Citat Ursprungligen postat av rs_aero
Tror du alla som köper ett steg 1 vet att en vridmomentsökning på 100-150Nm inte är sunt för bilen och att bilen "rycker"/byttdynon är hög när man stämplar gasen i botten? Att den som köper ett steg på +30000 uppåt förstår nog vad det innebär att köra trimmat. Men det tror jag knappast om mainstream stegen och många av de köparna. I trådskaprens fall handlar det om en effektökning på ca 20-30% inte 50%.
Nej, det tror jag inte. Tvärtom vet jag att många inte har den blekaste aning om vad dom köper, eller ens vad dom vill ha för den delen.
Och det är lite det som stör mig, att konsumenten inte ska behöva ta något ansvar alls, det är helt ok att vara hur totalt clueless som helst och sen skylla allt på leverantören.
Jag vet att jag har väldigt svårt att släppa detta, men just det här att hela vårat samhälle blir mer och mer idiotanpassat gör mig helt galen. Det här är bara ett exempel på att ingen ska behöva ta något som helst personligt ansvar, allt ska skyllas på någon annan, oavsett hur korkade grejer man gör som konsument.

Citat Ursprungligen postat av rs_aero
Många företag hade nog önskat alla deras kunder resonerade som du gör, då hade företagen varit betydligt mer lönsamma och produktutvecklingen varit både billigare och gått snabbare.
Absolut. Med kunder som vet vad dom vill ha, förstår vad dom köper och använder produkterna på korrekt sätt hade svensk industri antagligen gått otroligt mycket bättre än vad den gör idag. Att inte behöva idiotanpassa varenda grej och ta totalt ansvar för precis allt som en kund skulle kunna hitta på hade underlättat otroligt mycket för företagen.
Personligen blir jag faktiskt lite skrämd av utvecklingen. Ett samhälle där individerna aldrig någonsin behöver ta något som helst ansvar för sina handlingar kommer inte att hålla i längden. Jag kräver inte att alla ska kunna allting och förstå allting, men lite personligt ansvar och sunt förnuft tycker jag allt man borde kunna kräva av var och en.

Citat Ursprungligen postat av rs_aero
Vi tänker olika här så kan det vara vi kommer nog inte längre än så.
Sant.
Vi får komma överens om att vi är oense helt enkelt.