Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Autoläge ac

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    10

    Autoläge ac

    Då var man med saab igen, denna gången blev det en 9-5 Aero sportkombi -02 . men jag har lite problem , jag vet nämligen inte om autoläget på ac:n fungerar som det ska ,startar jag bilen utan att göra nått så går fläkten igång och den reglerar luften till rutan och ner på golvet men det står inte "auto" i displayen . trycker jag på auto knappen slocknar allt utom temperatursiffrorna ute i kanterna ! har gjort avprogrammering och kalibrering , inga felkoder , nån som har nått förslag på vad det kan vara för fel ??
    9-5 Aero sportcombi 2002

  2. #2
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988

    Re: Autoläge ac

    Det är displayen som är trasig skulle jag tro.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    196

    Re: Autoläge ac

    Hade samma sak, men allt verkade fungera, så jag var mest irriterad över att man inte kunde se vad den gjorde i Autoläge, hur luften fördelades osv.
    Tills jag tryckte på AUTO igen (tror jag det var) då kom allt annat fram.

    Jag har dock för mig att det även tillsammans med siffrorna stog AUTO när det var tomt för övrigt... Men inte säker.

    Så prova trycka en gång till på AUTO knappen när det är så där tomt.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    10

    Re: Autoläge ac

    displayen är nog hel eftersom den visar allt annat , och jag har provat att trycka på alla möjliga vis utan resultat , den verkar gå i nått sorts autoläge när jag ser allt i displayen (utom "auto" då) men det tar tid innan den börjar reglera
    9-5 Aero sportcombi 2002

  5. #5
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988

    Re: Autoläge ac

    Citat Ursprungligen postat av Hybris
    displayen är nog hel eftersom den visar allt annat , och jag har provat att trycka på alla möjliga vis utan resultat , den verkar gå i nått sorts autoläge när jag ser allt i displayen (utom "auto" då) men det tar tid innan den börjar reglera
    Så hade jag också, men det var fortfarande displayen som var kass.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    196

    Re: Autoläge ac

    När jag har så att allt syns UTOM texten Auto reglerar den endast temperaturen själv, inte var luften ska gå eller fläkthastigheten.

    Sen kan man få displayen tom förutom temperatursiffrorna och texten AUTO, se bifogad bild.

    I detta läge reglerar den allt automatiskt.
    Men, sen gick det att få så att den visar allt även i AUTO läge, och jag TROR att det var genom att trycka på AUTO knappen en gång till.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2010
    Inlägg
    57

    Re: Autoläge ac

    Citat Ursprungligen postat av Ralle76
    När jag har så att allt syns UTOM texten Auto reglerar den endast temperaturen själv, inte var luften ska gå eller fläkthastigheten.

    Sen kan man få displayen tom förutom temperatursiffrorna och texten AUTO, se bifogad bild.

    I detta läge reglerar den allt automatiskt.
    Men, sen gick det att få så att den visar allt även i AUTO läge, och jag TROR att det var genom att trycka på AUTO knappen en gång till.
    Är det inte så att om man trycker auto en gång till när den redan är i autoläget så visar den de inställningar den gör automatiskt om man är nyfiken? Läs i den minst lästa boken...

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    196

    Re: Autoläge ac

    Citat Ursprungligen postat av DrD
    Är det inte så att om man trycker auto en gång till när den redan är i autoläget så visar den de inställningar den gör automatiskt om man är nyfiken? Läs i den minst lästa boken...
    Jo... Precis... Jag upptäckte dock det av en slump!
    Funderade bara på om det var det problemet han hade bara...

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    10

    Re: Autoläge ac

    Kopplade ur den idag och när jag satte tillbaka den så kördes kalibreringen av sig själv och där efter så stod det auto i displayen Hurra !! i en halv minut ungefär sen slocknade den igen under tiden den funkade så flimmrade fläktsymbolen några gånger :-S
    9-5 Aero sportcombi 2002

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    68

    Re: Autoläge ac

    Min display har även den slocknat på vänster sida.
    Jag kan se att det är 20 grader då 2:an syns, men ja ser
    inte fläktens speed eller auto mm.

    Hur tar man ur ACC displayen och kan den fixas/lagas som
    SID displayen tro?

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Blomstermåla
    Inlägg
    10

    Re: Autoläge ac

    man kan laga på samma vis , och det är bara att dra den rakt ut , bryt lite försiktigt i kanten bara så du får tag i den
    9-5 Aero sportcombi 2002

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •