Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: *suck* jag blir så less.... :-(

  1. #1
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 058

    *suck* jag blir så less.... :-(

    jag köpte i vintras en 9000T -88, i vad som såg ut att vara bra bruksskick, det fanns kvitton på 10k, och den såg inte ut att vara farligt rostig, lite bubbel i nederkant på dörrarna, och lite grann längst ner på bakskärmarna, annars i rätt bra skick.
    när snön försvann och det blev asfalt så upptäcktes vibrationer vid vänstersväng, "det är ju lungt" tänkte jag, "det är ju yttre knuten, den är ju billig" men vid närmare undersökning så visade det sig vara den innre, den va inte lika billig...5400kr närmare bestämt, ja, jag köpte en på skroten istället för 1200:- och ca 4dagar senare så upptäcker jag att kopplingen är TOKslut när jag är ute och skjutsar några kompisar...
    efter som jag fortfarande ville ha kvar den så beslutades det efter noga ävervägande och räknande att det skulle bli 2,3T koppling, en beggagnad letades upp på en skrot med 15000mil på nacken, 1100:- tja, frid och fröjd... tills jag ska tömma gummimattorna på grus, golvmattan är inte beigh längre, den är GRÖN... (det var den inte när jag köpte den) så nu idag så undersökte jag det hela lite närmare, det fanns visst ingen plåt kvar ovanför domkraftsfästet... (ingeting syns underifån) på BÅDA sidorna sen så undersökte jag bakskärmarna lite nogrannare, när jag petade på listen som sitter på kanten så upptäcktes lite mer rost... det fanns helt enkelt ingen nederkant kvar av bakskärmen...
    nu vill jag inte ens se åt biljäveln, jag blir bara så less

    ursäkta om det blev långt och tråkigt, men jag måste bara få skriva av mig, för jag slet hela förra sommarn för att ha råd att köpa den :-(
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    656
    Medlem#
    5690
    Usch...känns ju tråkigt att höra! Lider med dig, oftast verkar ju bilar ha fler brister än man tror vi sjävla köptillfället

    //Marcus
    Marcus Lind

Liknande ämnen

  1. blocket, suck
    Av ka_linkan i forum Tidsfördriv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 23:08
  2. *suck* om man hade råd...
    Av -Konrad- i forum Allmänt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 01:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •