Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vakuumtryck försvinner

  1. #1
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 706
    Medlem#
    6850

    Vakuumtryck försvinner

    9000 A50 98a 2.3T med lite mer mos!

    Haft bilen avställd i ca 1år + lite till!

    Plockade ut den idag o putsade upp den servade med ny olja + filter å jag var så nöjd.
    Var längesedan jag filmade så jag skulle bara dra EN gasning på 3:an för att spela in mätarna å titta på innnan jag somnar.

    Dock kan jag nu inte vila pga vakuumtrycket försvann, Poff hörde jag, men hittar inga lösa slangar eller spruckna, blåa silikon ganska nya. Men jag hör hur det pyser men finner det inte.. slangarna är OK, dock är det 1 som är lite torr och det är den som går in till APC mätaren.

    Pyser inte i kupen.
    hör tydlig skillnad om jag lossar slangen till AV,n och sätter mitt finger över hålet att det pyser högre nånstans.

    Inga IC slangar är loss!
    ICn är i ALU och spricker inte så lätt! låter inte därifrån ändå!

    Alla vakuumslangar sitter med Straps, och lossnar inte.. har bara 1 kvar, å det e den in till kupen men sprayat startgas överallt men märker ingen skillnad... har ej provat med Såpvatten.

    bifogar även filmen från körningen så hör ni poffet!
    http://youtu.be/qYIlICwcYhU

    Tips på var jag bör leta?
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  2. #2
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 706
    Medlem#
    6850

    Re: Vakuumtryck försvinner

    Ska ge mig ut imorgon å kolla igen.. Var ju mörkt ute, såg inte jätte mycket.

    Men min teori måste va slangen till APC mätaren som släppt i huset.
    Så jag borde ju kunna lossa den från T röret och plugga, är då vakuumen tillbaka i gemet så skiter jag i orginal mätaren..

    För hur på smidigast sätt kan jag byta ut den slangen utan att riva halva bilen?

    kan ju ful dra en ny, bort mot förarplatsen, o ut samma hål genom torpeden där min externa mätare går.. MEN det är inte rätt! För hur fasen drar jag ut den gamla slangen och för igenom den nya i det lilla hålet i torpeden?

    återkommer imorgon om det är den slangen, om inte åker jag väl på att byta alla slangar IGEN!

    Vad mer kan pysa ut?

    Visst laddtryck kommer om jag gasar på lite, Min AV Forge Öppen låter ungerfär som en felvänd orginal, Kvittrar som tusan när den avlastar, men kanske beror på att kolven inte får någon hjälp av vakuumtrycket?
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  3. #3
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 706
    Medlem#
    6850

    Re: Vakuumtryck försvinner

    APC mätaren var boven!
    Slangen lossnat där inne, nu förbikopplad i problemet "löst"
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

Liknande ämnen

  1. Skattemärket försvinner
    Av mioh i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 19:40
  2. Kylarvattnet försvinner.
    Av FS i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 23:08
  3. kopplingen försvinner!!!
    Av hyperlite133 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 13:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •