Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: SAAB-verkstad Linköping? Rostskydd m.m.

  1. #1

    SAAB-verkstad Linköping? Rostskydd m.m.

    Tjena.

    Precis köpt mig en SAAB 9-3 SC 2.0T Vector årsmodell 08. Väldigt nöjd sofar! Min första SAAB...

    Har en tanke om att det vore kanske vettigt rostskyddsbehandla bilen nu direkt och ev. lackförsegla den. Någons som har några synpunkter på om det är vettigt att lägga pengar på detta?

    Är det någon som har någon erfarenhet av någon bra verkstad i Linköping (med omnejd) som sysslar med detta?

    Även en bra verkstad för framtida service sökes...

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    117

    Re: SAAB-verkstad Linköping? Rostskydd m.m.

    Har inga erfarenheter från rostskyddsbehandling och lackförsegling men Ditec finns ju i Linköping och de har ju ett rätt bra rykte. Sen vetifan hur kvalitén diffar mellan olika orter.

    Vad gäller vanlig service och reparationer så är jag nöjd med Biva, det går fort och det blir till det pris de sagt, iallafall har det varit så för mig!
    När jag fick ombesiktning på någon pryl i framvagnen så tog dom hand om själva ombesiktningen också, blev dessutom typ 300 kr billigare än vad de först sagt för att "det gick snabbt", riktigt trevligt
    Finns lite rabatter också, tror det är 15% om bilen är 8+ år. Jobbar man på Saab har man 5 eller 10% tror jag.

    Värre var det på Johan Thorén i Hallsberg, fyfaan säger jag, "Tja, någon femhundring" blev typ 3.400 kr. När jag slog in koden så var det över 4.000 kr?! Förklaringen: priset 3.400 var exkl. moms.
    Nåja, det var lite OT!
    9-3 BioPower 2.0t Vector SS -08

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    527
    Medlem#
    6148

    Re: SAAB-verkstad Linköping? Rostskydd m.m.

    MAP bilvård finns med i Linköping också, vi skickar några bilar dit genom jobbet och aldrig varit några problem vad jag vet.
    Vågar inte svara för hur deras rostskydd är men åka dit o prata med dom är nog bästa lösningen på saken.

    Sen finns BVS mera centralt med men dom har jag aldrig varit i konkakt med.

  4. #4

    Re: SAAB-verkstad Linköping? Rostskydd m.m.

    Tackar för svaren!

    Ska undersöka alternativen i veckan som kommer. Hittade dinitrol i Norrköping med men lite böktigt att lämna där.

    Tror ni det är en vettig investering att lägga 5-6 tusen på att förbättra lackskyddet på en bil från 08? Den är i väldigt fint skick nu och hoppas ju på att kunna ha den i ca 5 år i varje fall.

    Ditec, Dinitrol, tectyl... säger mig inte mkt vilket som är bäst

Liknande ämnen

  1. Uteställen i Linköping?
    Av VikingAero i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 23:50
  2. Saab 9-3 -08, dags för service, Linköping
    Av frednil i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 13:39
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 21:45
  4. Linköping/Mantorp
    Av _The_Ghost_ i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 22:27
  5. Linköping: Singelolycka
    Av 900T16! i forum Allmänt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 22:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •