Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Går ej att starta varm NG900

  1. #1

    Går ej att starta varm NG900

    Nu behöver jag verkligen hjälp, jag har sökt väldigt mycket kring vad felet på bilen (SAAB 900) kan vara, både på internet och i gör det själv handboken för min SAAB, utan att hittills träffat rätt. Problemet är att bilen startar när den har stått kall i MINST 1 timme, skulle det hända att jag lyckas få igång bilen innan dess så startar den för att sedan lägga av strax efteråt. Det började för drygt ett halv år sen och har sedan dess blivit värre och värre. Jag har hittills bytt bl.a. bränslefiltret, bränslepumpsreläet m.m. men sen har vi kollat så allt fungerar också och inte hittat något mer än att det just är något som gör att den inte får bensin, men vad?

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Går ej att starta varm

    Hej,

    Ta rådet med en nypa salt då jag inte ens vet ifall di nbil har en sådan här

    Men när min og9-3-02 betdde sig så så var min vevaxelgivare kass.
    Varje gång jag handlat så gick inte bilen att starta när man kom ut, fick den vila en timme startade den igen, gav lite benmuskler

    Mvh
    Matte

  3. #3

    Re: Går ej att starta varm

    Tack för svaret Matte, jag ska kolla upp det. Det blir dock inte förrän till helgen, så ni får gärna posta så många förslag som möjligt till lösningar på problemet innan dess som jag kan testa med.

  4. #4

    Re: Går ej att starta varm

    Någon som vet vart vevaxelgivaren sitter på min SAAB 900?

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Går ej att starta varm

    årsmodell?

  6. #6
    Sugmotor Princevegetas avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Höör
    Inlägg
    86
    Medlem#
    8253

    Re: Går ej att starta varm

    Citat Ursprungligen postat av Kylning
    Någon som vet vart vevaxelgivaren sitter på min SAAB 900?
    Nere till höger på framsidan på motorn, bakom downpipen typ. Hade också problem med att bilen inte starta när den var varm, byte vevaxelgivare så var de löst.

  7. #7

    Re: Går ej att starta varm

    Princevegeta måste man lyfta upp bilen för att komma åt det stället? Jag var nyligen ut en stund och letade efter den men hittade inte på den.

  8. #8
    Sugmotor Princevegetas avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Höör
    Inlägg
    86
    Medlem#
    8253

    Re: Går ej att starta varm

    Jag hissa upp den på domkraft bara. Sitter en värmesköld tror jag det är över den med, tror man ser den uppifrån. Var lite pilligt.

  9. #9

    Re: Går ej att starta varm

    Hej igen!

    Tänkte bara berätta att efter mycket om och men så bestämde jag mig tillslut för att göra en chansning och köpa en ny vevaxellägesgivare (efter att ha varit på bilskrot 2 gånger och försökt skruva av 3 vevaxelgivare som skulle passa till min bil utan att ha lyckats, trots hjälp från bilmekaniker som jobba där) och efter att jag tillslut fick loss den gamla vevaxelgivaren (efter svets, slip, borr m.m.) som satt på min bil så fick vi tillslut dit den nya och efter det har den gått kanon! Ett mycket stort TACK till Princevegeta och MattA! :-)

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Startproblem NG900
    Av LuleaM i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 18:01
  2. ng900 95a vägrar starta
    Av Skeden i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 00:39
  3. ng900 vill ej starta (LÖST)
    Av tosson85 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 01:45
  4. NG900 som vägrar att starta. NU MED BILD.
    Av ng900se i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 00:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •