Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab 9-5 bara tvärdog.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    2

    Saab 9-5 bara tvärdog.

    Hej! Ursäkta om det skulle vara så att nån ställt samma fråga men har sökt och hittar inte exakt samma problem.
    I morse på väg till jobbet i ca100km bara tvärdog allting i bilen. Och jag "tror" att laddningslampan tändes först? sen lyste ju allting, inget missljud som jag hörde då. Provade att starta efter en 10 minuter och bilen rasslade igång men gick ojämt/dåligt/lät illa och la av strax efter(10sek). Lät den stå i 3 timmar innan jag åkte och hämtade den. Den startade på en gång men den lät väldigt illa och liksom rasslade fram i motorn nånstans? vågade inte köra den så vi drog hem den och där är jag nu...Tändkassett?(ska den bli att låta så illa då?) kamkedja?(den skall vara bytt i somras för 7-800mil sedan), ja jag vet inte fler förslag?
    Har haft bilen i "bara" 2 månader en anledning till att jag inte vet så mycket om den.

    Bilen: Saab 9-5 -98 2,0t 19700mil på mätaren.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Saab 9-5 bara tvärdog.

    Om den rasslar så är det säkerligen INTE tändkasetten iaf... kolla olja... gör ett komptest och viktigast av allt, starta inte motorn...
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3
    STCS Styrelse Turbo_Holms avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    174
    Medlem#
    8213

    Re: Saab 9-5 bara tvärdog.

    Kan vara bränslepumpen som inte riktigt vill vara med, ojämt tryck borde leda till ojämn gång.

    Generator haveri?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    2

    Re: Saab 9-5 bara tvärdog.

    Om jag har tur kanske jag kan låna en tändkassett i morgon, det va nån som sa att bilen kan bli att gå ojämnt och "rassla" lite om tändningen inte är som den skall. Man måste väl börja nånstans iaf.

Liknande ämnen

  1. Saab 9000 2,3t 1994 tvärdog?
    Av AddeT i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-24, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •