Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: ABS problem 9000 2,3t -96

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    118

    ABS problem 9000 2,3t -96

    Hej allesammans, jag har sökt på forumet men inte hittat något som hjälpte mitt problem.

    Det gäller en 9000 -96

    ABS lampan lyser konstant, från det att du vrider på tändningen, inga felkoder genom SID:en. Jag har haft bilen uppkopplad och fick ingen kontakt med ABS boxen. Alla andra system fick jag kontakt med.

    Tidigare ägare berättade att efter att han ruckat lite på ABS reläet så fungerade det, så jag bytte relä, men utan resultat. Är det någon som kanske kan ge en fingervisning om vart fasen man ska börja skruva? ABS boxen? Sensorerna?

    Tacksam för hjälp
    Mvh/ Pelle
    Saab Sonett III -74

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 075

    Re: ABS problem 9000 2,3t -96

    Har du en SID i din 9000? Den får du ta bild på. fast du mena nog EDU;n tror jag.

    Anledningen till att den inte pratar med ABS;en är nog mer sbk av den som försökt. Har han en riktig ISAT-adapter till TechII;an anpassad för 9000 så läser den allt. Att bara ta samma sladd som man använder till nyare modeller typ 9-3/9-5 funkar inte.

    Men du har 2 reläer, ett svart ATE-märkt och ett Boschmärkt sådant.

    Är det kortslutning eller totalt avbrott i någon givare eller kabel så kan det vara omöjligt att läsa ut vad som är fel har jag själv sett när mecken försökt. Men kontakt med ABS;en ska finnas, alltid. Annars funkar ju inte självtesten.

    Lyft på locket framför rutan, kolla kontakthandsken så det inte kommit in fukt där. Både Trionicboxen och ABS-boxen sitter på vänster sida bredvid varandra.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Liknande ämnen

  1. Problem med ACn 9000 CD -92
    Av K.Andersson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 00:11
  2. ABS-problem 9000 CSE -96
    Av Andreas O i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 00:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •