Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Intresse för 900 aero?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    98

    Intresse för 900 aero?

    Hallå!
    Som några säkert sett har jag lagt ut min 900 aero för försäljning här på säljes forumet och jag vill bara först säga att jag inte försöker göra "reklam" för det här.
    Anledningen till att jag gör detta inlägget är bara att jag är nyfiken på intresset för den här bilen.
    Annonsen har snart vart ute i en vecka och jag har blivit kontaktad av 2 personer!
    Den ena undrade om jag kunde tänka mig att sälja delar löst och den andra ville veta om jag hade en ng900 kvar som jag sålde för 1,5 år sedan.

    Jag trodde faktiskt att jag skulle bli nästan helt nerringd när jag bestämde mig för att sälja bilen om jag fick rätt pengar.
    Så det jag undrar är egentligen, är det så att årmodellen är helt fel (vet att många är ute efter 88or) eller är det så att ingen vill ha en bil som behövs pusslas ihop, eller är det så att man bara vill ha original?

    Har funderat lite över det och det är klart att man kanske drar sig för att köpa en bil i delar men ändå, det är ju en äkta Aero. Men det kanske inte är alls så intressant som jag trodde?

    Och än en gång vill jag bara säga att jag inte försöker göra reklam för min annons då det verkligen inte är någon panik att jag måste bli av med den eller så.

    Mvh
    Tomas
    SAAB 900 Aero -90 Finbilen
    Audi S2 Coupé -91 Kulbilen
    SAAB 93 TTiD -08 Bruksbilen

  2. #2
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: Intresse för 900 aero?

    Citat Ursprungligen postat av tomas-900
    är det så att ingen vill ha en bil som behövs pusslas ihop, eller är det så att man bara vill ha original?

    Har funderat lite över det och det är klart att man kanske drar sig för att köpa en bil i delar men ändå, det är ju en äkta Aero. Men det kanske inte är alls så intressant som jag trodde?
    är ju så att folk vill ofta inte köpa en bil i delar.

    sen har du dom 2 stora klassiska felen med annonsen

    Du har inget pris och inga bilder.

    Dagsfärska helhetsbilder är det som säljer bilar.

    Det i kombination med "Finns endel att skriva men det bästa är nog att se bilen med egna ögon." och "..Det är endel jobb kvar för att få den dit jag är ute efter.."

    samt kommentaren om att du lagt över 20 000 på motorn (vilket jag tolkar som att du vill ha mer än 20 000)

    är la ungefär det som är "fel" med din annons

    tror inte intresset är stort för en såpass dyr bil som köps i delar utan garantier på funktion. dessutom med det kanske inte mest populära Schüssler paketet (även om jag själv gärna hade suttit på ett eller två)

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Intresse för 900 aero?

    Kan bara hålla med Broberg. Jag läste just annonsen och det låter som ett kul projekt. Massa jobb, lite rost i golvet, motor som inte är original. 10.000 spänn? Inget illa ment nu, men din fina bil i detta skicket är värd massor för dig, men vi är inte där ännu att ett nerplockat renoverings-objekt är superhett och folk springer benen av sig. Dom som börjar snegla på og900 Aero nu kikar på färdiga bilar. Körbart är värd oerhört mkt! Gruppen mäniskor som vill köpa en nerplockad bil och betala bra för det är ännu mkt liten skulle jag gissa. Sen når du trots allt bara en mkt liten grupp här på STCS och klubben är ganska orienterad på 9-3/9000/9-5 trots allt. Pröva blocket om du verkligen vill sälja!

    Försök ställ undan och vänta rätt tid - eller ta tjänstledigt en månad, be tanten fixa middagen själv och hålla sig undan och tokmecka.
    MEDLEM 7032.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347

    Re: Intresse för 900 aero?

    Kan bara instämma med föregående talare.
    En bil i delar kommer aldrig inbringa samma pengar som en fullt fungerande/körbar.

    Men med bilder och ett pris så kanske du får liv i annonsen.

    Lycka till!

    /Jonas

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    98

    Re: Intresse för 900 aero?

    Hallå igen!
    Ni har nog rätt får jag säga. Efter att ha tänkt efter lite mer och sett vad ni skrivit här frågade jag mig själv om jag hade velat köpa en bil i delar? Nej, tror knappast det.

    Men jag är ändå lite förvånad att faktiskt ingen hört av sig. Jag hade den ute för försäljning för ca 2 år sedan också eftersom jag inte trodde jag skulle ha råd att ha kvar den då jag var arbetslös och inga direkt inkomster nästan. Men jag fick ett jobb och behöll bilen. Hur som helst så fick jag ett bud på 15000 utan att han sett bilen och då hade jag nästan inte gjort nånting med bilen. Hade lyft ur motorn och inredning men inte gjort nåt arbete med sakerna.

    Hur som helst så var det kanske bra att få lite perspektiv på det hela och höra lite andra åsikter. Det blir troligtvis så att jag behåller bilen och aldrig säljer den! Hehe.

    Angående det där med tanten så har hon åkt 200mil bort till sin far i 10 dagar ungefär så jag får väl passa på nu hehe.

    Och fronten, det är inte schüssler utan Heggen composite! Vart lite tveksam till den själv men den har sin charm nu när jag är van med den. Men man vet aldrig, kanske blir original ändå.


    Tack för svaren, och for the record så tar jag inte illa vid mig! Det är vad det är och det är väl bara att köra på så mö en örker!
    SAAB 900 Aero -90 Finbilen
    Audi S2 Coupé -91 Kulbilen
    SAAB 93 TTiD -08 Bruksbilen

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nu mer Södermanland
    Inlägg
    2 416

    Re: Intresse för 900 aero?

    Sälja en bil som inte är körbar/klar är inte lätt...
    Sen är det nog många som backar då den inte ser original ut, tänker då på fronten.

    Det tog en stund innan jag lyckades sälja min halvt färdiga og900 Aero, och den var 100% rostfri.
    Original på utsidan (ej under skalet).
    Fick till slut 15.000kr... och första tjing om nuvarande ägare kommer sälja

    3814#
    9-5 Vector SC -05, 9-3 "Aero" SC -08 & Volvo V70!?
    http://www.garaget.org/dave79

Liknande ämnen

  1. Saab 9000 aero - intresse finns?
    Av zwich i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 11:35
  2. AS3 intresse?
    Av TriMe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 20:26
  3. Mindre intresse för 9-3ss?
    Av Nightfly i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-22, 12:50
  4. Intresse koll
    Av Teamwottuning i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-02, 04:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •