Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Frågor ang kamkedjeras. AKUT

  1. #1

    Frågor ang kamkedjeras. AKUT

    Hejsan, jag har funderat lite på att köpa en Saab 9-5 -98 med kamkedjeras och undrar om detta är något svårt att fixa, och hur mycket man måste plocka ner motor/framvagn.

    Vet ej om tråden hamna på rätt ställe, flytta den annars gärna.

    Mvh Palle

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: Frågor ang kamkedjeras. AKUT

    Allt hänger på vad du behöver betala för "skrotet" samt hur mycket du kan göra själv och vilket tidsperspektiv du har på projektet. Är bilen fri från rost och i övrigt i fint skick kan det vara idé att slå till. Utgå ifrån att motorn är kass. Kamkedjeras innebär i bästa fall krökta ventiler.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  3. #3

    Re: Frågor ang kamkedjeras. AKUT

    Citat Ursprungligen postat av csan
    Allt hänger på vad du behöver betala för "skrotet" samt hur mycket du kan göra själv och vilket tidsperspektiv du har på projektet. Är bilen fri från rost och i övrigt i fint skick kan det vara idé att slå till. Utgå ifrån att motorn är kass. Kamkedjeras innebär i bästa fall krökta ventiler.

    Okej, bilen ligger ute för 4000, men kunde gå ner vid en snabb affär så runt 3-3500 kan man väl komma ner i.

    Ja, enligt ägaren är det bara lite på bakdelen, men det e ju standard på 9-5orna.

    Jag har en haynes bok för bilen som jag kan följa, men det jag undrar mest e hur man måste göra med motorn, om den måste av eller om det går att göra när den sitter i bilen.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: Frågor ang kamkedjeras. AKUT

    Nu har jag aldrig skruvat på 9-5or men med tanke på miltal/oilsludge/kamkedjeras så om jag vore i din sits så är den enda långsiktiga lösningen att lyfta ur motorn och dissikera maskinen vad som havererat. Det finns många trådar om hur man konverterar en T5-maskin för att passa i en 9-5a.

    Alternativet är att jaga rätt på en likvärdig maskin på skroten, montera och sälja vidare illa kvickt.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

Liknande ämnen

  1. Några frågor om F28 montage NG900
    Av lillen 761 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 08:54
  2. *AKUT* Tändningslås problem 9-5 *AKUT*
    Av CrystalMethod i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 21:40
  3. Misstänkt kamkedjeras på 9000 2.0i
    Av Magnus K i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-01-06, 18:43
  4. Fuskverkstad och kamkedjeras.....*halvlångt*
    Av sprayblob i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 12:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •