack.
    Jo jag har koll på ditt projekt Väntar med iver på hur slutresultatet kommer bli.
    Satt och fundera på om det fanns matt klarlack och jag fick ju svaret innan jag ens han och googla på det
    Funderar nämligen på att lacka plasten i mattsvart och matt klarlack eller i samma färg som bilen.
    Sen det du skriver om en mörkare grå på kromet tycker jag oxå ser riktigt bra ut på dom bilder jag sett men jag kan tänka att det blir för mycket olika kulörer på bilen.
    Carbon grå bil, silvriga rails, silvriga fälgar, och sen en blandning mellan detta på kromet.
    kan bli för mycket

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    515

    Re: Lackerad front 9-5 2006-2009

    Jag tycker inte det blir för många färger. Olika toner av grått passar ju bra ihop.

    På min bil som är jet black har jag ju också silver rails, fälgar och silver lister nere på dörrarna, men grillen och delen runt dimljusen kommer bli mörkgrå. tycker inte det är för många olika färger, men smaken är som baken.

    När det gäller mitt bygge så är det slipa som gäller, kommer vara färdigt till träffen på Knutan.

Liknande ämnen

  1. Broschyr, 9-5 2006-2009
    Av yamahafj i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 15:20
  2. 9-5 Aero 2006-2009, växellåda mm
    Av yamahafj i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 17:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •