Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: 9000 2,3t/170 till 200

  1. #1

    9000 2,3t/170 till 200

    Hej Saabproffs, jag kör en 9000 2,3t/170 -95 om dagarna och börjar tycka att 30hk till plus lite vrid inte skulle skada, jag har en magnetventil ligger, men räcker det att montera dit den eller måste jag även ha en 200 box också? Jag har en box men den är från 92 så den passar inte..

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 130
    Medlem#
    2555

    Re: 9000 2,3t/170 till 200

    200-box behövs om du inte programmerar om din box.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3

    Re: 9000 2,3t/170 till 200

    Tack för svaret, då vet jag att jag inte ska besvära mig att montera MV innan jag har en värre box i handen. 94-98 antar jag passar..

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 130
    Medlem#
    2555

    Re: 9000 2,3t/170 till 200

    Citat Ursprungligen postat av danielsson87
    Tack för svaret, då vet jag att jag inte ska besvära mig att montera MV innan jag har en värre box i handen. 94-98 antar jag passar..
    94-95, dom andra har startspärr.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 221

    Re: 9000 2,3t/170 till 200

    Sen är väl kortet vänt upp å ner -94(-95) så man får väl vända på det bara då...
    Jag hade bett någon lokal förmåga med T5 Suite att programmera om ditt styrdon bara

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  6. #6
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 130
    Medlem#
    2555

    Re: 9000 2,3t/170 till 200

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Sen är väl kortet vänt upp å ner -94(-95) så man får väl vända på det bara då...
    Jag hade bett någon lokal förmåga med T5 Suite att programmera om ditt styrdon bara

    M.V.H.
    Steg 1 är helt rätt på den där bilen, ej mer med tanke på kopplingen.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 221

    Re: 9000 2,3t/170 till 200

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Sen är väl kortet vänt upp å ner -94(-95) så man får väl vända på det bara då...
    Jag hade bett någon lokal förmåga med T5 Suite att programmera om ditt styrdon bara

    M.V.H.
    Steg 1 är helt rätt på den där bilen, ej mer med tanke på kopplingen.
    Som jag förstod det så var han mer ute efter... "steg noll" dvs helt original 200hk program
    Fast det kanske är bra att ställa ner max laddtryck en aning..?

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Umeå/sollefteå
    Inlägg
    509

    Re: 9000 2,3t/170 till 200

    Du kan ju i T5suite ställa ner laddtryck på lägre växlar så den blir snällare mot låda och koppling...

    Ett steg 1 kan vara lämpligt...
    Saab 9000cse 2,0t A50 -97

  9. #9

    Re: 9000 2,3t/170 till 200

    Tack för alla svar, jag hade tänkt en 200 box p.g.a kopplingen.

    Jag har en box från en 95:ans 900 turbo med bsr programvara ligger också, som ser likadan ut som originalboxen i min 9000, passar den måntro eller är det tvärnit? :P

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 050

    Re: 9000 2,3t/170 till 200

    2-litersprogram i den. Använd för att lägga in anna mjukis så sparar du originalboxen.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Liknande ämnen

  1. Snabbt svar om växellådor till 9000!! På väg till skroten...
    Av bollman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 21:40
  2. Koppling som håller till 9000 eller byte till opels F28?
    Av Saab Emil CSE i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 19:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •