Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab 93 aero ttid -08 nåt elfel...?

  1. #1

    Saab 93 aero ttid -08 nåt elfel...?

    Tjena tjena.
    Jag är ny här på forumet och hoppas det finns några kloka här som kan hjälpa mig.
    Vi har problem till och från med att dörrarna låser sig, nu sist var det imorse, förardörren och vänster bakdörr gick i baklås går inte att öppna, om det kan ha nåt med kylan att göra vet jag inte men det var riktigt kallt -39grader. detta har förvisso hänt tidigare också.
    En morgon när vi kom ut så hade båda bak rutorna åkt ner och stod öppna och vi fattade inget av det här..
    Nu kanske det inte är så många som har varit med om detta då detta är en relativt ny bil men nån kanske har nåt tips, att det är nåt elfel känns det ju som, men vart ska man börja?? Kan tillägga att dieselvärmaren inte hade startat vid den inställda tiden imorse, men den starta utan problem när jag startade den manuellt! Är det kylan som sätter sprätt på allt eller.....
    Tacksam för svar

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nu mer Södermanland
    Inlägg
    2 416

    Re: Saab 93 aero ttid -08 nåt elfel...?

    -39C är kallt och det kan nog tyvärr få de flesta system att haverera.
    3814#
    9-5 Vector SC -05, 9-3 "Aero" SC -08 & Volvo V70!?
    http://www.garaget.org/dave79

  3. #3

    Re: Saab 93 aero ttid -08 nåt elfel...?

    Hej.
    jo det är säkert så, men det gör ju en lite bekymrad, eller framför allt tanten blir ju tokig:-)
    dieselvärmare i all ära men en elvärmare hade ju varit att föredra när det är så här kallt, dieselvärmaren tar ju styggt på batteriet när det är så kallt, inte för att man behöver köra den så länge för den är riktigt effektiv, men om den ska krångla när det är kallt då gör den ju inte riktigt sitt jobb.
    Nån som vet vad det kostar att eftermontera elvärmare? kan ju vara bra att ha båda två!

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 -09 aero ttid svårstartad ?
    Av saabTobbET i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-11-28, 20:23
  2. Surfplatta Saab 9-3 SC Aero TTID -09
    Av Jdar i forum Projekt
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 22:44
  3. Värde på min Saab 9-3 TTID aero?
    Av TrevligSE i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-03, 16:37
  4. väghållning saab 93 aero ttid
    Av camaro rs 67 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •