Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Aux ingång till 9-5 original stereo utan CD växlare

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Västerlanda
    Inlägg
    46

    Aux ingång till 9-5 original stereo utan CD växlare

    Hej,

    Finns det någon smidig lösning (ej kassettadapter som jag inte tycker låter tillräckligt bra eller FM sändare som jag också provat med mycket störningar) som ger bra ljud och är enkel att montera och som inte tar bort någon funktion? Till original stereon i 9-5:an 2005:a utan växlare och navigation men med kassettband.
    - Laser Red 9-3 Aero V6 SC Aut. - 2009. Maptun steg 1
    - Vit 9-5 2.0t SC Biopower - 2010. Maptun steg 1

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    312

    Re: Aux ingång till 9-5 original stereo utan CD växlare

    Citat Ursprungligen postat av Bengt.Arvidsson
    Hej,

    Finns det någon smidig lösning (ej kassettadapter som jag inte tycker låter tillräckligt bra eller FM sändare som jag också provat med mycket störningar) som ger bra ljud och är enkel att montera och som inte tar bort någon funktion? Till original stereon i 9-5:an 2005:a utan växlare och navigation men med kassettband.
    Saab AUX är en produkt som fixar detta, finns en del skrivet om den på forumet.

    Finns vidare en tråd som var uppe ganska nyligen där någon fixat detta med en lödkolv (denna lösning har funnits länge men i den senaste tråden jag såg hade man tagit det ett steg längre och fått in en 3,5mm kontakt som växlade mellan CD och extern källa, många andra lösningar bygger på att man tar bort möjligheten att spela ex. band)

    Sen kan man också fundera på FM-sändare som man kopplar in direkt på antenningången, dessa brukar vara ganska mycket bättre än de som sänder genom luften.

    /U

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    119

    Re: Aux ingång till 9-5 original stereo utan CD växlare

    Jag fixade mp3 i min stereo för ett tag sen och plockade ut den med hjölp av 4 st spikar. Det jag såg efter att jag fått ut enheten är att man bara ska sticka in spikarna ca 4cm, annars klämmer dom mot ramen och den blir svår att dra ut. Ett måste för mig var att lossa SID:en och hjälpa till att trycka bakifrån. För övrigt funkade guiden som finns här grymt bra för att lägga mp3:n på kasettbandets signal.*http://82.182.142.23/saabradio/index_files/Page347.htm gratis framförallt jämfört med saab aaux eller vad det heter som säljs dyrt
    Saab 9-5 2,0t SE -98 Steg 1 SÅLD
    Saab 9-5 2,3t sc -06 Steg 1
    Saab 9-5 2,3t sc -04 Steg 1

Liknande ämnen

  1. Byta original stereo till beggad original?
    Av boje82 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 23:03
  2. Finns 300w stereo utan cd-växlare i 9-3ss + hur ser man w?
    Av icbm i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 14:47
  3. Original stereo + mp3 växlare
    Av Recer i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •