Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fjärrkontroll till Saab 93

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    27

    Fjärrkontroll till Saab 93

    Hej,

    Köpte för ett tag sen en Saab 93 som har fjärrlås installerat i bilen, dock så va fjärrkontrollen borta, vilket va ganska tråkigt.

    Är det någon som vet vad det skulle kosta att köpa en ny kontroll(lr begangnad), och koda in den i bilen?

    Om så är fallet, har ni någon verkstad i Göteborg/Kungälv/Stenungsund som ni kan rekommendera att göra detta?

    Tack på förhand,
    Dennis Lindgren

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    1 460

    Re: Fjärrkontroll till Saab 93

    Antar att det är "batongen" till 9-3 98-99 med Trionic 5 som avses..

    Demonteringarnas standardpris är 300kr st, även om man kan hitta dem för 50-600kr. Man kan programmera in max 4 st fjärrar och 4 nycklar. Man måste ha alla nycklar och fjärrar med till programeringen. En del har fast pris för programmeringen och en del kör på rullande tidsdebitering. Jag fick betala 441kr för programmering av 2 nycklar och 3 fjärrar på rullande tidsdebitering.

    Totalt för mig fjärr nummer 1, 50kr, fjärr nummer 2 och 3 600kr och programmering 441kr = 1091kr. Sedan tillkom frakt för fjärrarna och tre nya batterier CR-2032 för att vara säker på att inget skulle gå fel vid programmeringen.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    27

    Re: Fjärrkontroll till Saab 93

    Citat Ursprungligen postat av SAAB90
    Antar att det är "batongen" till 9-3 98-99 med Trionic 5 som avses..

    Demonteringarnas standardpris är 300kr st, även om man kan hitta dem för 50-600kr. Man kan programmera in max 4 st fjärrar och 4 nycklar. Man måste ha alla nycklar och fjärrar med till programeringen. En del har fast pris för programmeringen och en del kör på rullande tidsdebitering. Jag fick betala 441kr för programmering av 2 nycklar och 3 fjärrar på rullande tidsdebitering.

    Totalt för mig fjärr nummer 1, 50kr, fjärr nummer 2 och 3 600kr och programmering 441kr = 1091kr. Sedan tillkom frakt för fjärrarna och tre nya batterier CR-2032 för att vara säker på att inget skulle gå fel vid programmeringen.
    Ja precis, "batongen." x)

    Det lät ju inte farligt alls.

    Tack för svaret, men är lite förvirrad! Jag har enbart en nyckel till bilen, måste jag då beställa 4 nycklar till, eller pratar du enbart om max-antalet nycklar?

    Jag har helt enkelt en nyckel, och till denna nyckel vill jag ha en fjärrkontroll, dvs "batongen"! Får ta och ringa mekanikern imorgon.

    Tack för svaret,
    djow

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ludvika
    Inlägg
    1 460

    Re: Fjärrkontroll till Saab 93

    Max är 4 och min är 1... Alltså du kan ha 1 till 4 nycklar och 1 till 4 "batonger". Alla måste var med på programmeringen även om de varit inprogrammerade tidigare. De nycklar eller batonger som tidigare varit inprogrammerade som inte är med vid omprogrammeringen kommer att "förfalla" och sluta fungera.

    Att bara ha en nyckel och en batong verkar riskabelt...

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    27

    Re: Fjärrkontroll till Saab 93

    Citat Ursprungligen postat av SAAB90
    Max är 4 och min är 1... Alltså du kan ha 1 till 4 nycklar och 1 till 4 "batonger". Alla måste var med på programmeringen även om de varit inprogrammerade tidigare. De nycklar eller batonger som tidigare varit inprogrammerade som inte är med vid omprogrammeringen kommer att "förfalla" och sluta fungera.

    Att bara ha en nyckel och en batong verkar riskabelt...
    Hm, ok!

    Vet, det känns inte jätte bra. Är det möjligt att programmera in 1 nyckel och 1 batong, och sedan komplettera med nycklar? lr måste alla programmeras om, om man köper till fler nycklar?

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Umeå/sollefteå
    Inlägg
    509

    Re: Fjärrkontroll till Saab 93

    Alla måste då programeras om!
    Saab 9000cse 2,0t A50 -97

Liknande ämnen

  1. Hjälp med fjärrkontroll Saab 9-3 SC 09
    Av Glader9991 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 09:14
  2. Fjärrkontroll till datorn
    Av Eyeball i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 00:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •